Gå til innhold

Jeg stjal tre kiwi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i selvbetjeningskassen da jeg kjente at et angstanfall var på vei. Jeg har kun hatt det to ganger før, men skjønte hva det var og ble stresset og redd for å lage en scene (noe som selvsagt trigget det mer) og skyndet meg med skjelvende hender for å bli ferdig. Fikk varene i pose, betalte og fikk åpnet porten med kvitteringen. Skyndet meg ut og da jeg løftet handlenettet fra kurven så jeg posen med tre kiwi som hadde gjemt seg under. Jeg tenkte egentlig ikke over det, men puttet posen oppi nettet og kom meg ‘i trygghet’ i bilen. Anfallet ga seg etterhvert og jeg kjørte hjem. 

Og nå har jeg dårlig samvittighet. Hadde dere gitt beskjed på butikken? Jeg skal tilbake i dag, men føler det blir flaut og ubehagelig. 

Anonymkode: 7d858...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått inn sagt som det var og bedt om å få betale for kiwiene i dag. Uten å være flau. Det skjedde ved et uhell og nå gjør du opp for deg. 

Anonymkode: 78dd3...318

Skrevet

Jeg hadde ikke gått tilbake, tenk alle de gangene du sikkert har kjøpt frukt eller grønnsaker med mugg på, eller varer med feil, eller som har gått ut på dato. 

Anonymkode: 5714b...a17

Skrevet

Hadde ikke skjenket det en tanke

Anonymkode: 6df98...48c

Skrevet

Hadde aldri gått tilbake for tre kiwi. Jeg ville ikke gitt inntrykk av at jeg har en diagnose som medfører slik tvang eller samvittighet. Du gjorde en feil, og det må du klare å leve med uten å løpe tilbake for p betale dem. I mitt hode ville det vært utrolig flaut også. 

Anonymkode: 3e113...b3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Jeg hadde ikke gått tilbake, tenk alle de gangene du sikkert har kjøpt frukt eller grønnsaker med mugg på, eller varer med feil, eller som har gått ut på dato. 

Anonymkode: 5714b...a17

Da regner jeg med at oppgående voksne mennesker klarer å gå tilbake å klage så de får igjen pengene eller ny vare.

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Hadde aldri gått tilbake for tre kiwi. Jeg ville ikke gitt inntrykk av at jeg har en diagnose som medfører slik tvang eller samvittighet. Du gjorde en feil, og det må du klare å leve med uten å løpe tilbake for p betale dem. I mitt hode ville det vært utrolig flaut også. 

Diagnose fordi man har samvittighet? Den var ny. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Diagnose fordi man har samvittighet? Den var ny. 

Nei ikke fordi man har samvittighet, nei. Det er nok mer graden av samvittighet som kan tyde på diagnose. 

Skrevet

Jeg hadde aldri gått tilbake, ikke hadde jeg hatt dårlig samvittighet heller.

Anonymkode: a74ce...981

Skrevet

Jeg var på butikken igjen i dag og slo inn de tre kiwiene på selvbetjeningen. Da jeg kom ut og tok opp posene lå det jammen en Youghurt der som hadde lurt seg unna! Hva er det som skjer 😂den gikk jeg tilbake og betalte, da, for det var bare slurv. Men nå må jeg skjerpe meg før jeg blir tatt for butikktyveri😱

hi

Skrevet

Flott du er ærlig og ordner opp! 

Anonymkode: 4d48e...9d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nei ikke fordi man har samvittighet, nei. Det er nok mer graden av samvittighet som kan tyde på diagnose. 

Hvilken diagnose da?

Anonymkode: ee8e8...c7a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken diagnose da?

Anonymkode: ee8e8...c7a

Det kan jo handle om alt fra angst til tvang. Det er sunt å få dårlig samvittighet når du reelt har gjort noe galt, men her gjorde hi en feil som ikke burde resultert i samvittighet skavler. Sier ikke at hun har noen diagnoser, for å gjøre det klart, men det er ingen som taper noe på at hun ved en feil tok med tre kiwi. Hva gjør hun nå da? Går og betaler yoghurten hun fik med ved en feil etter å ha betalt kiwiene? De ansatte må tro at hun kødder med dem! 

Skrevet

Jeg tenker at hvis jeg forventer å få igjen penger når jeg har betalt for mye for noe - da går jeg tilbake og betaler noe hvis jeg har fått for mange med hjem, selv om det er den i kassa som har gjort feilen.

Resultatet av å være ærlig er at man får et godt rykte på seg, får enda bedre service. Ærligheten lønner seg.

Bra du gikk tilbake i dag, Hi! :)

Anonymkode: 13f4b...231

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det kan jo handle om alt fra angst til tvang. Det er sunt å få dårlig samvittighet når du reelt har gjort noe galt, men her gjorde hi en feil som ikke burde resultert i samvittighet skavler. Sier ikke at hun har noen diagnoser, for å gjøre det klart, men det er ingen som taper noe på at hun ved en feil tok med tre kiwi. Hva gjør hun nå da? Går og betaler yoghurten hun fik med ved en feil etter å ha betalt kiwiene? De ansatte må tro at hun kødder med dem! 

Jeg skjønner at for noen betyr ikke ærlighet så mye. Jeg fikk med meg kiwiene med et uhell, men jeg gjør meg ikke til kjeltring for 18 kr, så når jeg likevel skulle på butikken i dag så slo jeg dem inn på den selvbetjente  kassen. Det samme gjorde jeg med yoghurten, så jeg tror ikke at noen ansatte fikk med seg noe av rotet mitt. Men takk for din bekymring for min helse og mitt rykte. Jeg syns jo det er mer betenkelig at du tenker at ærlighet fordrer en diagnose, jeg, da. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg skjønner at for noen betyr ikke ærlighet så mye. Jeg fikk med meg kiwiene med et uhell, men jeg gjør meg ikke til kjeltring for 18 kr, så når jeg likevel skulle på butikken i dag så slo jeg dem inn på den selvbetjente  kassen. Det samme gjorde jeg med yoghurten, så jeg tror ikke at noen ansatte fikk med seg noe av rotet mitt. Men takk for din bekymring for min helse og mitt rykte. Jeg syns jo det er mer betenkelig at du tenker at ærlighet fordrer en diagnose, jeg, da. 

hi

Vet du hva du egentlig spurte om i HI? Du spurte om vi ville gitt beskjed på butikken! Og du følte at det ble flaut og ubehagelig når du dro tilbake!  Betrodde du deg til den selvbetjente kassen du da eller? Da er det vel forståelig at jeg lurer på helsa di også kanskje? Prøv å heng med på hva du selv skriver før du surrer over at ikke alle er like ærlige som deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vet du hva du egentlig spurte om i HI? Du spurte om vi ville gitt beskjed på butikken! Og du følte at det ble flaut og ubehagelig når du dro tilbake!  Betrodde du deg til den selvbetjente kassen du da eller? Da er det vel forståelig at jeg lurer på helsa di også kanskje? Prøv å heng med på hva du selv skriver før du surrer over at ikke alle er like ærlige som deg. 

Jeg tror du skal prøve å lese det jeg skriver uten hensikt med å ta meg. Jeg ordnet opp etter meg, noe du tydeligvis er ukjent med. 

Jeg var litt satt ut og flau, men så kom jeg på hvordan jeg kunne ordne opp uten å involvere andre. Var ikke det lurt ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...