Gå til innhold

Privatisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du for eller i mot privatisering i arbeidslivet?

Jeg er i mot. Jobber som renholder holder på en skole. Vi er i dag 6 stk renholdere. Fikk høre fra en som jobber mye med privatisering innen renhold og vi hadde blitt 3 stk renholdere ved privatisering. Skjønner ikke hvordan det hadde gått. Hadde ikke klart å holde det så rent som nå. Men det er kanskje ikke viktig å ha det rent på en skole 🤔

Anonymkode: 5a5b9...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gått fra å ha egne renholdere til å bruke firma. Det er møkkete, rett og slett. De er fem der det før var 13. Det er uholdbart for begge parter.

Anonymkode: f47b7...7d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Vi har gått fra å ha egne renholdere til å bruke firma. Det er møkkete, rett og slett. De er fem der det før var 13. Det er uholdbart for begge parter.

Anonymkode: f47b7...7d5

Skjønner ikke hvorfor det skal være sånn. Skal vel spares 

Skrevet

Jeg mener hovedregel er at nødvendige tjenester skal gå via offentlig, men at det private kan ta av toppene og gir sunn konkurranse/alternativ. 

Har barn som ble født i 2004, om ikke det var for barnehagereformen, ville vi ikke hatt barnehageplass. En liten, privat barnehage, som jeg ville valgt fremfor offentlig når jeg ser hvor bra de organiserte den. Nå er det i ferd med å strammes inn og jeg kjenner flere som har barn i forskjellige barnehager pga plassmangel etter kommunene skulle overta driften for noen år siden. Det er uholdbart. 

Anonymkode: 9d2ed...dac

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er du for eller i mot privatisering i arbeidslivet?

Jeg er i mot. Jobber som renholder holder på en skole. Vi er i dag 6 stk renholdere. Fikk høre fra en som jobber mye med privatisering innen renhold og vi hadde blitt 3 stk renholdere ved privatisering. Skjønner ikke hvordan det hadde gått. Hadde ikke klart å holde det så rent som nå. Men det er kanskje ikke viktig å ha det rent på en skole 🤔

Dere har jo et hav av tid, det er vanskelig å gå bort fra det når man er godt vant.

Anonymkode: d72fb...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...