Anonym bruker Skrevet 5. september 2023 #1 Skrevet 5. september 2023 Snart 5 år siden det ble slutt med eksen og jeg. Vi har ett felles barn sammen. Hun liker og kommenterer aldri noe jeg legger ut og det er veldig sårende. Ville du sagt noe til henne eller ville du bare latt det være? Eksen er etablert i nytt forhold og kan tenkes at hun ikke gir meg noe tilbakemelding i respekt for henne? Jeg syns uansett det er rart, jeg er jo faktisk moren til barnebarnet hennes og vi har alltid hatt god kontakt. Og jeg og eksen har en grei tone mellom oss. Så jeg forstår ikke Anonymkode: 0f247...bc6
Anonym bruker Skrevet 5. september 2023 #2 Skrevet 5. september 2023 Herregud, selvfølgelig skal du ikke si noe, uansett om det er eks-svigermor eller noen andre. Man har ikke plikt til å like og kommentere på ting andre legger ut. Du er ikke svigerdatter eller familie lenger, sånn er det bare. Anonymkode: dc392...8a3
Anonym bruker Skrevet 5. september 2023 #3 Skrevet 5. september 2023 Hvis det kun er at du ikke får liking og deling hadde jeg bare latt det passere. Hvis hun er skikkelig ufin mot deg i person hadde jeg nok spurt hva grunnen er. Anonymkode: 52237...bdf
Anonym bruker Skrevet 5. september 2023 #4 Skrevet 5. september 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis det kun er at du ikke får liking og deling hadde jeg bare latt det passere. Hvis hun er skikkelig ufin mot deg i person hadde jeg nok spurt hva grunnen er. Anonymkode: 52237...bdf Hadde bare latt det passere....seriøst, hva er det dere forventer egentlig, hjerter og søte kommentarer fra alle på listene deres. Anonymkode: dc392...8a3
Anonym bruker Skrevet 5. september 2023 #5 Skrevet 5. september 2023 Vi har somsagt alltid hatt en god tone og hun har alltid kommentert og likt mine ting i sosiale medier. Nå kommenterer hun kun innleggene til barna mine. Jeg har somsagt ikke gjort verken hun eller sønnen hennes noe. Jeg syns det er vanskelig å bare godta at hun ignorerer meg... Anonymkode: 0f247...bc6
Anonym bruker Skrevet 5. september 2023 #6 Skrevet 5. september 2023 Jøye meg! Nei, du skal ikke si noe hvis du ikke vil tabbe deg helt ut. Anonymkode: 5de3d...1ae
Anonym bruker Skrevet 5. september 2023 #7 Skrevet 5. september 2023 Du må akseptere at hun ikke lenger er en så stor del av ditt liv og at hun endrer på hvor mye hun kommenterer er helt naturlig siden hun ikke lenger er endel av din familie på den måten som hun var før. Og ikke minst, dette er facebook. Jeg kommenterer ikke noen facebook ting lengre. Jeg ble lei av at det kom poppet opp at noen hadde svart, likt osv og at folk kommenterte at jeg ikke hadde svart på noe om de likte noe jeg hadde skrevet. Jeg har nok andre ting i livet mitt å gjøre enn å sitte å følge med på alt, så jeg fant ut at jeg bare kutter ut alt.så om noen ble sure pga at jeg ikke skriver, liker osv så får det være deres sak. Mine nermeste venner fikk vite jeg ikke gadd å gjøre slikt lengre og de forsto hvorfor. Anonymkode: 4373b...2e1
Anonym bruker Skrevet 5. september 2023 #8 Skrevet 5. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har somsagt alltid hatt en god tone og hun har alltid kommentert og likt mine ting i sosiale medier. Nå kommenterer hun kun innleggene til barna mine. Jeg har somsagt ikke gjort verken hun eller sønnen hennes noe. Jeg syns det er vanskelig å bare godta at hun ignorerer meg... Anonymkode: 0f247...bc6 Men.. Bryr du deg så mye om likes? Hun er glad i barnebarna, men må ikke like et bilde for det. Sårt for deg å ikke få oppmerksomhet lenger, men slik er bare noen. Ikke ta det for personlig. Min farmor har kjent mamma i 45 år.. selvom foreldrene mine er skilt, så tar de ofte en kopp kaffe sammen. Anonymkode: a31dc...35b
Anonym bruker Skrevet 5. september 2023 #9 Skrevet 5. september 2023 Du sier det jo selv, hun er en eks. Det vil si at dere ikke er i familie lenger. Og en ting til; du er voksen og har barn, men er avhengig av likes fra eks-svigermor. Hmmmm ... Anonymkode: 8d585...716
Anonym bruker Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vi har somsagt alltid hatt en god tone og hun har alltid kommentert og likt mine ting i sosiale medier. Nå kommenterer hun kun innleggene til barna mine. Jeg har somsagt ikke gjort verken hun eller sønnen hennes noe. Jeg syns det er vanskelig å bare godta at hun ignorerer meg... Anonymkode: 0f247...bc6 At hun ikke kommenterer og liker, er ikke det samme som at hun ignorerer deg. Anonymkode: 38307...0b3
Anonym bruker Skrevet 6. september 2023 #11 Skrevet 6. september 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hun liker og kommenterer aldri noe jeg legger ut og det er veldig sårende Dette er sånn barn bryr seg om, ikke voksne mennesker. Slutt å vær så uhorvelig barnslig. Anonymkode: 27323...594
Anonym bruker Skrevet 6. september 2023 #12 Skrevet 6. september 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Du sier det jo selv, hun er en eks. Det vil si at dere ikke er i familie lenger. Og en ting til; du er voksen og har barn, men er avhengig av likes fra eks-svigermor. Hmmmm ... Anonymkode: 8d585...716 Jeg tror man må være nykone for å ha et så unyansert syn på personlige relasjoner. Relasjoner mellom personer som en gang var i et (sviger)familieforhold styres ikke av sivilstatusen til ekskone/eksmann. Mellommmennekselige relasjoner er personlige og uavhengige av andre. Jeg forstår ar det kan være komfortabelt og trygt for en nykone og anse mannens eks som borte og ekskludert fra hennes nye familie, men om hun har etablert gode, personlige relasjoner med mannens familiemedlemmer, så ødelegges ikke disse nødvendigvis av at mannen har fått ny kone. Nå vet ikke jeg om det er annet en manglende likes som ligger bak his innlegg, men det er uansett helt naturlig for en bestemor å opprettholde en god relasjon med barnebarnas mor, med mindre der har skjedd noe som skulle påvirke relasjonen dem i mellom. Jeg har fremdeles god kontakt min ekssvigermor og ekssvigersøster, og det uten at jeg engang har barn med eksen. Hva min ens og hans nye dame mener om det driter jeg i, det er ikke deres relasjon og ikke noe de trenger å mene noe om. Anonymkode: 054bb...060
Anonym bruker Skrevet 6. september 2023 #13 Skrevet 6. september 2023 Men om hun liker barnas innlegg er jo de ganske store? Da holder det i massevis at hun følger dem på sosiale medier, hun trenger ikke følge deg i det hele tatt, og ihvertfall ikke kommentere det du legger ut.... Hun ignorerer deg jo ikke selv om hun ikke liker det du legger ut, for en merkelig tanke. Hadde hun snudd og gått andre veien, uten å hilse, når hun møtte deg på butikken, da hadde hun ignorert/oversett deg. Anonymkode: d6dff...09b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2023 #14 Skrevet 6. september 2023 Du må IKKE si noe for dette er virkelig en IKKE-sak! Anonymkode: a6128...c5b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2023 #15 Skrevet 6. september 2023 Takk for alle tilbakemeldinger. Det får meg til å tenke at jeg må nok gå litt inn i meg selv. Til du som skrev over her at du kunne godt ta en kaffi med eks svigermor, veldig koselig. Det fikk meg til å tenke at jeg kan invitere min på en kaffi også:-) Anonymkode: 0f247...bc6
TinaK 1990 Skrevet 6. september 2023 #16 Skrevet 6. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk for alle tilbakemeldinger. Det får meg til å tenke at jeg må nok gå litt inn i meg selv. Til du som skrev over her at du kunne godt ta en kaffi med eks svigermor, veldig koselig. Det fikk meg til å tenke at jeg kan invitere min på en kaffi også:-) Anonymkode: 0f247...bc6 Det kan du. Råder deg også til å ikke være så opptatt, tolke og føle så mye om dette med likes og ikke likes. Det er ikke viktig!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2023 #17 Skrevet 8. september 2023 Herregud 🙈 Bli voksen!! Anonymkode: 38c55...6a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå