Gå til innhold

Hva koster en hybel?

Anbefalte innlegg

Min 17-åring har lyst til å flytte på hybel. Hun har sett en annonse nå med husleie på 8000, men er ikke det mye? Hvor mye koster hybel der dere bor? Gjerne oppgi by, men jeg vil heller ha priser enn byer😅 Byen hun vil ha hybel i er Arendal.

Anonymkode: b0dd8...929

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442613-hva-koster-en-hybel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor vil hun flytte? Jobber hun?

Anonymkode: 4091d...8a4

Hun vil flytte fordi hun ellers må sitte på bussen i en god time hver vei til skolen. Det er vanskelig å delta på noe sosialt med klassekamerater etter skolen når det er så lange avstander, og det er ikke hver dag at skolen passer perfekt med skoleruta, og det innebærer endel venting for henne. Det er jo ikke et problem isolert sett, men jeg skjønner at det er kjipt når omfanget blir så stort. Hun har en helgejobb (jobber av og til litt på kvelder og ferier også), men om hun flytter vil hun kunne ta på seg en annen eller mer jobb, siden arbeidsmarkedet er større. Hun vil ikke kunne dekke en husleie selv med borteboerstipend og inntekt, så hun er avhengig av hjelp fra meg og far.

Det er litt ymse hva folk kaller utleieenhetene sine her, men det eneste man får under 6000 her jeg bor, er enkeltrom. Det meste ligger fra 7000 og oppover. Men det kommer helt an på standard, adresse og hva som er inkludert.

Anonymkode: 7a43a...36b

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hun vil flytte fordi hun ellers må sitte på bussen i en god time hver vei til skolen. Det er vanskelig å delta på noe sosialt med klassekamerater etter skolen når det er så lange avstander, og det er ikke hver dag at skolen passer perfekt med skoleruta, og det innebærer endel venting for henne. Det er jo ikke et problem isolert sett, men jeg skjønner at det er kjipt når omfanget blir så stort. Hun har en helgejobb (jobber av og til litt på kvelder og ferier også), men om hun flytter vil hun kunne ta på seg en annen eller mer jobb, siden arbeidsmarkedet er større. Hun vil ikke kunne dekke en husleie selv med borteboerstipend og inntekt, så hun er avhengig av hjelp fra meg og far.

Det koster jo sånn sett litt å ha henne hjemme også. Strøm, mat osv., så det er ikke sikkert differansen blir så stor for dere, selv om det nok blir litt mer enn nå.

Anonymkode: 9508f...d48

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det koster jo sånn sett litt å ha henne hjemme også. Strøm, mat osv., så det er ikke sikkert differansen blir så stor for dere, selv om det nok blir litt mer enn nå.

Anonymkode: 9508f...d48

Hun bor hos sin far pr nå, så jeg har lite utgifter på henne. Men jeg skal selvsagt være med å sponse om hun flytter, bare greit å ha en pekepinn på hva som er rimelig å forvente av husleie. 

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

hvor langt unna skolen bor dere?

Hun vil ikke få borteboerstipend med mindre det det er mer enn 4 mil hver vei mellom hjem og skole eller en samlet reisetid på mer enn 3 timer hver dag.

Anonymkode: 2e92b...ced

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

hvor langt unna skolen bor dere?

Hun vil ikke få borteboerstipend med mindre det det er mer enn 4 mil hver vei mellom hjem og skole eller en samlet reisetid på mer enn 3 timer hver dag.

Anonymkode: 2e92b...ced

Hun bor fem mil unna skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...