Gå til innhold

Datter 12 reiste på leirskole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Angst eller "angst"?

Anonymkode: a0599...9da

Ikke fake angst hvis det er du hinter til. Og for å være ærlig, så synest jeg st enkelte folk bør skjerpe seg når dere skriver her inne. Å ha en unge som sliter og har angts er ikke noe man tuller med eller kaller oss foreldre for Curling foreldre osv. Hadde dere gjort det samme hvis ungen hadde hatt en annen handicap? Å slite som hun gjør er ikke noe hun har valgt selv og vi gjør det beste ut av situasjonen. Å se barnet ditt ha de problemene er ikke noe jeg ønsker noen. Og verken jeg eller barnefar legger opp til noe, vi støtter og hjelper på veien videre. Ungen trosser sine grenser og jeg er faen meg stolt av det! 

Anonymkode: a041b...f37

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Herregud. Slutt å behandle henne som en baby

Anonymkode: 79be1...37c

Du legger jo til rette for dysfunksjonalitet, om hun ikke kan klare dette uten forsikringer og engstelse fra deg kan hun bare dra kønummer på Nav og se fram til å bli en dårlig fungerende ungdom og voksen. Det er bare tull å ikke kunne sove borte, men du lar henne gjerne tro at det er akseptabelt. 

Anonymkode: 5f9d5...99a

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har hun diagnostisert angst, eller har hun «angst», slik 80 % av dagen unge har?

Vær glad for at hun får mestre å være borte fra foreldrene, det er på høy tid.

Anonymkode: 2abde...cb3

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Curlingforeldre, kalles det. 

Anonymkode: e4fab...252

Angst eller "angst"?

Fy flate, for en gjeng med ignorante hønsehuer dere er. Ingen av dere vet noe som helst om hvorfor situasjonen er som den er, men sitte der å spy ut gørra deres gjør dere alikevel.

Anonymkode: f609f...173

Fy flate, for en gjeng med ignorante hønsehuer dere er. Ingen av dere vet noe som helst om hvorfor situasjonen er som den er, men sitte der å spy ut gørra deres gjør dere alikevel.

Anonymkode: f609f...173

Sorry, men når «mammahjertet» innleder med å skrive at hun sliter sånn med savn og bekymring, da legger hun ballen til rette for scoring.

Anonymkode: 3cfb8...1a8

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ikke fake angst hvis det er du hinter til. Og for å være ærlig, så synest jeg st enkelte folk bør skjerpe seg når dere skriver her inne. Å ha en unge som sliter og har angts er ikke noe man tuller med eller kaller oss foreldre for Curling foreldre osv. Hadde dere gjort det samme hvis ungen hadde hatt en annen handicap? Å slite som hun gjør er ikke noe hun har valgt selv og vi gjør det beste ut av situasjonen. Å se barnet ditt ha de problemene er ikke noe jeg ønsker noen. Og verken jeg eller barnefar legger opp til noe, vi støtter og hjelper på veien videre. Ungen trosser sine grenser og jeg er faen meg stolt av det! 

Det er jo ikke til å stikke under stol at angst-begrepet har blitt svært utvannet og misbrukt de siste årene. Jeg har flere elever som er engstelige, men kun en av 60 som faktisk er diagnostisert med angst. Likevel må vi behandle ungene som porselen, pga noen overbeskyttende mammahjerter... 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Grunnen til at vedkommende spør antar jeg er fordi det har fått inflasjon i ordet «angst». «Alle» unge har jo angst om dagen, fordi ordet nå også dekker det å være engstelig for noe (helt normalt!) og å oppleve noe som ubehagelig (også helt normalt). Mange foreldre pålegger også barna sine å ha angst, mens barna egentlig bare opplever helt normale, ubehagelige følelser. Angst er en diagnose. 
Er dattera di diagnostisert med angst? I så fall er der hjelp å få.

Anonymkode: 2abde...cb3

Annonse

Sorry, men når «mammahjertet» innleder med å skrive at hun sliter sånn med savn og bekymring, da legger hun ballen til rette for scoring.

Anonymkode: 3cfb8...1a8

Dette

Hadde du formulert deg annerledes ville nok svarene blitt annerledes også

Anonymkode: d7fe5...bd8

All engstelse er ikke angst, alt man gruer til er ikke angst, alt man ikke får til er ikke psykiske problemer, det er helt normalt og disse vatt-pakkete barna gjøres en voldsom bjørnetjeneste når det gjøres til foreldrenes hovedsak i livet å smelle diagnoser på ungene så de kan unngå jobben med å gjøre dem livsdyktige. Du trenger ikke å like svarene, hi. 

Anonymkode: 5f9d5...99a

Det hjelper henne ikke at du sitter hjemme med vondt i mamnahjertet. Finn noe annet å tenke på, lad batteriene, gå på tur med en venninne, se Netflix.

Kanskje hun kommer hjem og har hatt det fint?

Anonymkode: 4b8db...a73

Dette

Hadde du formulert deg annerledes ville nok svarene blitt annerledes også

Anonymkode: d7fe5...bd8

Hvis enkelte her var veloppdratt og stødig i seg selv, ville de rett og slett hoppet over å svare. Det er ingenting nyttig eller verdt å dele med omverden i det som uttrykkes her, så noen mangler opplagt anerkjennelse i livet, i og med man roper etter oppmerksomhet på den måten. Se på meg! Se hva jeg mener! 

Uansett, så bra at hun turte, håper hun får en flott opplevelse. Det tar tid for foreldre å omstille seg også, skulle tro det var noe en kunne lufte på ett foreldreforum. Ikke unormalt å være litt i beredskap etter en periode hvor det har vært mye. Men det slipper etterhvert. Husk at det kan ta opp til to år før hjernen henger med på en endring og du blir vant til det. Vi er jo ikke roboter som alltid reagerer rasjonelt. 

Anonymkode: 7975a...728

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er jo ikke til å stikke under stol at angst-begrepet har blitt svært utvannet og misbrukt de siste årene. Jeg har flere elever som er engstelige, men kun en av 60 som faktisk er diagnostisert med angst. Likevel må vi behandle ungene som porselen, pga noen overbeskyttende mammahjerter... 

Og du har full oversikt over enhver diagnose dine elever måtte ha? Er alle 60 utredet for angst?

Anonymkode: 99d60...b32

Tøft av henne å dra!

Vår kom hjem og hadde opplevd utrolig til mestring. Opplevelse for livet, og hun vokste veldig på det! Krysser fingrene for at din jente får samme opplevelse! Og prøv å slapp av og ikke tenk når hun nå er borte. 

Anonymkode: cc388...df6

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det går helst bra. 

Sønnen var på leirskole i sommer, 9 år gammel. Han ringte hjem etter to dager og ville jeg skulle hente ham. Jeg sa nei, det var én dag igjen før de skulle dra påfølgende morgen. "Dette klarer du, gutten min", var beskjeden fra meg. Jeg visste de voksne ville ta kontakt dersom det ble nødvendig å hente ham. Det var de som så ham og visste ståa. 

Gutten kom hjem med en mestringsopplevelse han virkelig trengte. Han vokste masse og til andre har ham bare fortalt hvor gøy det var der. 

(til info har sønnen noen utfordringer, blant annet mild ptsd pga mobbing, så det var tøft for ham å dra dit med bare ukjente). 

Anonymkode: 2c4df...450

Oi det var tidlig å ha leirskole,her er det ikke før siste år på barneskolen

Anonymkode: e490b...304

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Oi det var tidlig å ha leirskole,her er det ikke før siste år på barneskolen

Anonymkode: e490b...304

Det var et tilbud i sommerferien via Kirkens Bymisjon. 

Anonymkode: 2c4df...450

Har akkuart fått hjem datter fra leirskole. Da hun satt seg på bussen og dro, sluttet jeg å bekymre meg. Jeg kan ikke få gjort noe fra eller til. 

Barnet vårt har vært mye borte fra skole, men har løsnet nå. 

Vi fikk meld fra lærer senere på kvelden at alt sto bra til og litt hva de hadde gjort. Det var godt. 😊

Regner med at det går bedre enn du tror. 😊❤️

Anonymkode: da363...e27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...