Gå til innhold

Datter 12 reiste på leirskole

Anbefalte innlegg

Idag og jeg kjenner så veldig på savn og bekymring… hun sliter med å sove vekke og sliter litt med angst. Hun får vondt i magen angst og kan bli litt kvalm. Nå er jeg så stolt av henne at hun valgte å reise, trosse sin egen frykt 🥰 men jeg er så redd for at hun skal slite nå ikveld. Er 2 timer vekke fra hjemmet. Ja det er voksne osv videre der så det står ikke på det men jeg vet så veldig godt hvor tøft det er med angst og alle er ikke flinke eller den rette personen til å klare å gi den roen man trenger. Vi gav beskjed om at hvis hun skulle kjenne at dette skulle bli for tøft så skal vi alltid klare å hente henne hjem. Bare for å gi en trygghet for henne der. Men fy søren mamma hjertet altså..  er ikke bare bare å være mor kjenner jeg

Anonymkode: a041b...f37

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442610-datter-12-reiste-p%C3%A5-leirskole/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet hvordan det er! Hadde aldri i livet trodd at sønnen turde å overnatte på gaming party,regnet med at han kom til ringe om kvelden eller om natten,for er da han gjerne blir urolig. Jeg sjekket mobilen mange ganger om natten for å være sikker på at jeg ikke hadde ubesvart anrop men han ringte ikke. Det endte opp med at han var 3 dager på overnatting der å storkoste seg! :) Han har vokst på det å fått bedre selvtillit av at det gikk bra. Nå gleder han seg sånn til neste gang ❤ Han er 11 år da.

Anonymkode: e490b...304

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vet hvordan det er! Hadde aldri i livet trodd at sønnen turde å overnatte på gaming party,regnet med at han kom til ringe om kvelden eller om natten,for er da han gjerne blir urolig. Jeg sjekket mobilen mange ganger om natten for å være sikker på at jeg ikke hadde ubesvart anrop men han ringte ikke. Det endte opp med at han var 3 dager på overnatting der å storkoste seg! :) Han har vokst på det å fått bedre selvtillit av at det gikk bra. Nå gleder han seg sånn til neste gang ❤ Han er 11 år da.

Så utrolig kjekt 😍 ja det er det vi også håper på, at hun skal vokse på dette og virkelig kjenne på mestrings følelsen♥️ er ikke noe kjekt når man har barn som sliter med slike problemer

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Herregud. Slutt å behandle henne som en baby

Anonymkode: 79be1...37c

Nå må du gi deg! Behandler ikke noen som baby, hadde jeg gjort det så hadde jeg jo blitt med på den turen🤦🏼‍♀️

her er det å støtte og hjelpe en unge som har mer problemer enn andre "perfekte" barn og for at de også skal få ha det kjekt, må de få litt ekstra støtte. 
kanskje lære litt om det uten å kommentere enn så usaklig melding

Det går helst bra. 

Sønnen var på leirskole i sommer, 9 år gammel. Han ringte hjem etter to dager og ville jeg skulle hente ham. Jeg sa nei, det var én dag igjen før de skulle dra påfølgende morgen. "Dette klarer du, gutten min", var beskjeden fra meg. Jeg visste de voksne ville ta kontakt dersom det ble nødvendig å hente ham. Det var de som så ham og visste ståa. 

Gutten kom hjem med en mestringsopplevelse han virkelig trengte. Han vokste masse og til andre har ham bare fortalt hvor gøy det var der. 

(til info har sønnen noen utfordringer, blant annet mild ptsd pga mobbing, så det var tøft for ham å dra dit med bare ukjente). 

Anonymkode: 2c4df...450

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det går helst bra. 

Sønnen var på leirskole i sommer, 9 år gammel. Han ringte hjem etter to dager og ville jeg skulle hente ham. Jeg sa nei, det var én dag igjen før de skulle dra påfølgende morgen. "Dette klarer du, gutten min", var beskjeden fra meg. Jeg visste de voksne ville ta kontakt dersom det ble nødvendig å hente ham. Det var de som så ham og visste ståa. 

Gutten kom hjem med en mestringsopplevelse han virkelig trengte. Han vokste masse og til andre har ham bare fortalt hvor gøy det var der. 

(til info har sønnen noen utfordringer, blant annet mild ptsd pga mobbing, så det var tøft for ham å dra dit med bare ukjente). 

Så kjekt å høre❤️ veldig kjekt når de kan vokse på noe slikt. Huff ja det skjonner jeg veldig godt, og veldig tøft av han👍🏻

her kan hun stenge seg litt inn og ikke vise helt hva hun føler for å ikke vise svakhet, så håper at hun blir sett evt hvis det skulle oppstå litt redsel og slikt.

Du legger jo til rette for dysfunksjonalitet, om hun ikke kan klare dette uten forsikringer og engstelse fra deg kan hun bare dra kønummer på Nav og se fram til å bli en dårlig fungerende ungdom og voksen. Det er bare tull å ikke kunne sove borte, men du lar henne gjerne tro at det er akseptabelt. 

Anonymkode: 5f9d5...99a

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Du legger jo til rette for dysfunksjonalitet, om hun ikke kan klare dette uten forsikringer og engstelse fra deg kan hun bare dra kønummer på Nav og se fram til å bli en dårlig fungerende ungdom og voksen. Det er bare tull å ikke kunne sove borte, men du lar henne gjerne tro at det er akseptabelt. 

Hallo - det er vel mulig å lufte bekymring her uten at det dermed er sagt at hun viser det overfor datteren sin.

Anonymkode: 4aba8...aa3

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Så man havner på NAV pga man sliter litt med redsel og angst i barnealder? Den var ny.. 

du er skikkelig  tøff du siden du klarer å sove vekke uten problemer som barn hører jeg. Og klarer man ikke det så er man ett null som ikke klarer å ta vare på seg selv.. huff stakers unger som får deg som mor med den holdningen der

Greit at du kjenner på både savn og bekymring, men husk at no news is good news. Du skal i alle fall ikke ringe eller melde henne! Når hun kommer hjem, er hun stinn av mestring. Dette går bra! 

Anonymkode: 7fe36...fa5

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Greit at du kjenner på både savn og bekymring, men husk at no news is good news. Du skal i alle fall ikke ringe eller melde henne! Når hun kommer hjem, er hun stinn av mestring. Dette går bra! 

Anonymkode: 7fe36...fa5

Selfølgelig tar jeg ikke kontakt for å lage styr for henne. Her får de ikke ha tlf utenom 1 t på morninga og ellers mobilfritt. 
ja er mer mammahjertet som hun vet absolutt ingenting om, da jeg verken har vist eller sagt noe om det. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For ett latterlig svar! Hadde det ikke vært for at jeg forsikret sønnen min om at vi henter han uansett om det er på natten hvis han ikke har det bra,så hadde han aldri i livet turd dra. Måtte skolen og BUP var helt enig at det kunne vært lurt å trygge han på at vi henter når som helst,visst han ikke har det bra å vil hjem. Som BUP sa så er det stor seier at han i det hele dratt dro på gaming party,så det er veldig positivt selv om han ikke hadde overnattet.

Annonse

«Mammahjertet» er altså det dummeste jeg hører. Og jeg er helt sikker på at barn av de med egne mammahjerter absolutt vet at mamma får vondt i mammahjertet sitt. For det klarer ikke lille mamma å skjule for lille skatten sin uansett hva hun tror. 

Anonymkode: 3cfb8...1a8

Så bra at hun greidde og reise. Var igjennom det samme med yngstemann her. Han greidde kun første døgnet, men det var så bra. Da visste han hva de andre pratet opp og hvordan det så ut. Var mestring i det også. 

Anonymkode: 1a782...6e3

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

«Mammahjertet» er altså det dummeste jeg hører. Og jeg er helt sikker på at barn av de med egne mammahjerter absolutt vet at mamma får vondt i mammahjertet sitt. For det klarer ikke lille mamma å skjule for lille skatten sin uansett hva hun tror. 

Anonymkode: 3cfb8...1a8

Hva er problemet ditt? 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Så bra at hun greidde og reise. Var igjennom det samme med yngstemann her. Han greidde kun første døgnet, men det var så bra. Da visste han hva de andre pratet opp og hvordan det så ut. Var mestring i det også. 

Anonymkode: 1a782...6e3

Ja ekstremt stolt jeg også. For andre som ikke har de problemene så høres det kanskje latterligt ut men for er på 12 år som har de, så er det virkelig en seier 🥰

Jeg skjønner godt det med å mislike å sove vekke. Hatet det selv som liten. Men når du vet at det er leirskole, hvorfor øver dere ikke i forkant? 

Jeg er lærer, og forteller alltid foreldrene at de må øve, øve, øve i forkant av leirskoleoppholdet. Ei uke (fire netter) er for lenge borte for noen. Da blir jeg alltid litt undrende på hvorfor  de ikke øvde i forkant. 

LME1001 skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner godt det med å mislike å sove vekke. Hatet det selv som liten. Men når du vet at det er leirskole, hvorfor øver dere ikke i forkant? 

Jeg er lærer, og forteller alltid foreldrene at de må øve, øve, øve i forkant av leirskoleoppholdet. Ei uke (fire netter) er for lenge borte for noen. Da blir jeg alltid litt undrende på hvorfor  de ikke øvde i forkant. 

Nettopp av denne grunnen hentet jeg ikke sønnen hjem fra leirskole i sommer. Han sover glatt borte hos familie, men har enda ikke sovet hos venner. Derfor var det en gyllen mulighet for ham å øve på overnatte uten de vanlige omsorgspersonene. 

Jeg husker godt nervøsiteten når min 12-åringer reiste på leirskole. Eldste med høtfungerende autisme, kom hjem med gode minner og masse mestringsfølelse. Noen år senere var det yngste sin tur, han har også høtfungerende autisme og er dagnosert med angst. (som er noe annet enn å være engstelig, som det snakkes om over) yngste kom også hjem med gode minner og masse mestringsfølelse. Det er 2 og 5 år siden de var på tur, og spesielt yngste snakker fremdeles om den turen. Nå skal yngste på ny tur og jeg er like nervøs. 😅

Anonymkode: a054c...d85

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Idag og jeg kjenner så veldig på savn og bekymring… hun sliter med å sove vekke og sliter litt med angst. 🥰

Angst eller "angst"?

Anonymkode: a0599...9da

Min sønn med adhd gruet seg veldig til leirskole. Men han dro og hadde det helt topp. Snakker enda om leirskolen.  Hadde da med en trygg assistent han kjente godt, men han var nok mer med de andre enn assistenten. Og alt gikk helt fint. 

Det er  så er det viktig at de får føle mestring og selvstendighet. 

Anonymkode: cf63f...e7f

LME1001 skrev (1 time siden):

Ja og vi, som  andre foreldre har øvdt i flere år men hun sliter med det. Er ikke noe vi bare.. oi nå er det leirskole nå må vi øve. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...