Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #1 Del Skrevet 4. september 2023 Jeg har 3 barn. Eldste står opp selv og kommer seg av gårde på skolen (heldigvis- bussen går 05.50), minste står op ved vekking og ordner seg selv før han tar bussen. Mellomste er et kapittel for seg selv. Ekstremt morragretten. Kjefter og smeller og klager. Bruker minst tre kvarter bare på å få henne ut av sengen. Hun skriker «hold kjeft j… kjerring» ved første forsøk. Hun beklager etterpå, men det er så slitsomt. Hun har lagt seg og stått opp til samme tid lenge, men siste del av forrige skoleår og nå disse to ukene etter skolestart er hun et mareritt om morgenen. Hun kommer seg av sted til rett tid, men det er den masingen og kjeftingen som gjør at jeg er sliten før dagen starter. Noen som har hatt en sånn? Gikk det over? Anonymkode: 08852...6ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #2 Del Skrevet 4. september 2023 Hvor gammel er hun? Min er betydelig preget i forkant av mensen. Ikke så mye kjefting, men bruker enormt med tid og er ikke til å snakke til. En vegg av surhet. Har av og til glimt av noe annet, noen dager her og der hvor alt går på skinner og du føler sola skinner uansett vær. Så noe bedring, men kommer og går i bølger. Midten av ungdomsskolen. Anonymkode: 7d26b...f1e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #3 Del Skrevet 4. september 2023 Jeg har fire barn. To våkner fint, blide og sultne, aldri noe problem. To er skikkelig B-mennesker og sure som eddik om morgenen. Eldste "surpadda" er nå 19 år og klarer ta seg sammen. Han er fremdeles morragretten, men har egen alarm og står opp selv. Biter det i seg om han møter noen av oss, men det beste er å ikke snakke til han... Yngste "surpadda" er jente, og 14 år. Ikke helt i stand til å bite det i seg enda. Så langt som du beskriver det har det aldri gått her da, hadde noen av barna mine pratet til meg på den måten hadde jeg klikket også. Men sur er hun, så jeg vekker henne, maser en gang om hun ikke kommer seg i klærne og lar henne være. Best å ikke snakke til henne. Det beste er at hun legger alt klart på kvelden så hun bare kan kle seg, stelle seg, spise og gå, uten å snakke med noen. Så er hun blir som en sol når hun kommer fra skolen. Anonymkode: ee6d2...ca8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #4 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvor gammel er hun? Min er betydelig preget i forkant av mensen. Ikke så mye kjefting, men bruker enormt med tid og er ikke til å snakke til. En vegg av surhet. Har av og til glimt av noe annet, noen dager her og der hvor alt går på skinner og du føler sola skinner uansett vær. Så noe bedring, men kommer og går i bølger. Midten av ungdomsskolen. Anonymkode: 7d26b...f1e Min er 15. Går i 10. klasse. Har ikke fått mensen enda, og det burde jo i så fall vært en gang hver 4. uke, ikke hele tiden, hver morgen. Anonymkode: 08852...6ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #5 Del Skrevet 4. september 2023 Hvis man er sur om morran får man holde munn. Det er ikke lov å spy ut på andre. Du finner deg i å bli kalt jævla kjerring? Det hjelper ikke å si unnskyld, det der hadde ikke skjedd mer enn en gang i mitt hus, det hadde blitt et helvete for vedkommende. Og hvis man ikke kommer seg opp kommer man for seint. Da får man helvete i andre enden. Allier deg med lærer. Anonymkode: 5c7cb...125 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #6 Del Skrevet 4. september 2023 Den ungen hadde jeg bare latt ligge! Ja, jeg har en unge som er ekstremt morragretten, ettermiddagsgretten, pissesur omtrent 24/7, men aldri i min villeste fantasi om hun hadde snakka sånn til meg. Anonymkode: 2d83d...757 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #7 Del Skrevet 4. september 2023 Jeg har også morragretne barn, men en slik oppførsel hadde ikke blitt akseptert. En 15 åring er fullt i stand til å komme seg opp selv, så jeg hadde vekket maks én gang, og bitt i meg at hn kom for sent. Å bli kalt jævla kjerring hadde bare skjedd en gang i livet. Anonymkode: 8e51c...d9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #8 Del Skrevet 4. september 2023 Hun bryr seg ikke om hun kommer for sent eller ikke i det hele tatt. Og med siste år på ungdomsskolen og hvor jeg et ansvarlig for å gå barna mine på skolen, så må jeg få henne opp. Ja, jeg ignorerer at hun kaller meg det. Hun ville aldri sagt noe sånt ellers, og det blir sagt delvis i søvne, og hun sier unnskyld og forteller at hun ikke aner hvorfor hun sier sånne ting om morgenen Anonymkode: 08852...6ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #9 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hun bryr seg ikke om hun kommer for sent eller ikke i det hele tatt. Og med siste år på ungdomsskolen og hvor jeg et ansvarlig for å gå barna mine på skolen, så må jeg få henne opp. Ja, jeg ignorerer at hun kaller meg det. Hun ville aldri sagt noe sånt ellers, og det blir sagt delvis i søvne, og hun sier unnskyld og forteller at hun ikke aner hvorfor hun sier sånne ting om morgenen Anonymkode: 08852...6ae Men da får hun stå til rette for skolen. Hun manipulerer deg jo. Selvsagt ‘vet hun hvorfor’. Anonymkode: 8e51c...d9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #10 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men da får hun stå til rette for skolen. Hun manipulerer deg jo. Selvsagt ‘vet hun hvorfor’. Anonymkode: 8e51c...d9b Dette! Høres ut som min ufyselige unge, men jeg hadde sparka hu på hue og ræva ut av den senga om hu hadde nerver nok til å snakke sånn til meg. Anonymkode: 2d83d...757 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #11 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men da får hun stå til rette for skolen. Hun manipulerer deg jo. Selvsagt ‘vet hun hvorfor’. Anonymkode: 8e51c...d9b Skolen bryr seg ikke om det. De har ikke lov til å gjøre noe særlig med det heller. Hvordan manipulerer hun meg? Jeg vekker henne, hun sier noe stygt i halvsøvne, hun beklager og kommer seg på skolen i rett tid. Hun vinner ikke noe på det, hun tjener ikke noe på det. Hun må likevel komme seg av gårde som alle andre i huset. Så da lurer jeg på hva hun har vunnet på denne «manipuleringen»? Anonymkode: 08852...6ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #12 Del Skrevet 4. september 2023 Slik oppførsel er uakseptabel. Her hadde gode røket som konsekvens. Selvsagt forklare dette før det skjer. Men slik språk fortjener juling i min verden. (selvsagt ville jeg aldri gitt juling, men å være bedriten i kjeften provoserer så jævlig) Greit å være sur og gretten, jeg tåler sukk, øyerull og en og annen dørsmelling. Kall meg jævla kjerring så hadde hun stått skolerett på badet før hun skjønte hva som skjedde. Videre snakke med lærer og si at hun er umulig å få opp så nå får hun vekkerklokke og må ordne seg selv. Reis hjemmefra og la henne gå på en smell. Ha is i magen, hun må ryke på noen smeller før hun lærer. Helt ærlig, hun er en jævla ufyselig og bortskjemt drittunge. Anonymkode: dd60d...6c3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #13 Del Skrevet 4. september 2023 Hvis hun er 15 år må du faktisk la henne ta ansvar selv. Jeg har selv en på 14 år med en del utfordringer, og som i tillegg sliter med insomni og er B-menneske, men til og med hun må i utgangspunktet klare å stå opp selv nå. Og her snakker vi at vi mottar hjelpestønad fordi hun trenger langt mer tilrettelegging enn andre på mye. Å være trøtt er heller ingen unnskyldning for dårlig oppførsel, så det der hadde jeg aldri latt passere. Hadde en av ungene mine sagt noe sånt til meg, ville de fått så ørene flagret i retur. Jeg er svært forståelsesfull, tålmodig og for hjelp, støtte og tilrettelegging framfor kjeft og pisk, men det går noen veldig tydelige grenser for hva som er greit og ikke. Helt konkret får hun begynne med flere alarmer, gjerne spredt utover rommet, sånn at hun faktisk kommer seg opp. Og forlat huset slik at hun MÅ klare seg selv. Anonymkode: 630d1...47f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #14 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Skolen bryr seg ikke om det. De har ikke lov til å gjøre noe særlig med det heller. Hvordan manipulerer hun meg? Jeg vekker henne, hun sier noe stygt i halvsøvne, hun beklager og kommer seg på skolen i rett tid. Hun vinner ikke noe på det, hun tjener ikke noe på det. Hun må likevel komme seg av gårde som alle andre i huset. Så da lurer jeg på hva hun har vunnet på denne «manipuleringen»? Anonymkode: 08852...6ae Men du ‘vekker henne’ ikke bare? Du bruker tre kvarter på å få henne opp, og i tillegg kaller hun deg forferdelige ting. Men jeg skjønner jo at du egentlig ikke er åpen for innspill, du sabler ned ethvert ymt om at jenta burde få ansvar selv. Så da får du bare bruke tiden på å legge til rette for drittungeoppførsel. Man får som regel de barna man fortjener når det gjelder respekt og oppførsel. Anonymkode: 8e51c...d9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #15 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Skolen bryr seg ikke om det. De har ikke lov til å gjøre noe særlig med det heller. Hvordan manipulerer hun meg? Jeg vekker henne, hun sier noe stygt i halvsøvne, hun beklager og kommer seg på skolen i rett tid. Hun vinner ikke noe på det, hun tjener ikke noe på det. Hun må likevel komme seg av gårde som alle andre i huset. Så da lurer jeg på hva hun har vunnet på denne «manipuleringen»? Anonymkode: 08852...6ae Og angående at skolen ikke har lov å gjøre noe - hun går i 10 klasse og skal søke videregående med vitnemålet hun får i år, og møter hun for sent nok ganger får hun IV i fag og kan vinke farvel til å velge fritt hva hun vil videre. Om hun er så blasert at hun ikke bryr seg om anmerkninger så har dere større problem enn å være trøtt om morgenen! Anonymkode: 8e51c...d9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #16 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Slik oppførsel er uakseptabel. Her hadde gode røket som konsekvens. Selvsagt forklare dette før det skjer. Men slik språk fortjener juling i min verden. (selvsagt ville jeg aldri gitt juling, men å være bedriten i kjeften provoserer så jævlig) Greit å være sur og gretten, jeg tåler sukk, øyerull og en og annen dørsmelling. Kall meg jævla kjerring så hadde hun stått skolerett på badet før hun skjønte hva som skjedde. Videre snakke med lærer og si at hun er umulig å få opp så nå får hun vekkerklokke og må ordne seg selv. Reis hjemmefra og la henne gå på en smell. Ha is i magen, hun må ryke på noen smeller før hun lærer. Helt ærlig, hun er en jævla ufyselig og bortskjemt drittunge. Anonymkode: dd60d...6c3 Hun tar heller en hel dag enn å stå opp selv, jeg har forsøkt. Det hjelper ikke noe å bare dra. Hun er langt fra bortskjemt, det blir alltid som jeg vil uansett. Hun smeller ut dette i halvsøvne, og beklager så fort det er mulig. Hun er snill, grei og hjelpsom ellers og er en veldig grei unge. Det er kun om morgenen mens hun delvis sover at dette smalt ut, og hun er veldig lei seg for det Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Hvis hun er 15 år må du faktisk la henne ta ansvar selv. Jeg har selv en på 14 år med en del utfordringer, og som i tillegg sliter med insomni og er B-menneske, men til og med hun må i utgangspunktet klare å stå opp selv nå. Og her snakker vi at vi mottar hjelpestønad fordi hun trenger langt mer tilrettelegging enn andre på mye. Å være trøtt er heller ingen unnskyldning for dårlig oppførsel, så det der hadde jeg aldri latt passere. Hadde en av ungene mine sagt noe sånt til meg, ville de fått så ørene flagret i retur. Jeg er svært forståelsesfull, tålmodig og for hjelp, støtte og tilrettelegging framfor kjeft og pisk, men det går noen veldig tydelige grenser for hva som er greit og ikke. Helt konkret får hun begynne med flere alarmer, gjerne spredt utover rommet, sånn at hun faktisk kommer seg opp. Og forlat huset slik at hun MÅ klare seg selv. Anonymkode: 630d1...47f Så lenge hun går på grunnskolen, så er hennes læring mitt ansvar. Det er mitt ansvar å få henne opp, det er mitt ansvar for å få henne på skolen. Jeg har to andre barn, en eldre og en yngre som ikke er slik, så det er ikke sånn at jeg er tjener for barna om morgenen, men det er mitt ansvar. Yngste våkner av min klokke, eldste klarer seg selv, og mellomste våknet ikke om det så er 3. verdenskrig. Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men du ‘vekker henne’ ikke bare? Du bruker tre kvarter på å få henne opp, og i tillegg kaller hun deg forferdelige ting. Men jeg skjønner jo at du egentlig ikke er åpen for innspill, du sabler ned ethvert ymt om at jenta burde få ansvar selv. Så da får du bare bruke tiden på å legge til rette for drittungeoppførsel. Man får som regel de barna man fortjener når det gjelder respekt og oppførsel. Anonymkode: 8e51c...d9b Jeg lurer egentlig bare på om det er fler som har morgengretne unger og om det går over. Selvsagt bør hun få ansvar selv, men det er faktisk foreldres ansvar å få barn på skolen. Og jeg kan ikke bare bære henne ut av sengen heller. Hun er ikke en liten fjert på en meter og 20 kg. Hun er over 180 høy og 75 kg. Og hun bruker store deler av dagen på å beklage for det hun har sagt og skjønner ikke hvorfor hun sier det. Anonymkode: 08852...6ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #17 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Og angående at skolen ikke har lov å gjøre noe - hun går i 10 klasse og skal søke videregående med vitnemålet hun får i år, og møter hun for sent nok ganger får hun IV i fag og kan vinke farvel til å velge fritt hva hun vil videre. Om hun er så blasert at hun ikke bryr seg om anmerkninger så har dere større problem enn å være trøtt om morgenen! Anonymkode: 8e51c...d9b De setter ikke IV i fag her. På slutten av forrige skoleår var det en som skulket daglig. Snakket med moten hans, og han gikk karakter i alle fag. De fikk en liste over hva de måtte levere for å få karakter, og så gjorde de det, og han fikk i alle fag. Anonymkode: 08852...6ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #18 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): De setter ikke IV i fag her. På slutten av forrige skoleår var det en som skulket daglig. Snakket med moten hans, og han gikk karakter i alle fag. De fikk en liste over hva de måtte levere for å få karakter, og så gjorde de det, og han fikk i alle fag. Anonymkode: 08852...6ae Klart det. Eneste ungdomsskolen som ikke gir IV, jammen flaks. Men siden jenta er så snill og grei, så får du bare fortsette å dille med henne. Å kalle noen jævla kjerring og skylde på at man er i halvsøvne er bare troverdig én gang, men du viser jo at du godtar oppførselen og stiller opp neste dag for samme overhøvling. Og ja, det går over. Men antagelig ikke før den dagen hun flytter ut, om du ikke krever et minimum av respekt. Anonymkode: 8e51c...d9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #19 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Min er 15. Går i 10. klasse. Har ikke fått mensen enda, og det burde jo i så fall vært en gang hver 4. uke, ikke hele tiden, hver morgen. Anonymkode: 08852...6ae Gi ungdommen en vekkerklokke og gi beskjed at fra i morgen av har hun ansvar for å stå opp og gå på skulen selv. IKKE vekk henne viss ho forsover seg, her må hun ta ansvar selv. Anonymkode: c6159...345 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #20 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun tar heller en hel dag enn å stå opp selv, jeg har forsøkt. Det hjelper ikke noe å bare dra. Hun er langt fra bortskjemt, det blir alltid som jeg vil uansett. Hun smeller ut dette i halvsøvne, og beklager så fort det er mulig. Hun er snill, grei og hjelpsom ellers og er en veldig grei unge. Det er kun om morgenen mens hun delvis sover at dette smalt ut, og hun er veldig lei seg for det Så lenge hun går på grunnskolen, så er hennes læring mitt ansvar. Det er mitt ansvar å få henne opp, det er mitt ansvar for å få henne på skolen. Jeg har to andre barn, en eldre og en yngre som ikke er slik, så det er ikke sånn at jeg er tjener for barna om morgenen, men det er mitt ansvar. Yngste våkner av min klokke, eldste klarer seg selv, og mellomste våknet ikke om det så er 3. verdenskrig. Jeg lurer egentlig bare på om det er fler som har morgengretne unger og om det går over. Selvsagt bør hun få ansvar selv, men det er faktisk foreldres ansvar å få barn på skolen. Og jeg kan ikke bare bære henne ut av sengen heller. Hun er ikke en liten fjert på en meter og 20 kg. Hun er over 180 høy og 75 kg. Og hun bruker store deler av dagen på å beklage for det hun har sagt og skjønner ikke hvorfor hun sier det. Anonymkode: 08852...6ae Fjern mobilen, PC ol. fra rommet hennes, få henne i seng til klokken 22 og gi det et forsøk. Ta henne eventuelt med til lege en tur for å sjekke at hun ikke mangler jern eller noe, det blir man ekstra trøtt av. Ja, foreldre har ansvar for barnas skolegang i grunnskolen, men jeg synes likevel du gir for fort opp. Snakk med skolen og si at det blir slik en periode framover. Og om ikke annet, så går det over om 1 år. På vgs kan hun ikke fortsette med dette uansett, da får hun fort varsel. Anonymkode: 630d1...47f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #21 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Fjern mobilen, PC ol. fra rommet hennes, få henne i seng til klokken 22 og gi det et forsøk. Ta henne eventuelt med til lege en tur for å sjekke at hun ikke mangler jern eller noe, det blir man ekstra trøtt av. Ja, foreldre har ansvar for barnas skolegang i grunnskolen, men jeg synes likevel du gir for fort opp. Snakk med skolen og si at det blir slik en periode framover. Og om ikke annet, så går det over om 1 år. På vgs kan hun ikke fortsette med dette uansett, da får hun fort varsel. Anonymkode: 630d1...47f Hun sover som regel når jeg legger meg 22.30. Men så nå et foredrag av nevrologen min som forklarer en del. Tror hun er veldig nær menstruasjon også. Anonymkode: 08852...6ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #22 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg har 3 barn. Eldste står opp selv og kommer seg av gårde på skolen (heldigvis- bussen går 05.50), minste står op ved vekking og ordner seg selv før han tar bussen. Mellomste er et kapittel for seg selv. Ekstremt morragretten. Kjefter og smeller og klager. Bruker minst tre kvarter bare på å få henne ut av sengen. Hun skriker «hold kjeft j… kjerring» ved første forsøk. Hun beklager etterpå, men det er så slitsomt. Hun har lagt seg og stått opp til samme tid lenge, men siste del av forrige skoleår og nå disse to ukene etter skolestart er hun et mareritt om morgenen. Hun kommer seg av sted til rett tid, men det er den masingen og kjeftingen som gjør at jeg er sliten før dagen starter. Noen som har hatt en sånn? Gikk det over? Anonymkode: 08852...6ae Du lar henne virkelig snakke sånn til deg? Her burde det ha skjedd noe for lenge siden spør du meg. Hadde ungene snakket slik til meg, hadde det blitt månelyst. De vet å respektere foreldrene sine. Anonymkode: b548f...4d3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002169 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #23 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hun bryr seg ikke om hun kommer for sent eller ikke i det hele tatt. Og med siste år på ungdomsskolen og hvor jeg et ansvarlig for å gå barna mine på skolen, så må jeg få henne opp. Ja, jeg ignorerer at hun kaller meg det. Hun ville aldri sagt noe sånt ellers, og det blir sagt delvis i søvne, og hun sier unnskyld og forteller at hun ikke aner hvorfor hun sier sånne ting om morgenen Anonymkode: 08852...6ae Hvorfor driver du å unnskylder oppførselen hennes, det hjelper ikke jenta noe som helst. Hun sier det fordi du tillater det. Anonymkode: 149ce...e2f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #24 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor driver du å unnskylder oppførselen hennes, det hjelper ikke jenta noe som helst. Hun sier det fordi du tillater det. Anonymkode: 149ce...e2f At hun skriker det til meg en gang om morgenen tåler jeg. Ellers tillater jeg ikle banning i det hele tatt. Jeg trenger bare at hun står opp Anonymkode: 08852...6ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #25 Del Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): At hun skriker det til meg en gang om morgenen tåler jeg. Ellers tillater jeg ikle banning i det hele tatt. Jeg trenger bare at hun står opp Anonymkode: 08852...6ae Så da legger du opp til at det er akseptabelt å snakke til andre på den måten. Gratulerer. Årets største fiasko. Anonymkode: 5c7cb...125 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442605-jeg-er-s%C3%A5-lei-morragretten-unge/#findComment-150002190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå