Gå til innhold

Kjæreste vs sexpartner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer ikke til å finne kjæreste som jeg egentlig ønsker, men lurer på om det hadde vært mulig å finne en å ha bare ha sex med? Å anbefale eller ikke? 

Anonymkode: b025b...948

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kommer ikke til å finne kjæreste som jeg egentlig ønsker, men lurer på om det hadde vært mulig å finne en å ha bare ha sex med? Å anbefale eller ikke? 

Jeg er i samme båt. Eller egentlig både venninnen min og jeg. Derfor endte vi to opp med å etterhvert få et sterkere bånd som elskere. Vi er jo glad hverandre som venninner, samtidig er det herlig å ha sex med en man kjenner så godt. Men vi elsker hverandre ikke på den måten. Godt å ha en man kan ha sex, og kose med. Det går sikkert også med en mann, men det ble bare ikke sånn for oss. 

Anonymkode: c3a1e...797

Skrevet

Det er ikke å anbefale for deg. Da åpner du bare opp for enda mer du klarer å tolke i verste mening. 

Anonymkode: 1ff1c...bc5

Skrevet

Det er klart man kan ha en "fuck-friend", men det er ofte vanskelig å ha jevnlig sex uten å få følelser for personen, og det trenger du ikke...

Anonymkode: 990df...f14

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det er klart man kan ha en "fuck-friend", men det er ofte vanskelig å ha jevnlig sex uten å få følelser for personen, og det trenger du ikke...

Løsningen på det er å ha flere partnere å ha sex med jevne mellomrom. Da er sjansen mindre for at de endorfin-toksinene gjør deg giftig forelsket.

Anonymkode: ab87f...8a6

Skrevet

Jeg er sammen med en hvor vi begge vet at det ikke kommer til å vare evig, og vi skal ikke flytte sammen på noe tidspunkt eller delta i den andres familiefester e.l. Men vi har et nært og fint forhold, fine samtaler og fantastisk sex, og er nok veldig glade i hverandre, selv om vi ikke sier "jeg elsker deg". 

Vi ses hver/annenhver uke litt avhengig av hva vi ellers skal, og forholdet vårt er kjemisk renset for hverdager og stress. Vi spiser ute, går på bar, møtes hjemme til en flaske champagne på terrassen i sola osv; ren luksus, med andre ord. Vi har møtt noen av hverandres venner, men vi er enige om at han f.eks. ikke skal møte barna mine (han har ikke barn). 

Det har vart i halvannet år nå, så det kan godt la seg gjøre, tydeligvis (det trodde jeg ikke før). God sex for meg er avhengig av nærhet, humor og en mann som kjenner meg godt, så bare rene sex-møter hadde ikke kunnet gitt meg noen glede rent fysisk. 

Anonymkode: 14581...829

Skrevet

Det kan anbefales, men bare i tilfeller hvor man er helt klar på hva man går til. Eksen min og jeg hadde et sånt forhold i lange tider etter at vi fant ut at det kom ikke til å bli oss, uansett hvor glade vi var i hverandre, så var det noe som manglet. Vi var verdens beste venner og hadde herlig sex som kjærester og fortsatte med det helt til en av oss fant en partner som den ønsket å satse på. Vi var nemlig helt klare på at vi ikke skulle være hverandres elsker/elskerinne den dagen en ny partner dukket opp. 

Vi er gode venner den dag i dag, og veldig glade i hverandre. "Alle" vet at vi har vært kjærester en gang i tiden, Ikke fullt så mange vet at vi fortsatte å være elskere i lang tid etterpå. Det har vi aldri snakket med noe om, men alle vet også at vi er gode venner. For oss har det fungert fint, men det er klart at det er en line å balansere på. 

Jeg tenker faktisk ofte at om jeg ble singel nå, noe jeg ikke håper på, så kunne jeg gjerne ha funnet med en "venn med fordeler" i stede for en ny kjærester - i alle fall en god stund. Men som det blir sagt over her, det måtte ikke bare ha vært sex, i alle fall ikke over lengre tid, det må være en form for vennskap eller felleskap i tillegg. 

Anonymkode: 7d41b...41c

Skrevet

Anbefales ikke til deg, du kommer til å bli enda mer ensom enn du er nå

Anonymkode: e33a0...8d0

Skrevet

Jeg har en fuck friend. Han har en jobb som gjør at vi treffes sjeldent, men når vi treffes, er det knall. Vi holder kontakten på sms og tlf ellers. Sønnen har møtt ham som en av flere kompiser, ikke noe mer. 

Det funker bra for oss, vi er enige om at dette er det beste så lenge han er i den jobben. Når han endrer stilling, skal vi prøve oss som par. Det ligger nok noen år frem i tid. Finner én av oss noen vi faller skikkelig for, slutter vi å ha sex og forblir venner. Så vi er ikke eksklusive, sånn sett, men har heller ingen andre faste partnere. Ingen av oss har ons heller.  

Hadde også en kompis når jeg var i 20-årene. Vi hadde avtale om å si ifra dersom én av oss fikk følelser for den andre. For vi var ikke interessert i noe fast forhold til hverandre. Jeg fikk etter hvert følelser for ham, sa ifra og vi sluttet å ha sex. Venner fortsatte vi å være og er det enda, 20 år senere. 

Så det kan gå, men man må ha klare avtaler og være dønn ærlige, både med seg selv og partner. 

Anonymkode: 9bf29...136

Skrevet

Takk for svar her. Ser det er en del som har forsøkt det. Så det er noen som får sånt til å fungere. Hadde vært en fin tanke. Er vel ikke lett å finne noen kombinert med at jeg hadde ikke ønsket at det var en som kom hadde sex og gikk. Så kanskje en tullete tanken? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for svar her. Ser det er en del som har forsøkt det. Så det er noen som får sånt til å fungere. Hadde vært en fin tanke. Er vel ikke lett å finne noen kombinert med at jeg hadde ikke ønsket at det var en som kom hadde sex og gikk. Så kanskje en tullete tanken? 

Tror nok det er lurt for deg å først finne en som du trives å være sammen med. Høres ut som du er mer ute etter en ledsager en sexpartner. En du kan snakke litt med og være nær uten at dere defineres som kjærester. 

Avhengig av alder, så kan det være vanskelig å finne en sånn type. Jeg har det sånn med min, men vi har kjent hverandre store deler av livet. Så vi er først og fremt venner, elskere når vi har lyst (og mulighet). Er ikke alltid vi har sex når vi er sammen. 

Skrevet

Hvis du ikke ønsker at sexpartneren skal gå, så er det jo åpenbart at det ikke er en elsker du skal ha… hele konseptet med elsker/elskerinner er jo at forholdet kun er basert på sex.

Anonymkode: 03876...771

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er en tullete tanke for deg. Du trenger mye mer bekreftelse enn en sexvenn kan gi. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tror nok det er lurt for deg å først finne en som du trives å være sammen med. Høres ut som du er mer ute etter en ledsager en sexpartner. En du kan snakke litt med og være nær uten at dere defineres som kjærester. 

Avhengig av alder, så kan det være vanskelig å finne en sånn type. Jeg har det sånn med min, men vi har kjent hverandre store deler av livet. Så vi er først og fremt venner, elskere når vi har lyst (og mulighet). Er ikke alltid vi har sex når vi er sammen. 

Da er det mye samme prossess som å finne en partner. Tror ikke det er så lett. Hørtes fint ut som dere har det. 

Skrevet

Hvis du ikke ønsker at sexpartneren skal gå, så er det jo åpenbart at det ikke er en elsker du skal ha… hele konseptet med elsker/elskerinner er jo at forholdet kun er basert på sex.

Anonymkode: 03876...771

Hadde ønsket en å være litt med utenom sex og. 

Skrevet

Ja, det er en tullete tanke for deg. Du trenger mye mer bekreftelse enn en sexvenn kan gi. 

Det kan være er sant, men det hadde aldri vedkommende fått vite. Hadde kanskje slitt selv etterpå. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det kan være er sant, men det hadde aldri vedkommende fått vite. Hadde kanskje slitt selv etterpå. 

Det hadde vedkommende forstått med en eneste gang. Du lyser tilknyttningsissues lang vei

Anonymkode: e33a0...8d0

Skrevet

Det spiller jo liten rolle om vedkommende hadde fått vite det eller ei. Poenger er jo om et slikt forhold bare hadde gjort ting verre for deg? Hvis du selv mener at du vil slite etterpå er det vel ikke så lurt å gå inn i noe slikt?

Anonymkode: f4f2c...3b7

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.9.2023 den 0.38):

Jeg tror det kan være en fin måte å senke skuldrene på, når det du egentlig ønsker er en kjæreste. Du unngår det store forventningspresset. Menn ønsker stort sett sex med de fleste, de er lette å få tak i. Selv om du er tydelig på at du kun ønsker sex så kan det likevel utvikle seg til noe mer, med den rette.  Du slipper å involvere deg og forplikte deg i samme grad. Mannen vil uansett være fornøyd med å ha fått sex. Det kan i alle tilfeller skape et fint vennskap mellom dere. Forhold tar tid å utvikle.

Anonymkode: 7b6b1...a4a

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 4.9.2023 den 14.12):

Det kan anbefales, men bare i tilfeller hvor man er helt klar på hva man går til. Eksen min og jeg hadde et sånt forhold i lange tider etter at vi fant ut at det kom ikke til å bli oss, uansett hvor glade vi var i hverandre, så var det noe som manglet. Vi var verdens beste venner og hadde herlig sex som kjærester og fortsatte med det helt til en av oss fant en partner som den ønsket å satse på. Vi var nemlig helt klare på at vi ikke skulle være hverandres elsker/elskerinne den dagen en ny partner dukket opp. 

Vi er gode venner den dag i dag, og veldig glade i hverandre. "Alle" vet at vi har vært kjærester en gang i tiden, Ikke fullt så mange vet at vi fortsatte å være elskere i lang tid etterpå. Det har vi aldri snakket med noe om, men alle vet også at vi er gode venner. For oss har det fungert fint, men det er klart at det er en line å balansere på. 

Jeg tenker faktisk ofte at om jeg ble singel nå, noe jeg ikke håper på, så kunne jeg gjerne ha funnet med en "venn med fordeler" i stede for en ny kjærester - i alle fall en god stund. Men som det blir sagt over her, det måtte ikke bare ha vært sex, i alle fall ikke over lengre tid, det må være en form for vennskap eller felleskap i tillegg. 

Anonymkode: 7d41b...41c

Å ha sex med eksen er vel ikke så uvanlig?

At man ikke er kjærester lenger, men fortsetter å ha sex av og til frem til man evt blir forelsket i en annen...

Jeg hadde sex med min eks i et par år etter at det ble slutt, og vet om mange som har hatt det sånn.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det spiller jo liten rolle om vedkommende hadde fått vite det eller ei. Poenger er jo om et slikt forhold bare hadde gjort ting verre for deg? Hvis du selv mener at du vil slite etterpå er det vel ikke så lurt å gå inn i noe slikt?

Anonymkode: f4f2c...3b7

Jeg vet jo ikke om jeg hadde slitt og hvordan det hadde blitt. Savner bare den biten med sex , nærhet og en venn veldig, 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg tror det kan være en fin måte å senke skuldrene på, når det du egentlig ønsker er en kjæreste. Du unngår det store forventningspresset. Menn ønsker stort sett sex med de fleste, de er lette å få tak i. Selv om du er tydelig på at du kun ønsker sex så kan det likevel utvikle seg til noe mer, med den rette.  Du slipper å involvere deg og forplikte deg i samme grad. Mannen vil uansett være fornøyd med å ha fått sex. Det kan i alle tilfeller skape et fint vennskap mellom dere. Forhold tar tid å utvikle.

Bra skrevet. Men hvor kan man finne dette? Man ønsker en man har kjemi med og man har lyst på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Bra skrevet. Men hvor kan man finne dette? Man ønsker en man har kjemi med og man har lyst på. 

Du kan dyrke en aktivitet som du vet er mannsdominert feks. badmington? tennis? fjellklatring? Eller noe som krever mindre fysisk aktivitet som sjakk, skotthyll... dart, frisbee. Eller gå på fotballkamper, meld deg på som supporter til en engelsk fotballklubb (95% menn). Du må bruke fantasien, våge deg utpå, med glimt i øyet. Du må ta dette spranget. Du kan oppleve mye moro uten å finne en partner med det samme også. Bare vær blid og hyggelig, og vis at du ikke er prippen. Kle deg pent, men også litt frekt, slik at du viser hva du kan friste menn med. Helt uten komplekser, alle kvinner har noe som frister menn. Kanskje kan du finne en singel venninne først, er dere to er det mer gøy og enklere alt sammen. Dersom du våger deg inn i et mannsdominert miljø vil du raskt få mange tilbud om sex ved sosiale arrangement, dersom du er blid og imøtekommende. Da er det bare å være selektiv, og når du velger må du understreke at du ikke ønsker å binde deg, så kan du ombestemme deg dersom du er heldig og finner noen med god kjemi. Husk at menn har vanskelig for å ta et nei for et nei. Så du må være bestemt, men ikke redd for å ombestemme deg, så lenge det er du selv som ombestemmer deg og ikke andre.

Skrevet

Du kan dyrke en aktivitet som du vet er mannsdominert feks. badmington? tennis? fjellklatring? Eller noe som krever mindre fysisk aktivitet som sjakk, skotthyll... dart, frisbee. Eller gå på fotballkamper, meld deg på som supporter til en engelsk fotballklubb (95% menn). Du må bruke fantasien, våge deg utpå, med glimt i øyet. Du må ta dette spranget. Du kan oppleve mye moro uten å finne en partner med det samme også. Bare vær blid og hyggelig, og vis at du ikke er prippen. Kle deg pent, men også litt frekt, slik at du viser hva du kan friste menn med. Helt uten komplekser, alle kvinner har noe som frister menn. Kanskje kan du finne en singel venninne først, er dere to er det mer gøy og enklere alt sammen. Dersom du våger deg inn i et mannsdominert miljø vil du raskt få mange tilbud om sex ved sosiale arrangement, dersom du er blid og imøtekommende. Da er det bare å være selektiv, og når du velger må du understreke at du ikke ønsker å binde deg, så kan du ombestemme deg dersom du er heldig og finner noen med god kjemi. Husk at menn har vanskelig for å ta et nei for et nei. Så du må være bestemt, men ikke redd for å ombestemme deg, så lenge det er du selv som ombestemmer deg og ikke andre.

Takk for du har tatt deg tid til å svare og gi tips her. Får se hva jeg gjør her. Vet bare at jeg har et stort savn på fysisk nærkontakt og sex. Er vel noe med å savne noe man ikke har. Men om det er lurt eller om jeg klarer å finne det spørs litt da. Er ikke noe tøff eller flørtet osv. 

Skrevet

Hvilke kriterier tenker du en mann ser etter for sex? 

Og hvilke for forhold? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...