Gå til innhold

Noen med ADHD som har hatt nytte av psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd før jeg visste om diagnosen og får jo bare kjeft av psykologen for å ikke holde meg til saken og kunne utgreie mer spesifikt om hva hen kan hjelpe meg med 😝

Er det annerledes når en har diagnosen?

Anonymkode: dd320...5b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I så fall bør du finne en med skikkelig kunnskap om ADHD, og der henger altfor mange psykologer langt etter. Nå vet jeg jo ikke hva du trenger psykolog til, men om det er dirkete knyttet opp mot ADHD, tror jeg du vil få mer utbytte av psykoaudokasjon og kognitiv terapi enn samtaleterapi. Jeg synes i hvert fall det er effektivt. Dersom det er andre årsaker, som depresjon, bearbeide traumer el., ville jeg som sagt prøvd å finne en med kunnskap om diagnosen som kan ha det i bakhodet under behandlingen. 

Anonymkode: 6571f...da5

Skrevet

Hva er psykoedukasjon?

Anonymkode: 26e2e...24a

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hva er psykoedukasjon?

Anonymkode: 26e2e...24a

Å lære mer om sin egen vanske. Dersom du er utredet via DPS får du antagelig tilbud om Pegasus-kurs, altså kurs om ulike sider og utfordringer ved ADHD, i gruppe. Ofte vil man håndtere noe bedre dersom man forstår det. Ved ADHD kan det f.eks. innebære å lære mer om hva som faktisk skjer i hjernen, hvilke utfordringer de fleste har og hvordan man kan håndtere dem.

Anonymkode: 6571f...da5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...