Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #26 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): I Norge er det kanskje ikke like vanlig, men feks i England kan du ta hun med deg inn hvor som helst nesten. Butikker, puben, kaféer. Skulle ønske det var slik her også! Anonymkode: a7e9a...9b9 Hvorfor? Sånn at de som er allergisk ikke skal kunne gå noen plass. Er nok hund generelt som det er om ikke skal der og. Anonymkode: 6637c...c56
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #27 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Fremdeles så er det opp til eieren om det er lov eller ei. Anonymkode: c62d4...69b Og selv om eieren sier det er greit, så er det lov å bruke hodet… det er ikke der til pynt. Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #28 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og selv om eieren sier det er greit, så er det lov å bruke hodet… det er ikke der til pynt. Anonymkode: 41f38...089 Det der er bare sært. Anonymkode: c62d4...69b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #29 Skrevet 3. september 2023 Så lenge katter kan reke fritt rundt og drite ned hagene og pisse ut hagemøblene til folk, så er hunder på café et ikke-eksisterende problem for meg. Heller en hund på kafeen enn nabokatten i hagen. Anonymkode: 78185...4a2
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #30 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det der er bare sært. Anonymkode: c62d4...69b Da kan jo jeg ta med katten min da? Anonym bruker skrev (6 timer siden): Så lenge katter kan reke fritt rundt og drite ned hagene og pisse ut hagemøblene til folk, så er hunder på café et ikke-eksisterende problem for meg. Heller en hund på kafeen enn nabokatten i hagen. Anonymkode: 78185...4a2 Jeg skal begynne å ta med katten min på kafé også. Koselig for den å komme seg ut litt Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #31 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Og selv om eieren sier det er greit, så er det lov å bruke hodet… det er ikke der til pynt. Anonymkode: 41f38...089 Så lenge eierne har bestemt at det er greit så har de valgt å prioritere mennesker som liker hunder, og da er det ikke mennesker som deg de ønsker å prioritere. Så enkelt og greit er det. Anonymkode: 31a38...e3d
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #32 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Synes det er eklere med de som drasser med seg sutrete, skitne og snørrete unger på café. Anonymkode: 30877...209 Haha. Jeg må nesten si meg enig at jeg heller blir stirret på av en hund enn en unge som du nevner. Enkelte hundeeiere er som enkelte foreldre. Deres barn/hund er så søte og alle liker de. Her jeg bor er det en restaurant som har barnefrie sone. Det ble et helvetes' lurveleven. Det er åpenbart en menneskerett å ha med barna på restaurant når man vil og også det å sitte hvor man vil. Eieren svarte opp med å kun servere barnemeny frem til 18:00 (da burde ungene snart legge seg uansett var argumentet) 😂 Anonymkode: cd237...e80
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #33 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Så lenge eierne har bestemt at det er greit så har de valgt å prioritere mennesker som liker hunder, og da er det ikke mennesker som deg de ønsker å prioritere. Så enkelt og greit er det. Anonymkode: 31a38...e3d Nei. Allergikere vil man ikke ha på en kafé. De kan jo finne på å nyse Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #34 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Nei. Allergikere vil man ikke ha på en kafé. De kan jo finne på å nyse Anonymkode: 41f38...089 Er man allergisk så kan man ikke oppsøke ett sted hvor det man er allergisk mot er. De eierne som tillater hund på cafe eller i en butikk har valgt å prioritere hundeeiere og hunder, og da har de også valgt at de som ikke tåler eller som synes hunder er ekle ikke kan benytte tilbudet uten at de får uheldige opplevelser som allergisk reaksjon. Anonymkode: 31a38...e3d
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #35 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Er man allergisk så kan man ikke oppsøke ett sted hvor det man er allergisk mot er. De eierne som tillater hund på cafe eller i en butikk har valgt å prioritere hundeeiere og hunder, og da har de også valgt at de som ikke tåler eller som synes hunder er ekle ikke kan benytte tilbudet uten at de får uheldige opplevelser som allergisk reaksjon. Anonymkode: 31a38...e3d Er man allergisk så kan man bevege seg ute som alle andre. Jeg kan ikke gå på kjøpesenter fra før fordi de alltid velger å ha minst en blomsterbutikk plassert der. Å ta med en hund der det serveres mat er uhygienisk. På den eneste kafeen vi har her, er det lov med hund om man sitter ute. Det er helt greit, ellers holder man hunden hjemme av hensyn til andre. Det handler ikke om hva eier tillater, men om å ikke være Karen Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #36 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Er man allergisk så kan man bevege seg ute som alle andre. Jeg kan ikke gå på kjøpesenter fra før fordi de alltid velger å ha minst en blomsterbutikk plassert der. Å ta med en hund der det serveres mat er uhygienisk. På den eneste kafeen vi har her, er det lov med hund om man sitter ute. Det er helt greit, ellers holder man hunden hjemme av hensyn til andre. Det handler ikke om hva eier tillater, men om å ikke være Karen Anonymkode: 41f38...089 Det er jo du og dine like som er Karen. Anonymkode: c62d4...69b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #37 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Var på Starbucks i Tyrkia og der lå det katter og sov i sofaene og stolene. Skikkelig koselig❤️ Anonymkode: 987b2...d19 I Tyrkia er det jo helt vilt, der går løshunder overalt, selv inn på fine restauranter Anonymkode: 4a331...561
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #38 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er jo du og dine like som er Karen. Anonymkode: c62d4...69b Nei. Jeg kommenterer det aldri, jeg bare går. De som mener at hunden både kan og skal være med over alt er Karen. Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #39 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei. Jeg kommenterer det aldri, jeg bare går. De som mener at hunden både kan og skal være med over alt er Karen. Anonymkode: 41f38...089 De er ikke Karen bare fordi de har med seg hunden sin et sted der det er lov til å ha med seg hunder. Det betyr ikke at de mener at hunden skal være med overalt. Herlighet, alt hva folk klarer å føle seg krenket av. Å bruke uttrykk som Karen på folk er forøvrig bare kleint. Anonymkode: c62d4...69b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #40 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De er ikke Karen bare fordi de har med seg hunden sin et sted der det er lov til å ha med seg hunder. Det betyr ikke at de mener at hunden skal være med overalt. Herlighet, alt hva folk klarer å føle seg krenket av. Å bruke uttrykk som Karen på folk er forøvrig bare kleint. Anonymkode: c62d4...69b Om man mener at hunder har like mye eller mer rett enn mennesker til å være med på kafé fordi eieren sa det var lov er Karen (et uttrykk du mener er kleint, men likevel bruker?) Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #41 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Om man mener at hunder har like mye eller mer rett enn mennesker til å være med på kafé fordi eieren sa det var lov er Karen (et uttrykk du mener er kleint, men likevel bruker?) Anonymkode: 41f38...089 Jeg parerte uttryklet tilbake til deg. Men bare fortsett å bli krenket for at folk tar med seg hundene sin der det er lov, ingen nekter deg det. Anonymkode: c62d4...69b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #42 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg parerte uttryklet tilbake til deg. Men bare fortsett å bli krenket for at folk tar med seg hundene sin der det er lov, ingen nekter deg det. Anonymkode: c62d4...69b Jeg blir ikke krenket. Jeg bare synes at det er elendig dømmekraft å ta med hunden over alt. Og om folk har led hund der det selges mat, så mener jeg det er uhygienisk og går. Det har ikke noe med krenket å gjøre. Det har med hygiene å gjøre. Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #43 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg blir ikke krenket. Jeg bare synes at det er elendig dømmekraft å ta med hunden over alt. Og om folk har led hund der det selges mat, så mener jeg det er uhygienisk og går. Det har ikke noe med krenket å gjøre. Det har med hygiene å gjøre. Anonymkode: 41f38...089 Argumentene om allergi og redsel for hund forstår jeg, men hygiene? Det blir da ikke dårlig hygiene på kjøkkenet selv om det sitter en hund ute i cafeen. Kan du ikke spise i samme rom som en hund fordi det påvirker hygienen i rommet? Det høres ganske hysterisk ut. Maten blir ikke uhygienisk selv om det er en hund i rommet altså, nå et det du som høres "karen" ut. Anonymkode: 4a331...561
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #44 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg blir ikke krenket. Jeg bare synes at det er elendig dømmekraft å ta med hunden over alt. Og om folk har led hund der det selges mat, så mener jeg det er uhygienisk og går. Det har ikke noe med krenket å gjøre. Det har med hygiene å gjøre. Anonymkode: 41f38...089 Nå tar man ikke med hunden overalt, noen velger å ta med seg hunden sin der det er lov og det er helt greit. At du velger å kalle de som gjør det for Karen vil nok de færreste bry seg noe om. Anonymkode: 31a38...e3d
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #45 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Argumentene om allergi og redsel for hund forstår jeg, men hygiene? Det blir da ikke dårlig hygiene på kjøkkenet selv om det sitter en hund ute i cafeen. Kan du ikke spise i samme rom som en hund fordi det påvirker hygienen i rommet? Det høres ganske hysterisk ut. Maten blir ikke uhygienisk selv om det er en hund i rommet altså, nå et det du som høres "karen" ut. Anonymkode: 4a331...561 Jeg synes det er ekkelt og uhygienisk å spise i nærheten av hund. Derfor går jeg fra spisesteder der folk har hund inne. Det er en preferanse jeg har Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nå tar man ikke med hunden overalt, noen velger å ta med seg hunden sin der det er lov og det er helt greit. At du velger å kalle de som gjør det for Karen vil nok de færreste bry seg noe om. Anonymkode: 31a38...e3d Hva andre bryr seg om er ikke viktig for leg. Hva jeg bryr meg om er det. Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #46 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Da kan jo jeg ta med katten min da? Jeg skal begynne å ta med katten min på kafé også. Koselig for den å komme seg ut litt Anonymkode: 41f38...089 Absolutt! Så lenge du holder den i bånd både på cafe og ellers, slik at du har kontroll på den til enhver tid, samt plukker opp dritten etter den når dere går på tur 👍🏻 Anonymkode: 78185...4a2
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #47 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Absolutt! Så lenge du holder den i bånd både på cafe og ellers, slik at du har kontroll på den til enhver tid, samt plukker opp dritten etter den når dere går på tur 👍🏻 Anonymkode: 78185...4a2 Katten driter hjemme, så det er vel ikke noe problem. Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #48 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg blir ikke krenket. Jeg bare synes at det er elendig dømmekraft å ta med hunden over alt. Og om folk har led hund der det selges mat, så mener jeg det er uhygienisk og går. Det har ikke noe med krenket å gjøre. Det har med hygiene å gjøre. Anonymkode: 41f38...089 Så lenge de færreste stedene tillater det ser jeg virkelig ikke et problem. Da er det mer enn nok andre steder de som ønsker det hundefritt kan gå. Og, nei jeg har ikke med med hunden over alt, men jeg er veldig glad i å ta en tur innom den hundevennlige cafeen på hjørnet av parken for en kaffe etter en lang tur ute med hunden. Eller den andre jeg vet om like ved veterinæren. Liker å også ta meg en kopp kaffe, også når jeg har med meg hunden, men skal jeg bare på kafe er han ikke med. Anonymkode: 3acd5...683
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #49 Skrevet 4. september 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): I Tyrkia er det jo helt vilt, der går løshunder overalt, selv inn på fine restauranter Anonymkode: 4a331...561 Ja, og alle tar vare på dyrene. Synes det er veldig fint. Vi er alle barn av samme jord. Anonymkode: 987b2...d19
Anonym bruker Skrevet 4. september 2023 #50 Skrevet 4. september 2023 Jeg satt ute på lørdag og kjøpte meg en is. Satt på en benk og spiste mens 2 unger regelrett løp RUNDT meg, opp på sittebenken, så opp på bordet og RUNDT. De løp opp og ned, rundt og rundt, mens jeg skulle spise en is og kose meg i sola. Heller en søt hun som stirrer på meg da, anyday!! Anonymkode: 75599...49f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå