Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #1 Skrevet 3. september 2023 Jeg bor i stavanger og har sett dette skje 2-3 ganger der hunde eire tar hunden med seg inn i starbucks på stavanger by. Er det virkelig lov? synes er små ekkelt og ubehagelig når jeg sitter og tar med en kake på starbucks og kaffe og en hund stirrer på meg.. og de som jobber der sier ingenting til folk som tar med seg hunden inn på instagram lå starbucks også en gang på storyen bilde av en hund som satt på sofEn inne🤢 Anonymkode: 1128f...ca9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #2 Skrevet 3. september 2023 I Norge er det kanskje ikke like vanlig, men feks i England kan du ta hun med deg inn hvor som helst nesten. Butikker, puben, kaféer. Skulle ønske det var slik her også! Anonymkode: a7e9a...9b9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #3 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): I Norge er det kanskje ikke like vanlig, men feks i England kan du ta hun med deg inn hvor som helst nesten. Butikker, puben, kaféer. Skulle ønske det var slik her også! Anonymkode: a7e9a...9b9 Uff nei takk! Hår over alt piss og hunde dritt neitakk! Hund er dyr ikke barn Anonymkode: 1128f...ca9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #4 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg bor i stavanger og har sett dette skje 2-3 ganger der hunde eire tar hunden med seg inn i starbucks på stavanger by. Er det virkelig lov? synes er små ekkelt og ubehagelig når jeg sitter og tar med en kake på starbucks og kaffe og en hund stirrer på meg.. og de som jobber der sier ingenting til folk som tar med seg hunden inn på instagram lå starbucks også en gang på storyen bilde av en hund som satt på sofEn inne🤢 Anonymkode: 1128f...ca9 Syntes det er verre med alle skrivefeilene. Anonymkode: 2bfb8...5f1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #5 Skrevet 3. september 2023 Det er lov å ha med seg hund i butikker, personlig syns jeg det er hårreisende at det er lov. Greit nok med bakterier, men for de som er allergiske er det ikke greit. En matbutikk er ikke noe en frivillig kan velge å gå i på lik linje som en dyrbutikk feks, så på slike steder burde det ikke vært lov. Syns ikke det burde være lov andre steder enn en dyrebutikk, for det er kjempe kjedelig om en allergiker kjøper klær med hundehår. Min datter er ikke allergisk, men hun har en hudsyksom som gjør at ett hår fra en hund føles ut som det er en nål i klærne hennes. Det er umulig å skjerme henne helt, men det burde være helt unødvendig at folk skal ha med seg hunder overalt. Min datter kan skifte og ta en dusj, like enkelt er det ikke for de med allergier. Både for kunder i butikk og de som jobber der. Førerhunder og andre hunder i jobb har jeg ingen problemer med. De er flinke til å ikke svinse rundt og legge fra seg hår på steder en ikke ville tro det kom hår. Pels i rundstykke hylla måtte min datter vaske etter en dame hadde med seg en veskehund. Skikkelig udelikat syns jeg. Anonymkode: 0c296...52e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #6 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): I Norge er det kanskje ikke like vanlig, men feks i England kan du ta hun med deg inn hvor som helst nesten. Butikker, puben, kaféer. Skulle ønske det var slik her også! Anonymkode: a7e9a...9b9 Nei, veldig glad det ikke er sånn i Norge!! Vanligvis er der ikke lov å ha med seg andre dyr enn førerhund på butikker og spisesteder. Allikevel er det noen som absolutt måååååå ha med seg dyret - og spesielt gjelder det veskehunder! Skikkelig udelikat!! Anonymkode: 07245...994
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #7 Skrevet 3. september 2023 Er det ikke førerhund eller servicehund vært den stå ute. At folk vi ha hår og sikkel hjemme betyr ikke at folk man møter ønsker det. Og for folk som er allergisk er det en uting. Det er også uhygienisk å ha en hund der det serveres mat/drikke til alle mulige folk. Igjen: gjør hva du vil hjemme, men la folk rundt deg få slippe Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #8 Skrevet 3. september 2023 Det er mye som er ekkelt med hund. At de ser på meg når jeg spiser kake er ikke en av de. 😂😂😂 Nå tenker jeg generasjon krenka må lære seg å «tåle litt motgang» Anonymkode: cd237...e80
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #9 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Er det ikke førerhund eller servicehund vært den stå ute. At folk vi ha hår og sikkel hjemme betyr ikke at folk man møter ønsker det. Og for folk som er allergisk er det en uting. Det er også uhygienisk å ha en hund der det serveres mat/drikke til alle mulige folk. Igjen: gjør hva du vil hjemme, men la folk rundt deg få slippe Anonymkode: 41f38...089 Enig, folk skal få ha det som de vil hjemme med hunden sin men vær så snill og la vær ute på cafe og restauranter.. og vise mer hensyn til dem rundt seg. Bare fordi man elsker å ha hundehår/sikkel overalt i huset betyr ikke det at andre gjør det. Verste er at ansatte ikke gjør/sier noe. Jeg vil helst slippe når jeg er ute på en cafe for å nyte cafeen og kake eller hva det skulle være Anonymkode: 1128f...ca9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #10 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Er det ikke førerhund eller servicehund vært den stå ute. At folk vi ha hår og sikkel hjemme betyr ikke at folk man møter ønsker det. Og for folk som er allergisk er det en uting. Det er også uhygienisk å ha en hund der det serveres mat/drikke til alle mulige folk. Igjen: gjør hva du vil hjemme, men la folk rundt deg få slippe Anonymkode: 41f38...089 Man har ikke lov til å la hunden stå utenfor heller, så jeg skjønner at det er et dilemma for hundeeiere. Anonymkode: c62d4...69b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #11 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Man har ikke lov til å la hunden stå utenfor heller, så jeg skjønner at det er et dilemma for hundeeiere. Anonymkode: c62d4...69b Nei, virkelig ikke. Jeg tar selvfølgelig ikke med meg hunden min dersom jeg har tenkt å gå innom en butikk, café el., da blir den igjen hjemme. Anonymkode: bd91b...bd0
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #12 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, virkelig ikke. Jeg tar selvfølgelig ikke med meg hunden min dersom jeg har tenkt å gå innom en butikk, café el., da blir den igjen hjemme. Anonymkode: bd91b...bd0 Men jeg skjønner at det er et dilemma. Anonymkode: c62d4...69b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #13 Skrevet 3. september 2023 Det er ikke forvudt å ha hund inne på spisesteder og butikker i Norge, det er opp til hver og en butikk å avgjøre. Mange tror det er forbudt og spør derfor ikke, men det blur fler og fler hundevennlige steder her i landet også. Du skal ikke mange land sørover før det å ha med hund inn over alt er like vanlig som å ha med ungene. Anonymkode: dc8a7...b6c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #14 Skrevet 3. september 2023 Å nei!!! SÅ hunden på deg mens du spiste kake? Herregud hvordan skal du komme deg over dette? Anonymkode: da76e...e08
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #15 Skrevet 3. september 2023 Enkelte cafeer reklamerer med at de er hundevennlige, o man kan ta med seg hunden sin. Det er ikke mange av dem, men de som gjøre det tjener mye på det siden mange faktisk ønsker det. Så lenge det ikke er mange av dem ser jeg virkelig ikke problemet da det vil være lett for de som ikke ønsker det å gå et annet sted. Nå bor ikke jeg i Stavanger og kjenner ikke til det stedet som nevnes her, men dersom du ikke liker at det er hunder der, gå et annet sted, de fleste steder er det ikke lov å ta med seg hunden sin Anonymkode: 3acd5...683
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #16 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Man har ikke lov til å la hunden stå utenfor heller, så jeg skjønner at det er et dilemma for hundeeiere. Anonymkode: c62d4...69b Da kan den være hjemme da. Eller så får eieren droppe kafé den dagen Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #17 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Uff nei takk! Hår over alt piss og hunde dritt neitakk! Hund er dyr ikke barn Anonymkode: 1128f...ca9 Tisser og bæsjer da ikke inne Anonymkode: 76351...7b7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #18 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Da kan den være hjemme da. Eller så får eieren droppe kafé den dagen Anonymkode: 41f38...089 Så lenge det er lov å ha den med inn, så er det selvfølgelig greit at den er med. Hvis man ikke liker det, så får man gå et annet sted da. Anonymkode: c62d4...69b
sug lut Skrevet 3. september 2023 #19 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Man har ikke lov til å la hunden stå utenfor heller, så jeg skjønner at det er et dilemma for hundeeiere. Anonymkode: c62d4...69b Hvordan er det et dilemma? Da får bikkja være hjemme. Det er veldig, veldig enkelt. Du tar ikke dyret med deg ut om du skal i butikk eller på kafe underveis.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #20 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Så lenge det er lov å ha den med inn, så er det selvfølgelig greit at den er med. Hvis man ikke liker det, så får man gå et annet sted da. Anonymkode: c62d4...69b I den verden vi lever i, så betaler mennesker for ting på kafé. Hunder betaler ikke. Kafeen er derfor bedre tjent med at det kommer flest mulig mennesker inn, ikke flest mulig hunder om den skal overleve. Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #21 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): I den verden vi lever i, så betaler mennesker for ting på kafé. Hunder betaler ikke. Kafeen er derfor bedre tjent med at det kommer flest mulig mennesker inn, ikke flest mulig hunder om den skal overleve. Anonymkode: 41f38...089 Og det er jo opp til eieren av kafeen. Hvis de synes det er greit, så er det greit. Anonymkode: c62d4...69b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #22 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og det er jo opp til eieren av kafeen. Hvis de synes det er greit, så er det greit. Anonymkode: c62d4...69b Normal folkeskikk og respekt for mennesker går foran ei bikkje Anonymkode: 41f38...089
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #23 Skrevet 3. september 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Normal folkeskikk og respekt for mennesker går foran ei bikkje Anonymkode: 41f38...089 Fremdeles så er det opp til eieren om det er lov eller ei. Anonymkode: c62d4...69b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #24 Skrevet 3. september 2023 Var på Starbucks i Tyrkia og der lå det katter og sov i sofaene og stolene. Skikkelig koselig❤️ Anonymkode: 987b2...d19
Anonym bruker Skrevet 3. september 2023 #25 Skrevet 3. september 2023 Synes det er eklere med de som drasser med seg sutrete, skitne og snørrete unger på café. Anonymkode: 30877...209
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå