Gå til innhold

Lærer rev ned plakat under skoledebatt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt i orden. Resten av Norge forstår at FrP/FpU består av mindre intelligente mennesker, slik har det alltid vært. De har likevel lov til å ytre seg, men å si "F*** nynorsk" er å gå over grensen for ytringsfrihet og inn i hatprat. De er for dumme til å skjønne det selv, og sitter der og roper om høyere fartsgrenser og billigere alkohol og færre Mohamed, og skjønner ikke at resten av landet ser på dem som idioter. "Har jeg ikke lov til å si hva jeg vil om nynorsk heller nå" spør de nok seg selv. Nettopp.

Anonymkode: 8d31c...0d8

Det er veldig i orden av læreren. Å shame andre mennesker for språket sitt er så lavmål at jeg er glad noen sender et tydelig budskap om dette til dem. Lurer på om debatten hadde vært annerledes om det stod "F*** samisk" på plakaten? 

Anonymkode: 2f081...872

Jeg synes det var å gå litt langt. Slike metoder virker ofte mot sin hensikt, og hjelper mest ved å styrke selvrettferdigheten og følelsen av moralsk overlegenhet hos den som gjør det. Vi har ytringsfrihet i Norge, og smarte mennesker finner bedre måter for å nå frem til meningsmotstandere. Læreren kunne her invitert til en debatt om for eksempel ytringsformer eller målformer, så kunne alle lære noe. 

Anonymkode: 5c845...f39

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Helt i orden. Resten av Norge forstår at FrP/FpU består av mindre intelligente mennesker, slik har det alltid vært. De har likevel lov til å ytre seg, men å si "F*** nynorsk" er å gå over grensen for ytringsfrihet og inn i hatprat. De er for dumme til å skjønne det selv, og sitter der og roper om høyere fartsgrenser og billigere alkohol og færre Mohamed, og skjønner ikke at resten av landet ser på dem som idioter. "Har jeg ikke lov til å si hva jeg vil om nynorsk heller nå" spør de nok seg selv. Nettopp.

Ok. Men hva hvis det sto F*** homofile? Eller F*** Jøder? Greit da og?

Hi

Anonymkode: 66f57...fdf

Annonse

Jeg går mot strømmen og sier nei. Når læreren er på jobb, representerer han skolen. Lærerens personlige mening skal ikke komme frem når han er på skolen. Det som han her har gjort er på mange måter å si at dette er skolen sin mening.

Anonymkode: 8e750...5a9

Nå som jeg har sett en del av oppførselen til FpU på diverse skoler, bil jeg si at de fremmer mobbekulturen der det er helt greit å hetse andre for meningene deres, så synes jeg det er helt innafor. Man skal oppføre seg ig være et godt forbilde, ikke oppføre seg som en apekatt som fremmer hetsing

Anonymkode: aeef3...c54

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er veldig i orden av læreren. Å shame andre mennesker for språket sitt er så lavmål at jeg er glad noen sender et tydelig budskap om dette til dem. Lurer på om debatten hadde vært annerledes om det stod "F*** samisk" på plakaten? 

Anonymkode: 2f081...872

Det tror jeg det ville vært, du har ett godt poeng. 

Men samtidig er jeg redd den type reaksjon bare gir bensin på bålet til feil holdning. Har nok mer sansen for russen som spilte barn av regnbuen når Sian holdt en av sine eder- og galletaler. Litt humor pleier å gå hjem hos folk. Sjelden man kan snu en holdning ved å bli sint. 

Anonymkode: 2cb37...6d1

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Helt i orden av læreren - oppfattet jeg. 

Anonymkode: f4e91...960

Godt mulig hun mente det, den var åpen for tolkning. 
Men poenget mitt står seg uansett på generelt basis. Hadde det vært greit om det stod «F*** urdu!» f.eks?

Hi

Annonse

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Men poenget mitt står seg uansett på generelt basis. Hadde det vært greit om det stod «F*** urdu!» f.eks?

Hi

Leser du ikke ditt eget spørsmål? Du spør om det er greit eller ikke greit at læreren rev ned plakaten!

Anonymkode: 9ad00...3d2

Fremskrittspartiets ungdommer går fra vgs til vgs for å få 18-19 åringer til å stemme, de sier akkurat det ungdommer som ikke har satt seg inn i politikk i det hele tatt vil høre.

Nevøen min på 17 kom og sa at når han ble gammel nok ville han stemme frp. Broren min spurte hvorfor, og jo, de hadde vært på skolen og snakket varmt om at de ville fjerne plomberingen på mopeder, så de kunne kjøre fortere.... Da fikk broren  min en liten jobb med å få poden, som har null interesse for politikk til å forstå at man velger faktisk folk som skal styre landet vårt.

Anonymkode: 4c36d...59d

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Leser du ikke ditt eget spørsmål? Du spør om det er greit eller ikke greit at læreren rev ned plakaten!

Anonymkode: 9ad00...3d2

Ja, nettopp. Og hun svarte at det var greit. Det var da jeg spurte «hva hvis det sto F*** homofile» hvorpå du skrev at hun sa det IKKE var greit. Så skrev jeg at «ok, den var kanskje åpen for tolkning» mtp at linken min lå under. Du kan gi deg nå, dette ødelegger en ellers potensielt viktig debatt.

Hi

Helt greit, med mindre det også hadde vært ugreit dersom en lærer rev ned en plakat der det stod «fuck retten til morsmålsundervisning» eller «fuck samisk». Slike ytringer er så ugreie at det er flott at en lærer statuerer nettopp det. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ok. Men hva hvis det sto F*** homofile? Eller F*** Jøder? Greit da og?

Hi

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei. Hun skriver «helt i orden.» Første setningen. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Ja, nettopp. Og hun svarte at det var greit. Det var da jeg spurte «hva hvis det sto F*** homofile» hvorpå du skrev at hun sa det IKKE var greit. Så skrev jeg at «ok, den var kanskje åpen for tolkning» mtp at linken min lå under. Du kan gi deg nå, dette ødelegger en ellers potensielt viktig debatt.

Hi

Du sliter ikke bare med leseforståelsen, men også med evnen til å skille anonymkodene. Jeg har svart én gang i tråden, eller nå to med denne, så du er helt på bærtur her.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hi

Det er ingen her som mener at det er ok å skrive f*** nynorsk, så hvorfor skal man mene at det er ok med andre språk? Du surrer jo til hele diskusjonen din helt på egenhånd. 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Det er ingen her som mener at det er ok å skrive f*** nynorsk, så hvorfor skal man mene at det er ok med andre språk? Du surrer jo til hele diskusjonen din helt på egenhånd. 

Jo. Det ble skrevet at det var helt greit å rive plakaten med F*** nynorsk. Dere surrer til diskusjonen. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo. Det ble skrevet at det var helt greit å rive plakaten med F*** nynorsk. Dere surrer til diskusjonen. 

Ja. Det er greit å ta ned plakaten. Det er ikke greit å skrive f*** nynorsk, samisk eller urdu. 

Du blander visst begrepene skrive og rive?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...