Gå til innhold

Folk som tror det de har er mer verdt enn det er

Anbefalte innlegg

Er medlem av en del kjøp/salg på Facebook, men i det siste har det poppet opp flere bytte-sider. Mulighet for at folk kan bli kvitt ting de ikke får solgt og få noe tilbake. Men nå tar det jo helt av det også! Bytte lyspære mot 4x1,5 L pepsimax. Bytter skrivepult fra ikea (nypris 499) mot en kg freia melkesjokolade. Bytter 2 tekopper mot 10pak cola zero.

Salgssidene har jeg begynt å melde meg ut av. Folk ønsker så syke priser at de ikke får solgt noen ting. F.eks. en sovesofa fra ikea. 4 år gammel, brukt. Ny 5999kr. Selges for 4500. Annonsen ligger ute i flere uker. En spør «vil du selge for 2500» og får til svar at det er et skambud, og nei takk. Men får du ikke solgt det på flere uker for den prisen du vil ha, så er jo ikke det du tilbyr verdt så mye for andre enn en selv?

Tror folk flest at det de har å selge er så mye verdt at de overpriser? Jeg forsøkte å selge en jakke, kjent merke der nyprisen var 1500. Den var ikle brukt, men fjorårets modell. Den var for liten da den skulle tas i bruk. Forsøkte å få solgt den for 500. Var umulig. Endte opp med å selge den for 300, så jeg gikk jo i den fellen selv også. Men jeg gikk ho ned i pris når jeg skjønte at det ikke var mulig å få det jeg ønsket for den.

Er ikle bare etter prisøkningen jeg ser dette forresten. Var før det også. 

Anonymkode: 41164...d38

Fortsetter under...

Jeg syns også det er merkelig. Man ser det på Finn også, der det er lett å søke opp hva tilsvarende varer ligger ute for. Så hva får folk til å legge ut noe for si 1000 kroner når nøyaktig samme vare (gjerne flere) ligger ute til 300 og heller ikke har blitt solgt? 

Anonymkode: f5f1b...c4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...