Gå til innhold

Ville du tatt initativ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tar til meg det med disse løse avtalene men, da blir det storsett alltid jeg som spør. 

Anonymkode: bd7de...7c3

Og hva så??? Hva gjør det om det er bare du som spør? Det er bare du som holder telling, og det er utrolig barnslig. Det er stort sett bare jeg som tar initiativ i vennekretsen også. Lar meg ikke krenke av den grunn. 

Anonymkode: f1326...97d

Dessverre veldig lett for at det hadde gått i glemmeboken selv om jeg hadde syntes at det hadde vært koselig. Har også dårlig erfaring ved å slenge ut slikt selv. Konkrete forslag til avtaler er alltid best. 

Anonymkode: 29a93...9fc

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Og hva så??? Hva gjør det om det er bare du som spør? Det er bare du som holder telling, og det er utrolig barnslig. Det er stort sett bare jeg som tar initiativ i vennekretsen også. Lar meg ikke krenke av den grunn. 

Anonymkode: f1326...97d

Kanskje det ikke gjør noe, men føler det er jeg som maser hele tiden om det og aldri får bekreftelse på det. Eller mener dere ja er bekreftelse?

Annonse

Kanskje det ikke gjør noe, men føler det er jeg som maser hele tiden om det og aldri får bekreftelse på det. Eller mener dere ja er bekreftelse?

Ja er selvsagt bekreftelse. 

Jammen er du flink til å legge ut snubletråder for venninnene dine. Vet de at de hele tiden blir målt på om de setter NOK pris på deg? 

Anonymkode: c1a70...31f

Selvfølgelig er JA en bekreftelse. Hva tenker du er en bekreftelse hvis ikke JA er det?

Anonymkode: aa9aa...6cb

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Men om du istedet inviterer på noe konkret så er jo sjansene mye større for at det blir til og da slipper du jo å spørre igjen flere ganger før dere treffes. Ønsker du å treffe noen så er det jo greit at du tar initiativet. Det å skrive "hadde vært hyggelig å møtes" og forvente at vennene dine da skal ta seg av hele planleggingen er jo litt rart. Synes du det er hyggelig å treffes og har lyst til å treffes så inviterer man på noe som inneholder tid og sted. Ikke alltid den man inviterer kan, men da kan man prøve igjen med et annet tidspunkt. 

Anonymkode: 12ce2...87a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men om du istedet inviterer på noe konkret så er jo sjansene mye større for at det blir til og da slipper du jo å spørre igjen flere ganger før dere treffes. Ønsker du å treffe noen så er det jo greit at du tar initiativet. Det å skrive "hadde vært hyggelig å møtes" og forvente at vennene dine da skal ta seg av hele planleggingen er jo litt rart. Synes du det er hyggelig å treffes og har lyst til å treffes så inviterer man på noe som inneholder tid og sted. Ikke alltid den man inviterer kan, men da kan man prøve igjen med et annet tidspunkt. 

Anonymkode: 12ce2...87a

Bra sagt. Jeg må bare forsette å spørre om konkrete møter. 

Annonse

Når jeg har lyst å møte venninner sjekker jeg kalender og skriver: «tid til lunsj en dag? Jeg kan onsdag eller fredag 12-13». Dersom jeg får en tilsvarende melding sjekker jeg kalender, plotter inn tidspunktet dersom jeg kan, og svarer bekreftende. Om noen sier jeg må si fra dersom jeg har lyst til å finne på noe er ikke det noe som ligner en avtale for meg. Vær tydelig!

Jeg kan godt svare ja på, enten med en gang eller en gang det passer å møtes. Så i utgangspunktet er det greit å sende sånne meldinger, synes jeg. Men det blir lettere noe av om man er litt mer direkte. "Skal vi ta en kaffe / gå en tur / møtes etc en dag denne uka? Jeg er opptatt på fredag, ellers passer alle dager." Når jeg avtaler "å ta en kaffe en dag" med en venninne, kan det fort gå både uker, måneder og til og med år før det blir noe av.  "En dag" kommer liksom aldri. Senest i forrige uke drakk jeg kaffe med en venninne som vi i månedsvis har sagt at vi må ta en kaffe "en dag"...  da ble "en dag" byttet ut med "Fredag etter jobb"  

Anonymkode: 0bc00...489

Hadde jeg selv fått en sånn melding selv hadde jeg synes det var hyggelig og gjerne svart det har jeg lyst til og gjerne foreslått en tid. Ser ikke hvorfor det er galt? Men ser og at det kan bli mer håndfast med noe konkret. Plager meg egentlig litt at det er alltid jeg som må ta initativ, men det må jeg gjerne overse da. 

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Ja, jeg tror ikke du bidrar med noe positivt 

Anonymkode: b77c5...28e

Hvorfor tror du det? Og hva er positivt? 
Hva er det du tror jeg gjør når vi møtes? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...