Gå til innhold

Ville du tatt initativ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg prøver å svare på slike meldinger, men det kan godt gå i glemmeboken om de kommer mens jeg er opptatt med noe annet. Får en del meldinger så den forsvinner fort ut av fokus. 

Når det er sagt legger den opp til å skli ut i sanden fordi den er for vag og sparker ballen over til den andre uten å gjøre noe selv. Har du lyst til å treffes må du foreslå noe mer konkret som "Hei, vil du komme på kaffe hos meg på tirsdag klokken 19?". Venner ønsker å treffes så man trenger ikke be den gi en lyd om de har lyst. Det er ikke alltid det passer og da gir de beskjed. 

Anonymkode: 12ce2...87a

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Om du fikk en kommentar som: Gi en lyd om du har lyst å møtes? Eller ville du ikke gjort noe da? 

Anonymkode: bd7de...7c3

Har du lyst? Så gi lyd fra deg. Den kommentaren var BARE hyggelig. 

Anonymkode: 63d9b...54d

Det er avhengig av om jeg har tid, overskudd og lyst. Vanligvis foretrekker jeg konkrete forslag og avtaler, men da jeg var utbrent fikk jeg en del slike meldinger fra venninner og synes det var veldig hyggelig. Det viste at de tenkte på meg, men uten å legge press på meg. Da tok jeg initiativ når jeg hadde gode dager.

Anonymkode: b3293...88d

Tusen takk for svarene deres. 
skrev med en venninne for ca 2 uker siden hvor jeg skrev gi en lyd om du har lyst på lunsj en dag. Ikke hørt noe siden. Kjekt å høre hva andre ville gjort med en sånn forespørsel. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for svarene deres. 
skrev med en venninne for ca 2 uker siden hvor jeg skrev gi en lyd om du har lyst på lunsj en dag. Ikke hørt noe siden. Kjekt å høre hva andre ville gjort med en sånn forespørsel. 

Så bra. Da fikk du bekreftet det du ville, ikke sant? 

Anonymkode: c1a70...31f

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Så bra. Da fikk du bekreftet det du ville, ikke sant? 

Anonymkode: c1a70...31f

Jeg tenker gjerne at hun er opptatt eller ikke har hatt lyst. Går det veldig kan jeg gjerne gi henne en lyd igjen? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker gjerne at hun er opptatt eller ikke har hatt lyst. Går det veldig kan jeg gjerne gi henne en lyd igjen? 

Hun har sikkert ikke hatt tid, eller det har druknet litt i alt annet og blitt glemt. Slike uforpliktende spørsmål renner gjerne fort ut i sanden. Du kan godt sende en ny melding nå etter to uker, men da må du være konkret. For eksempel "Jeg tenkte meg en tur til xx (sett inn en bestemt dato, eventuelt to ulike med et "eller" i mellom) i 13-tiden for å spise lunsj. Har du lyst til å være med?".

Anonymkode: b3293...88d

Sånne meldinger renner vekk i sanden for min del. Jeg liker det konkret. Jeg har en venninne som sendte en lik melding som deg… «hadde vært kjekt å treffes en dag». Ja svarte jeg og mente det. En annen sendte «blir du med på kafe på mandag» og der gikk vi. Hun andre har jeg ikke møtt enda. Det er for travelt og for mye i hverdagen til løse avtaler. Du må faktisk greie være konkret. 

Anonymkode: c8c48...757

Hvorfor gjør du slikt hele tiden? Spør på den måten og forventer at venninnen skal ta initiativ? Slutt å legg ansvaret på de andre hele tiden og ta for faen ansvar selv! Da slipper du å sitte krenket tilbake.

Anonymkode: f1326...97d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Sånne meldinger renner vekk i sanden for min del. Jeg liker det konkret. Jeg har en venninne som sendte en lik melding som deg… «hadde vært kjekt å treffes en dag». Ja svarte jeg og mente det. En annen sendte «blir du med på kafe på mandag» og der gikk vi. Hun andre har jeg ikke møtt enda. Det er for travelt og for mye i hverdagen til løse avtaler. Du må faktisk greie være konkret. 

Anonymkode: c8c48...757

Kan jeg spørre om det hadde med at du hadde mer lyst å møte den ene enn den andre eller tilfeldig ut i fra settingen? 

Som du har fått tips og råd om før, du må være konkret! Jeg aner ikke hvor mange «vi må ta en kaffe en dag» jeg ikke har fulgt opp. Men sier noen «skal vi ta en kaffe på onsdag?» så gjør vi det. Har ikke noe med hvem som spør å gjøre 

Anonymkode: a1884...5fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...