Gå til innhold

Dere som har vært på ASF-kurs. Var det nyttig?

Anbefalte innlegg

Har nå fått tilbud om ASF-kurs, og har selvsagt takket ja. Men jeg lurer litt på hvor nyttig det er. Jeg har vært på en obligatorisk samling. Og ASF har jo brede spenn. Fra de non-verbale til de som fungerer nesten normalt. Med så bredt spenn, tenker jeg at det vil være nyttig på noen områder, mens andre områder ikke er av interesse for meg. Og det samme for de som har barn som er motsatt av mitt. Føler det var mye snakk om de høytfungerende på kurset jeg allerede har vært på, og det var jo bra for meg, men snakket med noen som følte at kurset ikke var relevant for dem i det hele tatt.

Hva er deres erfaringer? Er det nyttig og relevant for alle, eller sitter noen igjen med tanker om at det var litt bortkastet?

Anonymkode: 7e214...c42

Fortsetter under...

Jeg har vært på et sånnt kurs, og det var helt ok. Mine barn er såkalt høytfungerende, og jeg vil si at infoen var mest rettet mot denne gruppen. Jeg er spesialpedagog, jobber med autistiske barn til daglig. Disse er utviklingshemmet, og mye som ble sagt på disse kursene gjelder på en måte ikke disse barna som har en dobbeldiagnose.  Ullevål sykehus har noen ganger ASK kurs pg kurs for foreldre med barn med Downs blant annet. Tenker det nesten er vel så relevant. 

Anonymkode: 0c03f...084

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...