Gå til innhold

Jeg har så mye angst!

Anbefalte innlegg

Det er fullstendig kaos av følelser inni meg! Helt forferdelig! Jeg går på 200 mg zoloft, allikevel sliter jeg med angst. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg aner ikke hva jeg vil, jeg aner ikke hvem jeg er! Det er så grusomt. Føler jeg strever med å holde meg i livet nesten. 

Finnes det hjelp?  Jeg orker ikke mer 

Anonymkode: 18a7e...ef7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442531-jeg-har-s%C3%A5-mye-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det er fullstendig kaos av følelser inni meg! Helt forferdelig! Jeg går på 200 mg zoloft, allikevel sliter jeg med angst. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg aner ikke hva jeg vil, jeg aner ikke hvem jeg er! Det er så grusomt. Føler jeg strever med å holde meg i livet nesten. 

Ring fastlegen eller behandler I poliklinikk om du har det? Veldig viktig at du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg. Det blir bedre, hold ut ❤️

Anonymkode: 706f2...5bb

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Ja det finnes hjelp. Jeg hadde angstanfall flere ganger for dagen der jeg hyperventilerte osv. Jeg kontaktet legen å fikk antidepressiv tabletter som hjelper mot angst å de har virket bra på meg. Jeg har gått fra å isolere meg inne,til å kunne være soial igjen.

Anonymkode: e60e4...b64

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Zoloft er etter min erfaring det beste mit angst. Jeg ville snakket med legen om å bytte, til feks effexor

Anonymkode: 814e5...fa2

Zolofte er IIKE det beste mot angst skulle det stå.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ring fastlegen eller behandler I poliklinikk om du har det? Veldig viktig at du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg. Det blir bedre, hold ut ❤️

Anonymkode: 706f2...5bb

Jeg har begynt utredning hos dps. Men denne angsten har jeg hatt i mange år. Gått til dps I flere omganger 🤯

Annonse

Ja det finnes hjelp. Jeg hadde angstanfall flere ganger for dagen der jeg hyperventilerte osv. Jeg kontaktet legen å fikk antidepressiv tabletter som hjelper mot angst å de har virket bra på meg. Jeg har gått fra å isolere meg inne,til å kunne være soial igjen.

Huff det hørtes tøft ut 😔 så bra at du kom deg ❤️

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Zolofte er IIKE det beste mot angst skulle det stå.

Zoloft har hjulpet meg veldig med sosial angst. Men føler jeg trenger noe beroligende 🙈 vet ikke om det finnes. Legen min sa at de som regel er vanedannende...

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Zoloft har hjulpet meg veldig med sosial angst. Men føler jeg trenger noe beroligende 🙈 vet ikke om det finnes. Legen min sa at de som regel er vanedannende...

Beroligende er gjerne vanedannende ja, og derfor ikke anbefalt. Men det kan jo hjelpe i en liten tid. Zoloft er jo ikke fritt for bivirkninger det heller...

Anonymkode: 295bc...c47

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Beroligende er gjerne vanedannende ja, og derfor ikke anbefalt. Men det kan jo hjelpe i en liten tid. Zoloft er jo ikke fritt for bivirkninger det heller...

Jeg merker ikke noe til bivirkninger? 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Er ikke bivirkninger som oftest bare i begynnelsen når du starter med tablettene da? Det mente min lege.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke bivirkninger som oftest bare i begynnelsen når du starter med tablettene da? Det mente min lege.

Det har jeg ingen belegg for å mene noe om annet enn det jeg vet av en bror og ett par venner som bruker det. Og de opplever forskjellig alle 3 

Annonse

Er det lenge siden du startet på zoloft/justerte dosen? Det kan midlertidig medføre mer angst. Jeg hadde god virkning av zoloft. Fikk i en overgangsperiode rivotril i tillegg, men det har jeg i ettertid skjønt at var galskap fra legens side, jeg burde sikkert meldt ham til et tilsyn. Jeg gikk rundt i rus, og ble avhengig på et par uker. Det var et helvete å komme seg av igjen. 

Anonymkode: 66c78...0d0

Er det lenge siden du startet på zoloft/justerte dosen? Det kan midlertidig medføre mer angst. Jeg hadde god virkning av zoloft. Fikk i en overgangsperiode rivotril i tillegg, men det har jeg i ettertid skjønt at var galskap fra legens side, jeg burde sikkert meldt ham til et tilsyn. Jeg gikk rundt i rus, og ble avhengig på et par uker. Det var et helvete å komme seg av igjen. 

Anonymkode: 66c78...0d0

Det er lenge siden ja. Men har slitt hele mitt voksne liv. Holder ikke ut mer! Hørtes ikke bra ut. Bra du kom deg bort fra det ❤️

Idag hadde jeg veldig angst,å det som hjalp var å gå på fjelltur faktisk. Da får jeg frisk luft å sliter meg ut så jeg var rolig når jeg kom hjem igjen. Resten av kvelden hadde jeg ikke angst. 

Takk for tips. Hørtes deilig ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...