Gå til innhold

Sønnen til læreren selger alkohol til mindreårige.

Anbefalte innlegg

Jeg har visst hele sisteåret ungen gikk på ungdomsskolen at en gutt fra en annen ungdomsskole forsynte mange av ungdommene i byen med alkohol. Vil de drikke spør de ham. Dette har ungen min vært helt ærlig om, og det er grunnen til at min unge har funnet ny venner. Det ble for mye drikking i helgene men også i ukedagene blant vennegjengen. Jeg fikk høre navnet ungen gikk under,  men kjente ikke til hvem dette egentlig var. 

Nå som de har begynt på videregående, viser det seg at denne ungens mor nå er kontaktlærer for min unge. Sønnen visste at min unge skulle begynne der og fortalte det til moren, så moren fortalte videre til min unge hvem hun var og hvem sønnen var. 

Siden jeg nå vet hvem både moren og guttungen er, bør jeg si i fra? Jeg har ikke hatt samtale med læreren enda, men hadde selv ønsket å vite hvis min unge drev med dette. I følge ham så kjøper han alkohol av noen som igjen forsyner flere undom med alkohol for videresalg.

Anonymkode: 7a8fa...a57

Fortsetter under...

Ikke godt å vite hvordan denne dama er, og vi vet alle at det finnes lærere som f.eks setter karakterer etter trynefaktor altså. Så jeg hadde ikke sagt noe til min sønns nye lærer på vgs.

Men jeg ville informert om det. F.eks til helsesykepleier på skolen gutten går, sagt som sant er at du gjennom din sønn har hørt at denne gutten selger alkohol til andre og det bør tas tak i uten at du helt vet hvordan det bør gjøres så du legger ansvaret over på de ansatte på guttens skole.

Anonymkode: 94467...1a5

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det har jo ikke noe å si at hun er lærer…? Selvsagt sier du noe, som du ville gjort uansett om guttens mot var sykepleier, forsker eller elektriker.

Anonymkode: 3748c...ce9

Poenget var ikke at moren var lærer, men at jeg skjønte hvem moren var siden mitt barn har fått henne som kontaktlærer. Hadde hun vært sykepleier, hadde jeg ikke ant hvem hun eller ungen faktisk var. Vanskelig å knytte barn til forelder når "alle" barna kalles noe helt annet enn hva de egentlig heter. Dette er som sagt ikke et barn fra mitt barns klasse eller skole. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ikke godt å vite hvordan denne dama er, og vi vet alle at det finnes lærere som f.eks setter karakterer etter trynefaktor altså. Så jeg hadde ikke sagt noe til min sønns nye lærer på vgs.

Men jeg ville informert om det. F.eks til helsesykepleier på skolen gutten går, sagt som sant er at du gjennom din sønn har hørt at denne gutten selger alkohol til andre og det bør tas tak i uten at du helt vet hvordan det bør gjøres så du legger ansvaret over på de ansatte på guttens skole.

Takk for svar. Jeg vet faktisk ikke hvilken skole denne gutten har begynt på. Min unge har trekt seg vekk fra sin gamle gjeng, men de deler fortsatt på snap at de drikker og at han har skaffet dem alkohol. Var læreren selv som fortalte at hun var moren hans. Ellers hadde verken jeg eller ungen visst hva han egentlig heter og hvem som et foreldrene. 

Anonym bruker skrev (På 30.8.2023 den 18.25):

Jeg har visst hele sisteåret ungen gikk på ungdomsskolen at en gutt fra en annen ungdomsskole forsynte mange av ungdommene i byen med alkohol. Vil de drikke spør de ham. Dette har ungen min vært helt ærlig om, og det er grunnen til at min unge har funnet ny venner. Det ble for mye drikking i helgene men også i ukedagene blant vennegjengen. Jeg fikk høre navnet ungen gikk under,  men kjente ikke til hvem dette egentlig var. 

Nå som de har begynt på videregående, viser det seg at denne ungens mor nå er kontaktlærer for min unge. Sønnen visste at min unge skulle begynne der og fortalte det til moren, så moren fortalte videre til min unge hvem hun var og hvem sønnen var. 

Siden jeg nå vet hvem både moren og guttungen er, bør jeg si i fra? Jeg har ikke hatt samtale med læreren enda, men hadde selv ønsket å vite hvis min unge drev med dette. I følge ham så kjøper han alkohol av noen som igjen forsyner flere undom med alkohol for videresalg.

Ja, si fra

Anonymkode: f6fe5...415

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det synes jeg du bør melde til politiet. 

Anonymkode: dcf58...676

Enig - eneste rette her er å melde dette til politiet!

Ikke si noe om dette til noen andre, Hi. Ring politiet og be om et møte med dem!

Omfanget du forteller om er så stort, at de som så organisert forsyner alle disse mindreårige ungdommene med alkohol må tas.

Siden du nå vet navnet på han som er siste ledd mot ungdommene, så har politiet en mulighet til å starte en etterforskning og få tatt bakmennene.

Ring politiet her og nå og be om et møte med dem om dette!

Anonymkode: 7476b...420

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Enig - eneste rette her er å melde dette til politiet!

Ikke si noe om dette til noen andre, Hi. Ring politiet og be om et møte med dem!

Omfanget du forteller om er så stort, at de som så organisert forsyner alle disse mindreårige ungdommene med alkohol må tas.

Siden du nå vet navnet på han som er siste ledd mot ungdommene, så har politiet en mulighet til å starte en etterforskning og få tatt bakmennene.

Ring politiet her og nå og be om et møte med dem om dette!

Anonymkode: 7476b...420

Godt du la det til, det glemte jeg. Ikke involver andre, bare rett til politiet. 

Anonymkode: dcf58...676

Jeg ville også meldt til politiet, f.eks til forebyggende enhet, de vil gjerne ha tips fra foreldre.

Si som sant er at du ikke ønsker at dette skal ramme din sønn, for han blir fort "snitcheren" om det kommer ut hvor opplysningene kommer fra. Det kan slå negativt ut mot læreren også, om hun skjønner at din sønn har "sladret" på hennes sønn. Man vet aldri hvordan foresatte tar sånt, kanskje er hun profesjonell, kanskje ikke, det hadde jeg ikke tatt sjansen på.

Ta en tlf til politiet, si hva du har fått høre. Langing er straffbarn og i mine øyne enda værre når det er en lærer som gjør dette. 
Politiet har mye kontakt med skoler så at de tar dette mer opp med de selv om de ikke vet hvem skole eller hvem lærer det er. 

Om alle bare lukker øyne for slikt så blir det ikke satt en stopper for det. Så ring politiet. Ikke ta det med andre foreldre, for da kan fort andre lærere bli syndebukker uten at de gjør noe. For ryktebørsen settes fort i sving. 

Anonymkode: 868cc...910

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ta en tlf til politiet, si hva du har fått høre. Langing er straffbarn og i mine øyne enda værre når det er en lærer som gjør dette. 
Politiet har mye kontakt med skoler så at de tar dette mer opp med de selv om de ikke vet hvem skole eller hvem lærer det er. 

Om alle bare lukker øyne for slikt så blir det ikke satt en stopper for det. Så ring politiet. Ikke ta det med andre foreldre, for da kan fort andre lærere bli syndebukker uten at de gjør noe. For ryktebørsen settes fort i sving. 

Anonymkode: 868cc...910

Les ordentlig! Sønnen til en lærer. Ikke læreren. 

Ellers: JA, dette må lokalt politi få informasjon om! 

Anonymkode: cc56b...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...