Anonym bruker Skrevet 30. august 2023 #26 Skrevet 30. august 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Drar hun fra jobb midt på dagen for å amme en 3-åring??? Eller må hun amme ham når hun leverer ham? Kanskje amme hjemme før de drar i stedet, da?? Et prakteksemplar på pr-kåthet!! Anonymkode: b6787...586 Det er vel når hun henter - får man i det minste håpe. Anonymkode: b95d4...7b4
Anonym bruker Skrevet 30. august 2023 #27 Skrevet 30. august 2023 Denne moren har fått tilbud om å benytte et stille rom med både sofa og lenestol tilgjengelig for en god ammestund. Dette er en ikke-sak. Av alle som har svart her er det én mamma som sier at hun har ammet både i garderoben og inne på avdelingen. Alle andre svar er i samsvar med min oppfatning. Dette høres utrolig rart ut. Jeg har tre barn som har gått fem år hver i barnehage. På de femten årene har jeg aldri sett noen amme i barnehagen. Selv har jeg ammet mine tre barn til de var rundt to år. På de tre årene jeg har hatt ammende barnehagebarn har aldri amming midt i leverings- eller hentesituasjon falt meg inn. Det er ikke noe barna har etterspurt heller. Et barn som leveres i barnehagen har vel både spist frokost og hatt tilgang på pupp hjemme rett før? Og når barnet hentes er det på vei hjem, og kan amme der… Anonymkode: c7ee1...6d8
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #28 Skrevet 31. august 2023 Også for amming, til og med av toåringer om begge ønsker det. Jeg har jobbet i barnehage og aldri opplevd dette som ansatt, men som mor har jeg opplevd en annen mor som ammet i garderoben og det ble kleint. Vi andre følte at vi forstyrret med pakking av sekker og prat med barna og de ansatte. Hun la på en måte beslag på fellesarealet i den tiden det tok. Sånn er det med foreldre som vil tilbringe mer tid enn vanlig på avdelingen også. De andre barna blir usikre og det endrer energien i rommet. Spesielt på småbarnsavdeling. Jeg har også vært i et miljø der mange var ekstremt opptatt av amming. Det tok helt av, enkelte hevdet at deres 1-2 åringer ikke var klare for mat. Det stemte at de spiste lite, men de ble også ammet i tjue minutter før de ble satt til bordet. Jeg vet mer om ernæring nå og tenker at det er omsorgssvikt. Noen mister gangsynet fullstendig og jeg mistenker at denne moren er av det kaliberet, det faller henne rett og slett ikke inn at hennes amming kan være noe annet enn det absolutt viktigste som skjer i et hvert rom til en hver tid. Når barnehagen ikke lar henne ta over garderoben må det bety at de er mot amming. Barnehagen har tilrettelagt godt. Anonymkode: f17b1...df5
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #29 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Denne moren har fått tilbud om å benytte et stille rom med både sofa og lenestol tilgjengelig for en god ammestund. Dette er en ikke-sak. Av alle som har svart her er det én mamma som sier at hun har ammet både i garderoben og inne på avdelingen. Alle andre svar er i samsvar med min oppfatning. Dette høres utrolig rart ut. Jeg har tre barn som har gått fem år hver i barnehage. På de femten årene har jeg aldri sett noen amme i barnehagen. Selv har jeg ammet mine tre barn til de var rundt to år. På de tre årene jeg har hatt ammende barnehagebarn har aldri amming midt i leverings- eller hentesituasjon falt meg inn. Det er ikke noe barna har etterspurt heller. Et barn som leveres i barnehagen har vel både spist frokost og hatt tilgang på pupp hjemme rett før? Og når barnet hentes er det på vei hjem, og kan amme der… Anonymkode: c7ee1...6d8 Skjønner hva du mener, men vil bare komme med et lite innspill. Vi er på uke tre av tilvenning av ettåring i barnehagen og har en god kjøretur hjem. Den lille stunden med pupp i garderoben før vi kjører hjem er gull verdt. Stresset senker seg og barnet finner roen. Anonymkode: 6b62e...c4b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #30 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Skjønner hva du mener, men vil bare komme med et lite innspill. Vi er på uke tre av tilvenning av ettåring i barnehagen og har en god kjøretur hjem. Den lille stunden med pupp i garderoben før vi kjører hjem er gull verdt. Stresset senker seg og barnet finner roen. Anonymkode: 6b62e...c4b Ja, dette gjorde jeg også da min var liten og fersk i barnehagen. Det var bare snakk om noen minutter, ikke en halvtimes ammeøkt. Å måtte gå ut av garderoben og inn i et rom i et tilbygg (eller en gapahuk!) ville blitt veldig styrete. Hvorfor skal man ta mer hensyn til de som blir beklemt av amming enn av de som har nytte av det? Såpass får man tåle, synes jeg. Anonymkode: bfb79...fa8
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #31 Skrevet 31. august 2023 Har hatt flere foreldre som har ammet i bhg, men da små barn . Ikke en så stor unge. Det er kun for oppmerksomhet . Bare for å provosere og ett totalt misforstått behov for barnet. Flaut menneske Anonymkode: cab43...b6b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #32 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Skjønner hva du mener, men vil bare komme med et lite innspill. Vi er på uke tre av tilvenning av ettåring i barnehagen og har en god kjøretur hjem. Den lille stunden med pupp i garderoben før vi kjører hjem er gull verdt. Stresset senker seg og barnet finner roen. Anonymkode: 6b62e...c4b Hvorfor har dere ikke greid å finne en annen måte å stresse ned barnet på? Etter tre uker i bhg? Ser du ikke selv at DU gjør barnet avhengig av deg og din pupp for dette, heller enn å lære barnet å stresse ned på en måte som er mer tilgjengelig alltid? Dette må jo barnet uansett lære seg, så det hadde jo vært lurt å ta det i takt mefbhg tilvenning, når dere ikke har gjort det før. Anonymkode: 5e172...ea7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #33 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Trodde virkelig jeg skulle møte ammepolitiet her nå altså, men dere er enige i mine tanker om det. Og igjen, jeg er for amming, men man må ikke amme en 2-3 åring offentlig. Skjønner ikke at dette er en sak heller når de har rom de kan amme på... Hi Anonymkode: 08849...160 Haha, jeg trodde jeg skulle være litt ammepoliti når jeg så overskriften, men forstod kjapt at jeg nok var mer enig med deg. Jeg fatter ikke hvorfor man lager en problemstilling ut av det her. Så deilig da, at de har en egen tilrettelagt plass. Det må da være mye bedre for alle å sitte der, enn midt i hente/levere, som de fleste småbarnsforeldre vet kan være litt utfordrende for noen i perioder. Det skaper jo unødig støy både for de som ammer, men også for de som skal levere/hente. Her er begge hensyn ivaretatt om ikke man på liv og død skal legge vrangsiden til. Nå er det vel bare å vente på at noen skal gå ut med motsatt synspunkt for å krangle inn i evigheten over ett ikke-problem. Anonymkode: 28889...424
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #34 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor har dere ikke greid å finne en annen måte å stresse ned barnet på? Etter tre uker i bhg? Ser du ikke selv at DU gjør barnet avhengig av deg og din pupp for dette, heller enn å lære barnet å stresse ned på en måte som er mer tilgjengelig alltid? Dette må jo barnet uansett lære seg, så det hadde jo vært lurt å ta det i takt mefbhg tilvenning, når dere ikke har gjort det før. Anonymkode: 5e172...ea7 Det er helt naturlig at en ettåring er avhengig av mor og brystet for kos, nærhet, noe næring og trygghet. WHO anbefaler faktisk at man ammer til barnet er to år. Han kan fint roe seg med kosen sin og med andre voksne, men når mamma kommer er det bare positivt å koble seg på ved å ha en liten ammestund. Det finnes ingen negative effekter ved det. Synes det er stygt med kvinner som forsøker å gjøre andre kvinner skamfulle og shamer dem fordi de gjør noe som er helt naturlig. Vi burde støtte hverandre. Anonymkode: 6b62e...c4b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #35 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det er helt naturlig at en ettåring er avhengig av mor og brystet for kos, nærhet, noe næring og trygghet. WHO anbefaler faktisk at man ammer til barnet er to år. Han kan fint roe seg med kosen sin og med andre voksne, men når mamma kommer er det bare positivt å koble seg på ved å ha en liten ammestund. Det finnes ingen negative effekter ved det. Synes det er stygt med kvinner som forsøker å gjøre andre kvinner skamfulle og shamer dem fordi de gjør noe som er helt naturlig. Vi burde støtte hverandre. Anonymkode: 6b62e...c4b Nei, det er jo ikke det. En ettåring trenger ikke pupp til noe lenger i den alderen. Men mor trenger kanskje å føle at hun er viktigst for barnet..? Kos, trygghet, nærhet og ernæring burde man greie å ha funnet alternative måter å håndtere når barnet er så stort at det begynner i bhg altså. Så hvis far henter? Da får ikke barnet trygghet og omsorg? Jeg er fullstendig for amming av babyer, men ikke å bruke amming til mer enn der er, og at enkelte mødre ikke greier gi slipp. Anonymkode: 5e172...ea7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #36 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er jo ikke det. En ettåring trenger ikke pupp til noe lenger i den alderen. Men mor trenger kanskje å føle at hun er viktigst for barnet..? Kos, trygghet, nærhet og ernæring burde man greie å ha funnet alternative måter å håndtere når barnet er så stort at det begynner i bhg altså. Så hvis far henter? Da får ikke barnet trygghet og omsorg? Jeg er fullstendig for amming av babyer, men ikke å bruke amming til mer enn der er, og at enkelte mødre ikke greier gi slipp. Anonymkode: 5e172...ea7 Det er mye man strengt tatt ikke trenger. Jeg trenger ikke å lese forum på telefonen på bussen, for eksempel. Men gjør det noe at jeg gjør det? Skader det noen? Hvis det ikke gjør det, bør det være OK. Samme med amming i barnehage. Anonymkode: bfb79...fa8
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #37 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Nei, det er jo ikke det. En ettåring trenger ikke pupp til noe lenger i den alderen. Men mor trenger kanskje å føle at hun er viktigst for barnet..? Kos, trygghet, nærhet og ernæring burde man greie å ha funnet alternative måter å håndtere når barnet er så stort at det begynner i bhg altså. Så hvis far henter? Da får ikke barnet trygghet og omsorg? Jeg er fullstendig for amming av babyer, men ikke å bruke amming til mer enn der er, og at enkelte mødre ikke greier gi slipp. Anonymkode: 5e172...ea7 Der tar du feil gitt. https://ammehjelpen.no/langtidsamming/ Anonymkode: 6b62e...c4b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #38 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Nei, det er jo ikke det. En ettåring trenger ikke pupp til noe lenger i den alderen. Men mor trenger kanskje å føle at hun er viktigst for barnet..? Kos, trygghet, nærhet og ernæring burde man greie å ha funnet alternative måter å håndtere når barnet er så stort at det begynner i bhg altså. Så hvis far henter? Da får ikke barnet trygghet og omsorg? Jeg er fullstendig for amming av babyer, men ikke å bruke amming til mer enn der er, og at enkelte mødre ikke greier gi slipp. Anonymkode: 5e172...ea7 Også er det en vesentlig stor forskjell på 1 og 2 år også... Anonymkode: 6b5f9...94c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #39 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Også er det en vesentlig stor forskjell på 1 og 2 år også... Anonymkode: 6b5f9...94c og barnet i artikkelen er tre år..... Anonymkode: 575d5...aa0
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #40 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skjønner hva du mener, men vil bare komme med et lite innspill. Vi er på uke tre av tilvenning av ettåring i barnehagen og har en god kjøretur hjem. Den lille stunden med pupp i garderoben før vi kjører hjem er gull verdt. Stresset senker seg og barnet finner roen. Anonymkode: 6b62e...c4b og hvorfor kan du da ikke benytte et rom som er stille og tilrettelagt for ammin? Kan du f.eks tenke deg at andre foreldre og barn synes det er forstyrrende at du okkuperer garderobeplassen til amming samtidig som de skal trøste gene barn, pakke sekker, finne klær, levere beskjeder til personalet osv? Pupp og amming er helt fint, men jeg er enig i at du bør finne andre måter å roe ned barnet på ved henting. Det er mulig å gi kos og trøst uten pupp. Og hvordan skal f.eks far eller andre omsorgspersoner kunne hente barnet dersom det er helt nødvendig med pupp før kjøreturen hjem? Anonymkode: 575d5...aa0
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #41 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): og barnet i artikkelen er tre år..... Anonymkode: 575d5...aa0 Åja! Leste bare overskrift ett annet sted og der sto det 2. Enda bedre, en 3åring kan hvertfall vente Anonymkode: 6b5f9...94c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #42 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): og hvorfor kan du da ikke benytte et rom som er stille og tilrettelagt for ammin? Kan du f.eks tenke deg at andre foreldre og barn synes det er forstyrrende at du okkuperer garderobeplassen til amming samtidig som de skal trøste gene barn, pakke sekker, finne klær, levere beskjeder til personalet osv? Pupp og amming er helt fint, men jeg er enig i at du bør finne andre måter å roe ned barnet på ved henting. Det er mulig å gi kos og trøst uten pupp. Og hvordan skal f.eks far eller andre omsorgspersoner kunne hente barnet dersom det er helt nødvendig med pupp før kjøreturen hjem? Anonymkode: 575d5...aa0 Barn er ganske smarte. De vet at når mamma ikke er der, så er det heller ingen pupp. Andre kan helt fint roe og trøste. Null problem. Barnet er akkurat ett år og melk skal være hovednæring frem til 12 måneder. Kan ikke ta fra barnet puppen og starte i barnehagen samtidig. Det blir for mye på en gang. Barnehagen er enig i dette. Kan selvfølgelig finne andre måter, men barnet ber om puppen. Sier «bobo bobo. Tar ikke den kampen etter en dag i barnehagen. Garderoben er stor og det er veldig god plass. Går til bilen hvis det er mange folk, men henter 14.30 og garderoben er som oftest tom. Anonymkode: 6b62e...c4b
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #43 Skrevet 31. august 2023 Sjelden jeg snakker om seksualisering (som mann), men her er det journalister som spekulerer i sex og klikk. Dette er en tullesak som ikke trenger oppmerksomhet i avisen. Ungen så jo ut som han var 6 år. Enig med dere kvinner som vet mer om dette enn meg. En så stor unge har ikke akutt behov for melk, sult kan døyves på andre måter dersom det er så nødvendig ved henting. Anonymkode: a1ea0...ad8
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #44 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Det er mye man strengt tatt ikke trenger. Jeg trenger ikke å lese forum på telefonen på bussen, for eksempel. Men gjør det noe at jeg gjør det? Skader det noen? Hvis det ikke gjør det, bør det være OK. Samme med amming i barnehage. Anonymkode: bfb79...fa8 Har du lest hva jeg har svart i denne tråden? Det skader jo ungen på den måten at ungen ikke lærer seg alterbative strategier for å føle trygghet og redusere stress. Da må mir komme med puppen. Mor vil være viktigst for barnet. Når barnet ikke lenger skal være med mor hele dagen må det nødvendigvis ha lært å finne trygghet og ro på andre måter enn mors pupp. Anonymkode: 5e172...ea7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #45 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Også er det en vesentlig stor forskjell på 1 og 2 år også... Anonymkode: 6b5f9...94c Her var jo også ungen 3 da... Anonymkode: 5e172...ea7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #46 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Barn er ganske smarte. De vet at når mamma ikke er der, så er det heller ingen pupp. Andre kan helt fint roe og trøste. Null problem. Barnet er akkurat ett år og melk skal være hovednæring frem til 12 måneder. Kan ikke ta fra barnet puppen og starte i barnehagen samtidig. Det blir for mye på en gang. Barnehagen er enig i dette. Kan selvfølgelig finne andre måter, men barnet ber om puppen. Sier «bobo bobo. Tar ikke den kampen etter en dag i barnehagen. Garderoben er stor og det er veldig god plass. Går til bilen hvis det er mange folk, men henter 14.30 og garderoben er som oftest tom. Anonymkode: 6b62e...c4b Haha, hvis de er så smarte hadde de heller ikke trengt puppen til mor for å få trygghet og ro. Da hadde de også hatt null problem med oppstart i bhg, kunne bare forklart dem det? Anonymkode: 5e172...ea7
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #47 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Det er vel når hun henter - får man i det minste håpe. Anonymkode: b95d4...7b4 Ja, da får hun vente til de er hjemme! Anonymkode: b6787...586
Anonym bruker Skrevet 31. august 2023 #48 Skrevet 31. august 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Haha, hvis de er så smarte hadde de heller ikke trengt puppen til mor for å få trygghet og ro. Da hadde de også hatt null problem med oppstart i bhg, kunne bare forklart dem det? Anonymkode: 5e172...ea7 Herregud, går det an å være så teit? Anonymkode: 6b62e...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå