Gå til innhold

Amme offentlig..

Anbefalte innlegg

For å ha det sagt så kan folk amme offentlig, jeg bryr meg ikke. Men en mor nå går ut i VG at hun må sitte utenfor barnehagen for å amme, sitt 2 år gamle barn. Hvis folk vil amme så lenge skal de selvsagt gjøre det. MEN en 2 åring har vel ikke akutt behov for morsmelk i en leverings eller hentesituasjon? Kan godt hende jeg tar feil altså. Man kan vel vente til man kommer hjem eller ha gjort det før man leverer? De har jo til og med egnede rom der, men hun vil sitte i garderoben/avdelingen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5B4Jg1/reagerer-paa-ammeforbud-i-barnehage-det-er-helt-urimelig

Anonymkode: 08849...160

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442516-amme-offentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har egen området hun kan amme. Er vel bare for å provosere at hun går til avisen. Ammer en unge som virkelig ikke har det behovet er mere provoserende . Er veldig for amming , men ikke det hun driver med. Det er noe helt annet . Stakkars unge når det her kommer ut om noen år.

Anonymkode: cab43...b6b

Hun får amme, på personalrommet. Pga hensynet til de andre barna og barnet som ammes vil de ikke at noen ammer i fellesarealene. De sier det er en pedagogisk avgjørelse, vet ikke hva de legger i det, men kanskje hensynet til andre barn som savner mammaen sin?

Uansett skjønner jeg ikke hva hun lager baluba om, sønnen hennes er 2 år, og trenger overhodet ikke ammes midt i fellesrommene. 

Anonymkode: 2a31f...36a

Dette er jo bare tullete - og hun skader amme-saken!

hun får ikke amme i garderoben, med det er faktisk tilrettelagt er rom for formålet. Det må være helt greit. På samme måte som at frokost til de barna som blir levert ikke inntas i garderoben. 

Anonymkode: 575d5...aa0

Annonse

Trodde virkelig jeg skulle møte ammepolitiet her nå altså, men dere er enige i mine tanker om det. Og igjen, jeg er for amming, men man må ikke amme en 2-3 åring offentlig. Skjønner ikke at dette er en sak heller når de har rom de kan amme på...

Hi

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og en ting til, jeg har hatt 3 barn igjennom bhg, og har aldri sett noen amme et barn, om det så er 1 eller 4 år i bhg, skjønner ikke at det er et behov en gang.

Hi

Dette er vel en dame som er kjent for å fronte ernæring for småbarn? Jeg vil tippe hun mener at morsmelk er bedre enn kumelk (eller alternativer) og at hun derfor bør amme så lenge som mulig.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor barnehagen gjør der til et problem. 

Anonymkode: bfb79...fa8

Har jobba i 20 år i bhg ,aldri møtt på eit barn som treng ammes .

Har hatt barn sjølv som eg har amma før eg leverte i bhg og etter eg kom heim. 

Barnet er så stort at det fint kan vente til dei kjem heim fra bhg .og ammes heime før bhg .

Er virkeleg oppe for amming men dette blir for dumt .

Anonymkode: 6d0a0...6b1

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette er vel en dame som er kjent for å fronte ernæring for småbarn? Jeg vil tippe hun mener at morsmelk er bedre enn kumelk (eller alternativer) og at hun derfor bør amme så lenge som mulig.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor barnehagen gjør der til et problem. 

Barnehagen gjør det ikke til et problem, de har lagt til rette for amming, men de ønsker ikke dette i fellesarealene. 

Hun må amme til barnet begynner på skolen for min del, men å lage en sak for avisen er bare tåpelig. 

Anonymkode: b95d4...7b4

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Barnehagen gjør det ikke til et problem, de har lagt til rette for amming, men de ønsker ikke dette i fellesarealene. 

Hun må amme til barnet begynner på skolen for min del, men å lage en sak for avisen er bare tåpelig. 

Anonymkode: b95d4...7b4

"Løsningen deres skal ha vært å tilby de ammende personalrommet, som er i et tilbygg, eller i gapahuken utenfor."

Det høres ikke så veldig godt tilrettelagt ut, og man er da ikke mer i fred på et personalrom (der folk sitter og har pause) enn i garderoben. Det høres også ut som det er flere enn henne som reagerer på dette. Noen av dem har vel mindre barn også, og så er det er Steinerbarnehage, så det er sikkert en del alternative folk der. Jeg holder på at det virker som om barnehagen lager et problem av ingenting (og dessuten legger seg ut med målgruppen sin).

Jeg er helt for amming, også offentlig, men jeg har ingen problemer med at noen tilrettelegger for at amming skjer på plasser som de mener er mer egnet enn andre. Jeg tipper dette er mer et PR-stunt enn noe annet. Når man roper om forbud der det ikke er forbud så er det bare for oppmerksomhet. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

"Løsningen deres skal ha vært å tilby de ammende personalrommet, som er i et tilbygg, eller i gapahuken utenfor."

Det høres ikke så veldig godt tilrettelagt ut, og man er da ikke mer i fred på et personalrom (der folk sitter og har pause) enn i garderoben. Det høres også ut som det er flere enn henne som reagerer på dette. Noen av dem har vel mindre barn også, og så er det er Steinerbarnehage, så det er sikkert en del alternative folk der. Jeg holder på at det virker som om barnehagen lager et problem av ingenting (og dessuten legger seg ut med målgruppen sin).

Det er veldig sjeldent det sitter noen på pauserommet i levering- eller hentetiden altså, ingen som har pauser da. I garderoben er det andre foreldre som kommer for å levere/hente (er ofte et rush både morgen og ettermiddag, der veldig mange kommer samtidig), det er klær som skal henges opp, sekker som skal pakkes. I tillegg blir det gjerne brukt som et ekstra lekerom for barna. Det er ikke en ordentlig plass å sitte for å amme, og man kan fort bli sittende i veien for andre. 

Når det er sagt, kan jeg ikke skjønne at det her skal være noe stort problem. Kan ikke huske at jeg har opplevd at noen ammer i garderoben. 

Anonymkode: 39af7...775

Jeg ammet både i garderoben og på avdelingen om hun ønsket det, hele første året i barnehagen. Noen ganger en sup litt «i fart», noen ganger mens vi leste litt i en bok eller noe. Det var en fin trygghet for henne. Mange ammet i den barnehagen, og det var aldri noen som lagde et problem av det.

Anonymkode: 377a7...654

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva hvis det er akutt amming og hun bare må amme der og da, foran fedrene som kommer for å hente barna sine?

Anonymkode: 11a1e...f19

Akutt amming på en 2 åring? Så sulten er ikke det barnet. Og jeg tror fedre har sett en pupp før...

Var ikke ungen 3? Uansett, 2 eller 3, en så stor unge trenger ikke pupp, og trenger hvertfall ikke ammes i bhg. Aldri sett eller hørt om eller tenkt på at barn i bhg skulle trenge å ammes, der. 

Helt enig i at amming ikke trenger gjøres i garderoben, der er det travelt og trangt nok fra før. Og jeg vil personlig slippe å se en stor unge henge i mors pupp.

Anonymkode: 5e172...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...