Gå til innhold

FpU gir ut lighter på stand

Anbefalte innlegg

Skrevet
frk Nilsen skrev (2 timer siden):

Røyking har blitt mer in blant ungdom nå... De vil fremstå som hippe og kule. 

Fantastisk. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Når det gjelder miljøvern så synder alle partiene.....postkassen og byen er full av papir fra de ulike partiene, de kunne brukt en qr-kode. 

Anonymkode: 79d11...f51

Det er jeg enig i. Jeg har allerede forhåndsstemt, men skulle egentlig ønske jeg tok vare på alle de brosjyrene vi har fått i postkassa merket «Nei takk til uadressert post». Da kunne jeg faktisk vurdert å stemme på dem som ikke spyr ut papir. 

Skrevet

Her delte FRPU ut ølåpnere.

Anonymkode: a67a2...438

Skrevet
Iiiiik skrev (23 timer siden):

Det er jeg enig i. Jeg har allerede forhåndsstemt, men skulle egentlig ønske jeg tok vare på alle de brosjyrene vi har fått i postkassa merket «Nei takk til uadressert post». Da kunne jeg faktisk vurdert å stemme på dem som ikke spyr ut papir. 

Her kom "alt" i en kommunal konvolutt. I følgeskrivet står det at det sendes ut til én person i husstanden. Gubben, som er den med lavest interesse for politikk, var adressat. 😉

Anonymkode: 41e32...6b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Her delte FRPU ut ølåpnere.

Anonymkode: a67a2...438

Hva er en ølåpner…? 

Anonymkode: 98cec...383

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva er en ølåpner…? 

Anonymkode: 98cec...383

Du får spør noen voksne. 

Anonymkode: cc101...b5c

Skrevet

Dere som reagerer på lighter. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: dba96...b23

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dere som reagerer på lighter. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: dba96...b23

32 år. Hvordan det?

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.8.2023 den 19.48):

Det som skjedde da de kom i hendene på 16-17 åringene var at de laget ‘bomber’ av dem og hele skoleplassen var full av knuste lightere. Helt etter FrP’s miljøpolitikk, muligens  

hi

Da er det noe galt med 16-17 åtingene, ikke lighterene.  Ungommer på den alderen burde absolutt vite bedre, og det er bare flaut å skylde på at de fikk tilgang på lightere. Herregud, de er jo ikke femåringer heller da.

Anonymkode: 38616...6ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.8.2023 den 20.49):

Det er jeg enig i. Men det er vel ingen bombe (!) at tenåringer er umodne og rampete? Dette burde selvsagt vært forutsett av partiet. Det er jo ikke overraskende fra den kanten, men det overrasker meg litt at voksne folk her inne faktisk synes det er greit å levere ut dette. De andre partiene hadde pins, slikkepinner og penner. 

Er du klar over hvor mange ting en penn kan brukes til, utenom å skrive med den? Tydeligvis ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.8.2023 den 7.04):

Når det gjelder miljøvern så synder alle partiene.....postkassen og byen er full av papir fra de ulike partiene, de kunne brukt en qr-kode. 

Men seriøst, man oppfordrer da ikke til røyking selv om man gir ut en lighter. 

Det kan være så enkelt som at de ønsker å dele ut noe med logo på og dette var alt som var tilgjengelig. 

Selvfølgelig må de dele ut på en måte som gjør at alle kan få materialet, det er mange mennesker som ikke kan bruke en qr-kode.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 1.9.2023 den 22.40):

Her kom "alt" i en kommunal konvolutt. I følgeskrivet står det at det sendes ut til én person i husstanden. Gubben, som er den med lavest interesse for politikk, var adressat. 😉

Anonymkode: 41e32...6b6

Mener du at de burde visst hvem som har mest interesse for politikk?

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Da er det noe galt med 16-17 åtingene, ikke lighterene.  Ungommer på den alderen burde absolutt vite bedre, og det er bare flaut å skylde på at de fikk tilgang på lightere. Herregud, de er jo ikke femåringer heller da.

Tja, jeg tror neppe at det var en kollektiv kognitiv svikt blant skolens 16-17 åringer. Kjenner man litt til ungdom så blir man ikke overrasket over at de finner kreative måter å bruke eks lightere på. Jeg undrer bare på hvordan FpU forklarer tanken bak å levere ut ting man bruker til å tenne på med på en vgs.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Tja, jeg tror neppe at det var en kollektiv kognitiv svikt blant skolens 16-17 åringer. Kjenner man litt til ungdom så blir man ikke overrasket over at de finner kreative måter å bruke eks lightere på. Jeg undrer bare på hvordan FpU forklarer tanken bak å levere ut ting man bruker til å tenne på med på en vgs.  

Og penner kan brukes til å skrive drapstrusler.....

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

De tenkte vel at de var voksne nok til at de ikke lage bomber av de... Det er tross alt vidergående det er snakk om her, ikke barneskoleunger, jeg er sjokka over at folk skylder på de som delte ut lighterene. Skal man skjerme de fra alt muloig, i tilfelle de kan bruke det til å finne på noe dumt, legg ansvaret der det skal være-på ungdommene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

De tenkte vel at de var voksne nok til at de ikke lage bomber av de... Det er tross alt vidergående det er snakk om her, ikke barneskoleunger, jeg er sjokka over at folk skylder på de som delte ut lighterene. Skal man skjerme de fra alt muloig, i tilfelle de kan bruke det til å finne på noe dumt, legg ansvaret der det skal være-på ungdommene.

Mange av dagens ungdommer oppfører seg som små barn. Så jeg tenker vi heller legger ansvaret der det faktisk hører hjemme, i heimen. 

Anonymkode: 02a38...30f

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ungdommen ble satt til ansvar. De måtte rydde skoleplassen. FpU gjorde selvsagt ingenting. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ungdommen ble satt til ansvar. De måtte rydde skoleplassen. FpU gjorde selvsagt ingenting. 

Hva skulle Fpu gjort i etterkant mener du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...