Gå til innhold

FpU gir ut lighter på stand

Anbefalte innlegg

Ved skoledebatter har de fleste ungdomspartiene stand med litt forskjellig for å lokke ungdommene til sin stand. Da fant FpU ut at lighter var passende å dele ut til 16-19 åringer. 

Kan noen skjønne tanken bak dette? Er det en oppfordring til å røyke? Skal ungdommene se på FpU som kule som gir ut dette? 

Anonymkode: cc101...b5c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442515-fpu-gir-ut-lighter-p%C3%A5-stand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du sender en mail til [email protected], så får du svar fra de som vet, snarere enn de som tror. Partiet selv er vel mest troverdige kilde her?

For øvrig bruker jeg lighter flere ganger i uka. Røyker ikke.

Anonymkode: 98cec...383

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du sender en mail til [email protected], så får du svar fra de som vet, snarere enn de som tror. Partiet selv er vel mest troverdige kilde her?

For øvrig bruker jeg lighter flere ganger i uka. Røyker ikke.

Anonymkode: 98cec...383

Det har jeg gjort. Venter på svar. 

Det var ganske håpløst å ta dette med seg inn på skoleområdet. 

Annonse

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Ved skoledebatter har de fleste ungdomspartiene stand med litt forskjellig for å lokke ungdommene til sin stand. Da fant FpU ut at lighter var passende å dele ut til 16-19 åringer. 

Kan noen skjønne tanken bak dette? Er det en oppfordring til å røyke? Skal ungdommene se på FpU som kule som gir ut dette? 

Kjære deg. Ikke vær så teit da, vær så snill. 

Anonymkode: 5873c...bce

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor mange 16 åringer tenner lys på hybelen? Eller i peisen? 

Både 14 og 16 åringene mine tenner lys på rommene sine flere dager i uka, særlig duftlys er populært.

Men jeg er likevel enig i at lighter er en merkelig ting å dele ut til ungdommer. 

Anonymkode: 8d622...551

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det som skjedde da de kom i hendene på 16-17 åringene var at de laget ‘bomber’ av dem og hele skoleplassen var full av knuste lightere. Helt etter FrP’s miljøpolitikk, muligens  

hi

Akkurat der dier det mer om ungdommene og oppdragelsen av dem enn om FrP.

Anonymkode: eeaeb...4fc

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Akkurat der dier det mer om ungdommene og oppdragelsen av dem enn om FrP.

Anonymkode: eeaeb...4fc

Det er jeg enig i. Men det er vel ingen bombe (!) at tenåringer er umodne og rampete? Dette burde selvsagt vært forutsett av partiet. Det er jo ikke overraskende fra den kanten, men det overrasker meg litt at voksne folk her inne faktisk synes det er greit å levere ut dette. De andre partiene hadde pins, slikkepinner og penner. 

ostepop123 skrev (7 minutter siden):

Neppe. Illustrerer bare hvor utrolig harry den gjengen der er. 

For å ikke snakke om på vår skole der frontsaken deres var å fjerne fartsgrensene på alle veier. Smart 🙄

Anonymkode: 297c6...de8

Når det gjelder miljøvern så synder alle partiene.....postkassen og byen er full av papir fra de ulike partiene, de kunne brukt en qr-kode. 

Men seriøst, man oppfordrer da ikke til røyking selv om man gir ut en lighter. 

Det kan være så enkelt som at de ønsker å dele ut noe med logo på og dette var alt som var tilgjengelig. 

Anonymkode: 79d11...f51

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Når det gjelder miljøvern så synder alle partiene.....postkassen og byen er full av papir fra de ulike partiene, de kunne brukt en qr-kode. 

Det kan være så enkelt som at de ønsker å dele ut noe med logo på og dette var alt som var tilgjengelig. 

Ja, det er nok så enkelt. Det er der vurderingen svikter, de fleste kan jo enkelt se for seg div scenarioer når hormonelle 16 åringer som skal tøffe seg får en lighter i hånden. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg bor i Arendal, og mest populære under Arendalsuka er Høyre, som har logoen sin på en liten potetgullpose. Populære er også de som har drops-esker, kortstokker og reflekser.

Lighter er bare rart å trykke logoen sin på, og særlig å gi dem ut på stand for ungdomspartiet. Det burde egentlig blitt tipset til media, for det tror jeg veldig mange ville reagert negativt på...

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg bor i Arendal, og mest populære under Arendalsuka er Høyre, som har logoen sin på en liten potetgullpose. Populære er også de som har drops-esker, kortstokker og reflekser.

Lighter er bare rart å trykke logoen sin på, og særlig å gi dem ut på stand for ungdomspartiet. Det burde egentlig blitt tipset til media, for det tror jeg veldig mange ville reagert negativt på...

Potetgull og drops er jo like galt, tenk på de som er overvektig. Ja så klart så kan de selv velge å spise det eller si "nei takk", på samme måte som ungdommer burde vite at de ikke skulle røyke eller forsøple skoleplassen med lighter plast. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Alt som var tilgjengelig? Dette er jo ting de har bestilt selv. De kunne valgt reflekser, kulepenner, handlenett, dropsesker, vannflasker, müslibarer, nøkkelbånd, buff, trikseballer og sikkert hundre andre småting. De valgte lighter. Det er ikke "stakkars, det var bare lightere igjen til FpU. De har bestilt de selv og hadde nok en tanke bak det. Hvilken vil jeg ikke gjette på. 

Himmel og hav skrev (8 minutter siden):

Alt som var tilgjengelig? Dette er jo ting de har bestilt selv. De kunne valgt reflekser, kulepenner, handlenett, dropsesker, vannflasker, müslibarer, nøkkelbånd, buff, trikseballer og sikkert hundre andre småting. De valgte lighter. Det er ikke "stakkars, det var bare lightere igjen til FpU. De har bestilt de selv og hadde nok en tanke bak det. Hvilken vil jeg ikke gjette på. 

Røyking har blitt mer in blant ungdom nå... De vil fremstå som hippe og kule. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...