Gå til innhold

Blir gal av å ta med blaute uteklær ver dag i barnehagen

Anbefalte innlegg

Jeg blir faktisk gal… tørket og vasket regndressen og i går måtte jeg ta den med igjen og i dag igjen for den var blitt våt igjen.. det har ikke regnet engang så jeg vet ikke hvor det våte kommer fra.. og de har ingen tørkerom i stor barns avledningen som lille avdelingen hadde, så blir gal av å ta med meg daglig hjem poser med  våte regndress og klær.. begynner og lure meg om barnet ruller seg i vasken eller noe.. for jeg ser at alle de andre barna har sine regndress hengende der men bare mitt barn som dasser seg utrolig mye ut.

ja blir litt små irritert… hva er deres erfaring?

Anonymkode: 7828e...71f

Fortsetter under...

Ah, vi hadde lille i naturbarnehage uten tørkerom, det er en ekstra belastning i en travel hverdag, altså. Drasset med vått tøy i en ikea-pose HVER dag (bor på Vestlandet). Vi tok det opp i SU, og fikk til en tørkeskap-løsning. Hjemme kjøpte vi støvletørker. Begge hjalp mye! 

Anonymkode: d4c1b...01c

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ah, vi hadde lille i naturbarnehage uten tørkerom, det er en ekstra belastning i en travel hverdag, altså. Drasset med vått tøy i en ikea-pose HVER dag (bor på Vestlandet). Vi tok det opp i SU, og fikk til en tørkeskap-løsning. Hjemme kjøpte vi støvletørker. Begge hjalp mye! 

Hvordan fungerer det med tørkeskap? Spyler de ansatte klærne før tørking? De er jo ofte fullstendig nedgriset og kan ikke bare tørkes.

Anonymkode: 69555...ac0

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan fungerer det med tørkeskap? Spyler de ansatte klærne før tørking? De er jo ofte fullstendig nedgriset og kan ikke bare tørkes.

Anonymkode: 69555...ac0

Her har de vannslange ute så de spyler ungene med den før de går inn. Ferdig spylte og rimelig rene blir klærne hengt i tørkeskap.

Jeg har fire barn, og tørkeskap og to støvletørkere hjemme...

Noen unger er verre enn andre, men ikke bruk foret regntøy for det tørker jo aldri, og bare spyl av før du henger til tørk. Uteklær trenger ikke gjennom vaskemaskinen hver dag.

Anonymkode: 75fcf...85c

Bor på Vestlandet. Våte uteklær hver dag er en del av barnehagelivet. Jeg hadde hatt et miserabelt liv om det plaget meg. Vasker det ikke om det er vått, bare tørker det.

Anonymkode: 7ce23...474

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er da bare å henge til tørk, hva er problemet? 

Anonymkode: d7695...c24

Problemet er at man hver eneste dag skal flytte store mengder vått og sandete tøy frem og tilbake. Hvis barnehagen har gode tørkeløsninger er det bare å henge til tørk. 

Litt sand i tørkeskapet går bra. Vi tar med hjem og vasker hver fredag. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Problemet er at man hver eneste dag skal flytte store mengder vått og sandete tøy frem og tilbake. Hvis barnehagen har gode tørkeløsninger er det bare å henge til tørk. 

Litt sand i tørkeskapet går bra. Vi tar med hjem og vasker hver fredag. 

Det er ikke et problem.

Anonymkode: d7695...c24

Annonse

Tørkeskap skal jo ikke stå på om natta, så om det stappe fullt av vått tøy ved dagens slutt, blir ingenting tørt til dagen etter. 

Tørkeskap er et helvete for de som jobber i bhg. Det minste de må kunne forvente av foreldre, er at dem gidder å ta seg av barnets tøy selv. 

Anonymkode: a6f45...0a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...