Gå til innhold

Viss jeg spiser fettrik kost( chips, ribbe osv),

Anbefalte innlegg

Så får jeg kraftig diaré , hva kan grunnen være? Andre som har det slik?

Har og begynt å få dårlig mage( diaré , luft osv) når jeg spiser youghurt , grøt og slik

Skal snakke med lege, bare spør her pga nysgjerrighet 

Anonymkode: b975e...445

Fortsetter under...

Ved et mye høyere fett inntak enn hva man er vant med gir diare siden fett kan være lakserende.

Men det med yoghurt og grøt bør du sjekke opp. Begge deler inneholder mye melk, og det kan da være laktoseintoleranse.
Laktoseintoleranse gir diare og magesmerter 

Anonymkode: 014fd...c48

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Mener du ekte diaré eller bare en løs mage behov for å gå på toalettet raskt?

Anonymkode: d7377...0a2

Løs og vond mage og mye luft, kjenner at jeg bør gå fort, men klarer til dels å holde meg … 

Anonymkode: b975e...445

Jeg har mange matretter jeg ikke kan spise grunnet fettinnholdet. Og det trenger ikke være over tid. Det kan være julaften (den eneste dagen jeg spiser ribbe) selv om jeg renser bort alt fett og unngår svoren, så skjer det. Samme med fårikål. Rett på toalettet etter noen timer. Pølser, hamburgere osv. Ble innlagt med mistanke om sprukket blindtarm grunnet magesmertene før jeg var klar over dette og da fant de masse problemer i tykktarm.

Anonymkode: 1a25d...6cb

Annonse

Det høres ut som om tarmfloraen din ikke håndterer kjøtt så godt. Så vidt jeg har forstår kan det bedre seg av å spise deg du sliter med oftere, men i ikke for store porsjoner, men jeg vet det egentlig ikke.

Anonymkode: d7377...0a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...