Gå til innhold

Blir ADHD verre med årene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ADHD, men er det man kalle velfungerende.

Er nå 48 år, men merker at jeg nå mister mer og mer kontrollen.
Klarer ikke å holde konsentrasjonen like godt lenger, blir lettere distrahert og har mye mer "pepper i baken".

Er det slik at ADHD blir verre ettersom man blir eldre?

Anonymkode: a491e...7db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går i bølger hos de fleste, og mange kvinner blir markant dårligere i forbindelse med overgangsalderen. 

Anonymkode: e3d3d...0c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det går i bølger hos de fleste, og mange kvinner blir markant dårligere i forbindelse med overgangsalderen. 

Vet du om det vil bli bedre igjen når overgangsalderen er ferdig?

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vet du om det vil bli bedre igjen når overgangsalderen er ferdig?

HI

Sannsynligvis vil du det, ja, men det er jo ingen garantier. Går du på medisiner? Det kan være de må justeres litt.

Skrevet

Skulle til å skrive det samme.

Overgangsalderen påvirker oss veldig, og mange opplever å bli både distré, surrete, glemsk, stresset osv selv om de ikke har adhd. Klart det blir voldsomt når dette kommer på toppen av adhd.

Anonymkode: d4087...9a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Sannsynligvis vil du det, ja, men det er jo ingen garantier. Går du på medisiner? Det kan være de må justeres litt.

Som sagt, er det som kalles velfungerende, går ikke på medisiner

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Skulle til å skrive det samme.

Overgangsalderen påvirker oss veldig, og mange opplever å bli både distré, surrete, glemsk, stresset osv selv om de ikke har adhd. Klart det blir voldsomt når dette kommer på toppen av adhd.

Anonymkode: d4087...9a7

Fult mulig andre har spurt om ting med overgangsalderen før, det er mange som går gjennom den, men de er ikke meg

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Som sagt, er det som kalles velfungerende, går ikke på medisiner

Jeg regnes også som velfungerende, men går på medisiner likevel. Kanskje du burde vurdere det nå da? Det kan hjelpe deg.

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg regnes også som velfungerende, men går på medisiner likevel. Kanskje du burde vurdere det nå da? Det kan hjelpe deg.

Jeg har en høy utdanning og jobber som prosjektleder i dag.

Når vårt ene barn gikk gjennom en utredning for noen år siden kjente jeg meg litt for godt igjen i veldig mye, og betalte for en privat utredning som resulterte i ADHD diagnosen i voksen alder.

Har aldri hatt behov for medisinering, men har klart å vri utfordringene til noe positivt.
Men som sagt, det har blitt vanskeligere.
Mye av den ekstra energien jeg har bruker jeg på jobb siden det er ganske hektisk der, og jeg trenger mye kreativitet.

Er redd medisiner vi ta mye av kreativiteten og energien min, men kanskje jeg skal snakke litt med legen min...

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har en høy utdanning og jobber som prosjektleder i dag.

Når vårt ene barn gikk gjennom en utredning for noen år siden kjente jeg meg litt for godt igjen i veldig mye, og betalte for en privat utredning som resulterte i ADHD diagnosen i voksen alder.

Har aldri hatt behov for medisinering, men har klart å vri utfordringene til noe positivt.
Men som sagt, det har blitt vanskeligere.
Mye av den ekstra energien jeg har bruker jeg på jobb siden det er ganske hektisk der, og jeg trenger mye kreativitet.

Er redd medisiner vi ta mye av kreativiteten og energien min, men kanskje jeg skal snakke litt med legen min...

HI

Altså, det trenger ikke å være enten eller. Jeg har også høy utdanning (master) og er i full jobb, men for meg virker medisinene slik at jeg enklere holder fokus, er mindre stresset og urolig, samt at jeg ikke blir like fort overveldet og sliten av alt rundt meg. Det går på ingen måte utover kreativiteten min. Snakk med legen din du, men du må til psykriater hvis du vil prøve medisiner. 

Skrevet

Jeg ble markant verre etter overgangsalder og måtte teste medisiner. Det fungerte på adhd (helt vanvittig effekt) men bivirkninger var såpass mange at jeg nå har sluttet igjen. To dager uten og jeg var helt desorientert og treg. Holde fokus er ekstremt vanskelig for meg. 

Anonymkode: 9a717...adc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...