Gå til innhold

Hva er din hverdags luksus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det at vi har rundstykker hver dag selvom det er rimeligere med brød. Enten frosne i ovn eller ferske. 

Anonymkode: 9a33e...482

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pepsi max, og Lor-kaffe. Hver dag. 

Anonymkode: d1610...577

Skrevet

Italiensk pizza hver fredag, 1 kopp med god kaffe daglig fra kaffemaskin, en bit sjokolade til. 

Anonymkode: 5a83e...0a2

Skrevet

God nymalt kaffe

Anonymkode: 04aae...b4c

Skrevet

Vi har helt vanvittig deilig lunsj i kantina på jobb, så det er virkelig hverdagsluksus selv om det ikke er jeg som har ordna det selv. Og ja, skikkelig god kaffe hver morgen med hverdagsluksuskaffemaskinen vår.

Anonymkode: 5842a...294

Skrevet

Skumbad i ny og ne. 

Anonymkode: 4d5bb...008

Skrevet

Å, det er masse! God dagkrem og nattkrem, favoritteen min, strikkegarn (nei, det er ikke noe som heter "nok garn"), tid for meg selv, cola zero på kvelden og blomster. Nå plukker jeg inn fra hagen, men på vinteren kjøper jeg meg femtikronersbuketter fra Mester Grønn så jeg alltid har friske blomster i stua. 

Skrevet

Luksus i hverdagen er jeg god på! Jeg liker de mykeste klærne så er glad i kasjmir og silke, jeg vi ha god dusjolje, god kaffe og litt alenetid. Et luksusdyr i hverdagen, men ikke åpenlyst.

Skrevet

Setter pris på å bruke litt eksklusive skjønnhetsprodukter hver dag - det er luksus for meg. 

Anonymkode: 72f2a...1fa

Skrevet

Det er mye, men det beste og verste er nok foodora minst to ganger per uke. Slipper å lage mat, slipper å rydde kjøkkenet. Win-win😅

Anonymkode: 56c4c...763

Skrevet

Cola 🙈

Anonymkode: e1d52...7e0

Skrevet

Nå som det begynner og bli mørkere er det og tenne lys.   Synes det er så koselig🤩

Anonymkode: 2f410...6f2

Skrevet

Badekar med rødvin, ostepop og serie

Biff med bearnaise noen fredagskvelder

Kjøpekaffe på vei til jobb noen dager

Disse tingene gjør meg glad!

Anonymkode: 2d70d...9b6

Skrevet (endret)
Himmel og hav skrev (2 timer siden):

Å, det er masse! God dagkrem og nattkrem, favoritteen min, strikkegarn (nei, det er ikke noe som heter "nok garn"), tid for meg selv, cola zero på kvelden og blomster. Nå plukker jeg inn fra hagen, men på vinteren kjøper jeg meg femtikronersbuketter fra Mester Grønn så jeg alltid har friske blomster i stua. 

Jeg er enig, å kjøpe garn er en hverdagsluksus ingen får nekte meg! Har et fint lite lager, når det blir fullt gis overskudd til barneskolen. Tid alene etter at alle har lagt seg, med en serie, strikketøy og stearinlys er hverdagsluksus. 

image.jpg

Endret av Iiiiik
Skrevet

Hvorfor anser dere helt vanlige ting som luksus?

Anonymkode: 43c6b...bfe

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor anser dere helt vanlige ting som luksus?

Fordi HI spør om HVERDAGSluksus, altså ting man kan unne seg på helt vanlige hverdager som gir en følelse av ekstra velvære. 

Anonymkode: 0e10b...169

Skrevet

Enig i veldig mange av tingene som er nevnt. I tillegg er min hverdagsluksus TID. 
Jeg har blitt mer og mer opptatt av hvordan frigjøre tid. Av den grunn har vi fleksible jobber, vaskehjelp, får matvarer levert på døra, har et organisert og ryddig hus, slik at vi ikke lengre bruker tid på å rydde, eller lete etter ting i rotet.

Den tiden vi har «fått» bruker jeg på å starte dagen med trening og yoga hver morgen, lage god og sunn mat til familien, sitte i sofakroken og strikke og høre lydbok med god samvittighet, mer kvalitetstid med mann, barn, familie og venner…. 
Det å leve litt saktere, stresse mindre og ha mindre ting på «to-do-lista» gir absolutt en følelse av hverdagsluksus. 

Anonymkode: 325de...bd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Fordi HI spør om HVERDAGSluksus, altså ting man kan unne seg på helt vanlige hverdager som gir en følelse av ekstra velvære. 

Anonymkode: 0e10b...169

Ingenting av det er luksus på noen måte

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hva er hverdagsluksus for deg da? For meg er det god kaffe, lange dusjer, løpeturer, ligge 5 min lenger i sengen når klokka ringer, nytt sengetøy, godt brød fra bakeren og ferskpresset juice. Det lille ekstra i en travel hverdag. 

Skrevet

Å få kaffe på senga er faktisk noe av det beste jeg vet, og nå får jeg det flere ganger i uka. Det er hverdagsluksus god nok for meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Men hva som gir følelse av hverdagsluksus er åpenbart subjektivt, og altså ikke noe du kan vurdere på andres vegne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Altså. For meg er kaffe på senga luksus. Da vi var en langt travlere familie for noen år tilbake, så var dette forbeholdt de få lør- og søndagene i året hvor det ikke var renn, løp, ritt, kamp, cup, dugnad, og i juleferien. 

Nå får jeg kaffe på senga 2-3 dager pr uke, pluss helga kanskje. Da oppleves det som luksus, selv om en relativt vanlig kopp kaffe i seg selv ikke kan regnes som luksuriøst. 

Skjønner?

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det er du som bestemmer det altså? 

Anonymkode: c46bb...b58

Skrevet

En kald colaboks til middag.

Anonymkode: fc01a...1db

Skrevet
Iiiiik skrev (1 time siden):

Jeg er enig, å kjøpe garn er en hverdagsluksus ingen får nekte meg! Har et fint lite lager, når det blir fullt gis overskudd til barneskolen. Tid alene etter at alle har lagt seg, med en serie, strikketøy og stearinlys er hverdagsluksus. 

image.jpg

Nå ble jeg misunnelig på de fine hyllene! Mitt er stappet ned i en kommode og i diverse poser og kurver. Så gøy å ha det liggende framme til inspirasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...