Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #1 Skrevet 27. august 2023 Min er i utgangspunktet en veldig bra dame, tar på seg mye ekstra jobb via ungene og er veldig engasjert. Men også en barmhjertig samaritan. Den typen som tar på seg mange oppgaver, men lar seg irritere over andres manglende engasjement. Uansett, siste tiden har jeg merket en irritasjon ovenfor min mann. Når vi er samlet er det om å gjøre å «ta han» på ett eller annet. Når vi er samlet med venninnene, legger hun ut noen historier som overhodet ikke stemmer med hva som har skjedd. Jeg har korrigert det med noen innspill, «for ordens skyld hører det med til historien, blablabla.» Jeg forstår ikke hva som er greia her. Eller hvordan jeg skal svare når hun fremstiller andre som noe de ikke er og legger skylden på verden rundt. Sist jeg satt ned beinet og sa i fra, lå foreldrene våre våkne om natten fordi vi var uenige, litt desperate etter at vi skulle fikse det. Hva gjør dere? Aksepterer dere galskapen for å holde ro i rekkene? Eller står dere opp for den dere synes fikk ufortjent mye tyn uten grunn? Anonymkode: 1d7d9...c5d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #2 Skrevet 27. august 2023 Du bør jo spørre henne hvorfor hun er ute etter mannen din, og deretter presisere at det skal ta slutt. Det er ingen grunn til at foreldrene deres trenger å blandes inn. Anonymkode: 7433e...3f9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #3 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Du bør jo spørre henne hvorfor hun er ute etter mannen din, og deretter presisere at det skal ta slutt. Det er ingen grunn til at foreldrene deres trenger å blandes inn. Anonymkode: 7433e...3f9 Det er ikke jeg som blander de inn. Men ja, det er kanskje på tide å ta en prat om hva som er årsaken til at han alltid skal gjennomgå. Usikker på hvordan, de går fort i forsvar, det er vel omtrent det eneste de to kan enes om. 🤔 Anonymkode: 1d7d9...c5d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #4 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Min er i utgangspunktet en veldig bra dame, tar på seg mye ekstra jobb via ungene og er veldig engasjert. Men også en barmhjertig samaritan. Den typen som tar på seg mange oppgaver, men lar seg irritere over andres manglende engasjement. Uansett, siste tiden har jeg merket en irritasjon ovenfor min mann. Når vi er samlet er det om å gjøre å «ta han» på ett eller annet. Når vi er samlet med venninnene, legger hun ut noen historier som overhodet ikke stemmer med hva som har skjedd. Jeg har korrigert det med noen innspill, «for ordens skyld hører det med til historien, blablabla.» Jeg forstår ikke hva som er greia her. Eller hvordan jeg skal svare når hun fremstiller andre som noe de ikke er og legger skylden på verden rundt. Sist jeg satt ned beinet og sa i fra, lå foreldrene våre våkne om natten fordi vi var uenige, litt desperate etter at vi skulle fikse det. Hva gjør dere? Aksepterer dere galskapen for å holde ro i rekkene? Eller står dere opp for den dere synes fikk ufortjent mye tyn uten grunn? Anonymkode: 1d7d9...c5d Still spørsmål, når hun begynner å prate svada. Da blir hun satt ut. Har hun det dårlig i sitt ekteskap? Hvis hun er enslig, er hun vel missunnelig? Ta henne hver gang. Da blir det en slutt på det. Lar du det fare, fortsetter hun. Anonymkode: a6cd8...0f8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #5 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du bør jo spørre henne hvorfor hun er ute etter mannen din, og deretter presisere at det skal ta slutt. Det er ingen grunn til at foreldrene deres trenger å blandes inn. Anonymkode: 7433e...3f9 De blir automatisk blandet inn, de er foreldre til disse to da. Konflikt i familien påvirker alle. Har en kranglefant i familien, svigers ligger våken om nettene. Kranglefant sa at de ikke trengte å bry seg om kranglingen, men selvfølgelig syns de det er ubehagelig. Å legge ting fra seg, må man øve seg på. Anonymkode: a6cd8...0f8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 Jeg har et bra forhold til mine søstre Anonymkode: b3a0b...58a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Still spørsmål, når hun begynner å prate svada. Da blir hun satt ut. Har hun det dårlig i sitt ekteskap? Hvis hun er enslig, er hun vel missunnelig? Ta henne hver gang. Da blir det en slutt på det. Lar du det fare, fortsetter hun. Anonymkode: a6cd8...0f8 Hvorfor tror du enslige er misunnelige på de som er i forhold? Anonymkode: b58be...d22
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 Jeg har et godt forhold til mine søstre. Vi er veldig forskjellige, men vi har mye moro sammen. Anonymkode: 99cba...910
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Min er i utgangspunktet en veldig bra dame, tar på seg mye ekstra jobb via ungene og er veldig engasjert. Men også en barmhjertig samaritan. Den typen som tar på seg mange oppgaver, men lar seg irritere over andres manglende engasjement. Uansett, siste tiden har jeg merket en irritasjon ovenfor min mann. Når vi er samlet er det om å gjøre å «ta han» på ett eller annet. Når vi er samlet med venninnene, legger hun ut noen historier som overhodet ikke stemmer med hva som har skjedd. Jeg har korrigert det med noen innspill, «for ordens skyld hører det med til historien, blablabla.» Jeg forstår ikke hva som er greia her. Eller hvordan jeg skal svare når hun fremstiller andre som noe de ikke er og legger skylden på verden rundt. Sist jeg satt ned beinet og sa i fra, lå foreldrene våre våkne om natten fordi vi var uenige, litt desperate etter at vi skulle fikse det. Hva gjør dere? Aksepterer dere galskapen for å holde ro i rekkene? Eller står dere opp for den dere synes fikk ufortjent mye tyn uten grunn? Anonymkode: 1d7d9...c5d Er det bare din mann du mener fremstilles feil, eller gjelder det flere andre også? At søsken er uenige eller har en konflikt, det må foreldre nesten bare tåle. Anonymkode: b315c...124
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #10 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Er det bare din mann du mener fremstilles feil, eller gjelder det flere andre også? At søsken er uenige eller har en konflikt, det må foreldre nesten bare tåle. Anonymkode: b315c...124 Min mann. Av en eller annen merkelig grunn projiseres frustrasjonen over livet over på han. Uansett hva han sier, blir det vridd til noe annet. Nå tåler han mye, alle de stikkene blir glattet over stort sett. Men det er ganske mye ufortjent og insinuering om hensikter som aldri har vært en tanke her. Ett eksempel av mange. Foreldrene forteller om store utgifter på hytta, han spør de om de har vurdert å selge eller om de ønsker å beholde. Da kommer det inn kommentar fra sidelinjen, med himling av øyne, ja så klart, du tenker jo bare på arv. Hahaha. Det er slik hele tiden. Det er ikke noe hyggelig å møtes lengre når det er sånn. Anonymkode: 1d7d9...c5d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #11 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Min mann. Av en eller annen merkelig grunn projiseres frustrasjonen over livet over på han. Uansett hva han sier, blir det vridd til noe annet. Nå tåler han mye, alle de stikkene blir glattet over stort sett. Men det er ganske mye ufortjent og insinuering om hensikter som aldri har vært en tanke her. Ett eksempel av mange. Foreldrene forteller om store utgifter på hytta, han spør de om de har vurdert å selge eller om de ønsker å beholde. Da kommer det inn kommentar fra sidelinjen, med himling av øyne, ja så klart, du tenker jo bare på arv. Hahaha. Det er slik hele tiden. Det er ikke noe hyggelig å møtes lengre når det er sånn. Anonymkode: 1d7d9...c5d Har du snakket med henne om det? Og spurt hva grunnen er? Anonymkode: a7ee4...a87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå