Gå til innhold

Jeg er bekymret for sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann fikk påvist kreft i prostata, han har gått med det siden mars ca. Han har sikkert hatt det lengre uten å ha visst om det. Han skal operere om noen uker. Men nå har han fått så voldsomt vondt i ryggen. Han har undersøkt ryggen, legen mener at det ikke er relatert til kreften. Men jeg blir redd og bekymret.

Finnes det solskinnshistorier?  Kreften var middels hissig..

Anonymkode: e07e9...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

53 visninger, men ingen svar. Blir helt stresset her jeg ligger 😢

Skrevet

Har han tatt en scan av ryggen da? Det bør han absolutt få gjort, særlig hvis han har vondt i nedre del av rygg/korsryggen. 

Anonymkode: 6e65f...5cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har han tatt en scan av ryggen da? Det bør han absolutt få gjort, særlig hvis han har vondt i nedre del av rygg/korsryggen. 

Anonymkode: 6e65f...5cd

Ingen scan. Bare vært til legen og hun mente at det var lumbago (en strekk) men jeg forstår ikke at han skal være så dårlig. Har ikke klart å røyse seg, ikke bøye seg osv.  Er 4 uker til kreft operasjonen 😢

Skrevet

Ville ikke vært bekymret for kreften i seg selv, prostatakreft sies at er noe man dør med og ikke av, men jeg ville derimot vært bekymret for stille uvi/nyrer. Ved forstørret prostata skal det svært lite til at man ikke får tømt blæren ordentlig og bakterier får godgjøre seg.

Hadde i det minste krevd en urinprøve, men som anonym over sier burde han jo også henvises til en scan.

Anonymkode: 2681b...f97

Skrevet

Ryggen kan jo være andre ting. Men…mamma fikk livmorhalskreft. Så kom smertene i ryggen. Ble sendt på MR hvor de oppdaget lungekreft. 6 uker senere døde hun. 

Anonymkode: 11d28...fe4

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ryggen kan jo være andre ting. Men…mamma fikk livmorhalskreft. Så kom smertene i ryggen. Ble sendt på MR hvor de oppdaget lungekreft. 6 uker senere døde hun. 

Huff så grusomt å høre 😢🫂 Klem til deg

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ville ikke vært bekymret for kreften i seg selv, prostatakreft sies at er noe man dør med og ikke av, men jeg ville derimot vært bekymret for stille uvi/nyrer. Ved forstørret prostata skal det svært lite til at man ikke får tømt blæren ordentlig og bakterier får godgjøre seg.

Hadde i det minste krevd en urinprøve, men som anonym over sier burde han jo også henvises til en scan.

Anonymkode: 2681b...f97

Han har tatt alt mulig av prøver. Alt var bra. Tilogmed psa var bra. Så normal psa verdi utelukker ikke alvorlig kreft. Det som var galt var ultralyd og biopsi. 

Jeg er bare redd for at det har spredd seg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ingen scan. Bare vært til legen og hun mente at det var lumbago (en strekk) men jeg forstår ikke at han skal være så dårlig. Har ikke klart å røyse seg, ikke bøye seg osv.  Er 4 uker til kreft operasjonen 😢

Da hadde jeg dratt på legevakten og fått tatt røntgen der 

Anonymkode: 20c1d...b78

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min erfaring som påtørende til familiemedlem med kreft (lungekreft) også. Først trodde det de var lungebetennelse, men hosten ga seg ikke ordentlig, og 2 uker etter oppsto voldsomme ryggsmerter som førte til innleggelse på sykehus. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Min erfaring som påtørende til familiemedlem med kreft (lungekreft) også. Først trodde det de var lungebetennelse, men hosten ga seg ikke ordentlig, og 2 uker etter oppsto voldsomme ryggsmerter som førte til innleggelse på sykehus. 

Benytt eventuelt privat legesenter som kan få tatt raskt bilde

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Da hadde jeg dratt på legevakten og fått tatt røntgen der 

Ja for alle legevakter har røntgen. 

HI jeg har ingen råd men føler med deg og forstår bekymringen din. ❤️

Anonymkode: db078...a03

Skrevet

Helsenorge altså. Få en time privat om du har råd. Enten det er for å avdekke eller avbekrefte. Begge deler er viktig, selv om omverden rundt ikke ser den før du har tråkket i de skoene. 

Anonymkode: d89ca...5a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Er litt samme med han her og. Hatt tørrhoste lenge. Deretter ryggsmerter... det bekymrer meg 

Hvordan gikk det med familiemedlemet ?

Skrevet

Helsenorge altså. Få en time privat om du har råd. Enten det er for å avdekke eller avbekrefte. Begge deler er viktig, selv om omverden rundt ikke ser den før du har tråkket i de skoene. 

Anonymkode: d89ca...5a8

Ikke sant. Skal pushe på

Skrevet

Ring til helsesenteret og sei dåke ikkje klarer å slappe av med den infoen der og at det må sjekkes videre så dåke kan senke skuldrene litt . Ein skal ikkje måtte gå heime og være bekymret . Dåke har nok å tenke på . 

Anonymkode: 5a7a6...aed

Skrevet

Han har tatt røntgen av lunger og hjerte, alt var bra. Heldigvis.

Men jeg bekymrer meg for ryggen. Hvis det bare er en strekk så burde han vært bra nå...?. Hatt det i 1,5 uke ca

Legen ville ikke henvise til mr pga lang ventetid. Legen mente at det ikke var kreften som gjorde det..

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

53 visninger, men ingen svar. Blir helt stresset her jeg ligger 😢

Skal jeg svare på noe jeg ikke har peiling på? 

Anonymkode: b78eb...5a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Men jeg bekymrer meg for ryggen. Hvis det bare er en strekk så burde han vært bra nå...?. Hatt det i 1,5 uke ca

Legen ville ikke henvise til mr pga lang ventetid. Legen mente at det ikke var kreften som gjorde det..

Da hadde jeg bestilt en privat, da får en time omtrent på dagen.

Anonymkode: 4a5ad...541

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde jeg bestilt en privat, da får en time omtrent på dagen.

Altså bestilt MR privat.

Skrevet

Det kan vel ikke legen avgjøre uten videre undersøkelser. Jeg hadde krevd at en annen lege så på det. 

Anonymkode: 20eae...44e

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det kan vel ikke legen avgjøre uten videre undersøkelser. Jeg hadde krevd at en annen lege så på det. 

Anonymkode: 20eae...44e

Ja. Ikke sant. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Altså bestilt MR privat.

Jeg skal si det til han. Takk

Skrevet

Er det fastlegen eller kreftlegen som synser om ryggen? Hvis det er fastlegen vinne jeg tatt kontakt med sykehuset, hvis det er legen han har vært hos i forbindelse med kreften, ville jeg stolt på det. 

Anonymkode: 05f81...690

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Er det fastlegen eller kreftlegen som synser om ryggen? Hvis det er fastlegen vinne jeg tatt kontakt med sykehuset, hvis det er legen han har vært hos i forbindelse med kreften, ville jeg stolt på det. 

Anonymkode: 05f81...690

Det er fastlegen 😔😔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...