Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 Jeg møtte en ung mann på ferie i min bestemors hjemland(Sør-Europa) der han kommer fra og bor. Vi møttes på et typisk turiststed der han har et yrke innen turistbransjen. Det viste seg etterhvert at han skal studere fag som har likhetstrekk med min egen yrkesbakgrunn, i tillegg til at vi har noe slekt fra samme område så vi har hatt noen interessante samtaler under ferien og vi har siden hatt litt kontakt via sosiale medier. Det viser seg etter hvert at han har blitt noe mer romantisk/flørtende i samtalen og min umiddelbare reaksjon er at jeg steiler av det. Han er bare 20 år, jeg er en voksen kvinne og har et barn fra tidligere forhold. Hadde han vært 5 år eldre skal jeg ikke nekte for at jeg kanskje hadde vurdert å gå på date med ham for jeg liker virkelig personen og karismaen. Men vissheten om at han er bare 20 år gir meg en dårlig smak i munnen. Jeg har allerede gjort det klart for ham at vi ikke kommer til å innlede verken noe romantisk eller seksuelt, men at vi godt kan møtes neste gang jeg skal ned dit(skal besøke familie) og så kan vi eventuelt spise lunch, ta en øl, dra på en dagstur el. sammen. Hans umiddelbare reaksjon er at han ønsker det. Er det å leke med ilden? Og er det i det hele tatt realistisk? Kan kvinne 29 og mann 20 være venner? Anonymkode: f3ba5...b56
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Ikke bare kan de være venner, de kan tilogmed være kjærester. Anonymkode: 6d453...165
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Skjønner ikke hvorfor du steiler sånn. Han er ikke 16 liksom. Og du er ikke 45. Anonymkode: 1a627...bcc
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Min sønn er 21 og kjæresten er 32. Desverre. Men de trives sammen. Anonymkode: 286a1...98a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 Alle kan være venner (siden det er det du spør om). Dere kan også være kjærester, hvis begge vil det. Anonymkode: cfa4c...fdd
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #6 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ikke bare kan de være venner, de kan tilogmed være kjærester. Anonymkode: 6d453...165 Det er som regel vesentlige forskjeller i mental modenhet hos en gutt på 20 og mor på 29.... Anonymkode: cad6e...43f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #7 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er som regel vesentlige forskjeller i mental modenhet hos en gutt på 20 og mor på 29.... Anonymkode: cad6e...43f Som regel, ja. Som regel. Men ingen regel uten unntak. Tenk deg hvor godt en med kjæreste på 20 får kjørt seg... Anonymkode: 2c974...e6e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #8 Skrevet 27. august 2023 Venner ja, hadde det vært 30 og 39 ville jeg ikke tenkt over det en gang. Utfordringen er ikke aldersspennet, men at det skjer mye utvikling særlig de første 20-årene…. Anonymkode: 25b35...ea5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #9 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er som regel vesentlige forskjeller i mental modenhet hos en gutt på 20 og mor på 29.... Anonymkode: cad6e...43f Som regel er det slik. Men ingen regel uten unntak. Min venninnes datter på 32 er sammen med en på 23 år, en fornuftig og kjekk gutt som passer godt inn i familien sammen med hennes barn på 12 og 10. Det som er dumt er å la muligheten til å få et bra forhold gå i vasken pga fordommer og redsel for hva andre sier. Anonymkode: 6d453...165
Anonym bruker Skrevet 28. august 2023 #10 Skrevet 28. august 2023 Anonym bruker skrev (På 26.8.2023 den 20.54): Er det å leke med ilden? Og er det i det hele tatt realistisk? Kan kvinne 29 og mann 20 være venner? Dersom kortvarig kjærlighet er ild, da er det det. En 20-åring fra sør-europa er høyst urealistisk som bare venn. Enda mer urealistisk enn en 20-åring fra Norge. Det sier det meste. Anonymkode: 46103...36a
Anonym bruker Skrevet 28. august 2023 #11 Skrevet 28. august 2023 Selvfølgelig Men det er jo en stor mulighet for at han ser deg som en inngangsbillett til Norge. Han er ikke den første kjekke ungen mannen som finner seg en "moden" kvinne i et land han ønsker å dra til, og bruker henne til det. Det er selvfølgelig også mulig å finne ekte kjærlighet på tvers av landegrenser og alder, men det hadde jeg nok vært litt mer skeptisk til. Venner kan dere selvfølgelig være, så lenge du ikke er tiltrukket av han leker du jo ikke med noen ild. Men noe sier meg at du er det, og da leker du selvfølgelig med ilden om du ikke ønsker noe mer. Anonymkode: 196cd...aaf
Anonym bruker Skrevet 28. august 2023 #12 Skrevet 28. august 2023 Anonym bruker skrev (På 26.8.2023 den 20.54): Jeg møtte en ung mann på ferie i min bestemors hjemland(Sør-Europa) der han kommer fra og bor. Vi møttes på et typisk turiststed der han har et yrke innen turistbransjen. Det viste seg etterhvert at han skal studere fag som har likhetstrekk med min egen yrkesbakgrunn, i tillegg til at vi har noe slekt fra samme område så vi har hatt noen interessante samtaler under ferien og vi har siden hatt litt kontakt via sosiale medier. Det viser seg etter hvert at han har blitt noe mer romantisk/flørtende i samtalen og min umiddelbare reaksjon er at jeg steiler av det. Han er bare 20 år, jeg er en voksen kvinne og har et barn fra tidligere forhold. Hadde han vært 5 år eldre skal jeg ikke nekte for at jeg kanskje hadde vurdert å gå på date med ham for jeg liker virkelig personen og karismaen. Men vissheten om at han er bare 20 år gir meg en dårlig smak i munnen. Jeg har allerede gjort det klart for ham at vi ikke kommer til å innlede verken noe romantisk eller seksuelt, men at vi godt kan møtes neste gang jeg skal ned dit(skal besøke familie) og så kan vi eventuelt spise lunch, ta en øl, dra på en dagstur el. sammen. Hans umiddelbare reaksjon er at han ønsker det. Er det å leke med ilden? Og er det i det hele tatt realistisk? Kan kvinne 29 og mann 20 være venner? Anonymkode: f3ba5...b56 Jeg hadde samme spørsmål for noen år siden men da gjaldt det en gift mann. Om vi bare kunne være venner å gå på turer sammen. Det viste seg etter hvert å bli å leke med ilden ja.. Anonymkode: 600b1...21c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2023 #13 Skrevet 28. august 2023 Selvfølgelig kan dere være venner, men det er veldig naivt av deg å tenke at det er vennskap han har i tankene. Anonymkode: f29ce...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå