Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #1 Skrevet 26. august 2023 I hundegården. Han står ute mens vi er på jobb og da er det ikke knyst i han, men i helgene så er han helt umulig å ha ute, da gråter/uler han til han får komme inn. Han får to lange turer pluss en til to kortere tisseturee, får være inne og får lek/stimuli, men uansett hvor mye vi gir han så gråter han når han er ute alene. Noen tips til å få en slutt på dette, bortsett fra å belønne han ved å ta han inn 🙈 Anonymkode: af88d...6f7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #2 Skrevet 26. august 2023 Herloghet, hvorfor kan han ikke være inne da? Selvfølgelig vil han være sammen med flokken sin når dere er hjemme., ikke stå ute i hundegården alene. Anonymkode: eed1f...975
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #3 Skrevet 26. august 2023 Han vet jo at dere er hjemme, og vil være sammen med dere. Hvorfor kan han ikke det? Hunden her vet også veldig godt forskjell på hverdag og helg altså, det at vi ikke reiser fra huset om morgene betyr for han lek og ikke minst langtur i skogen midt på dagen. Anonymkode: e8311...c15
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #4 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Herloghet, hvorfor kan han ikke være inne da? Selvfølgelig vil han være sammen med flokken sin når dere er hjemme., ikke stå ute i hundegården alene. Anonymkode: eed1f...975 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Han vet jo at dere er hjemme, og vil være sammen med dere. Hvorfor kan han ikke det? Hunden her vet også veldig godt forskjell på hverdag og helg altså, det at vi ikke reiser fra huset om morgene betyr for han lek og ikke minst langtur i skogen midt på dagen. Anonymkode: e8311...c15 Hehe, jeg regner med noen slike lite konstruktive svar. Han må være ute i perioder fordi det passer best. Jeg spurte ikke hva dere mente om det, men om noen har tips til å hjelpe han å roe seg i garden der han ellers liker å være. Anonymkode: af88d...6f7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #5 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hehe, jeg regner med noen slike lite konstruktive svar. Han må være ute i perioder fordi det passer best. Jeg spurte ikke hva dere mente om det, men om noen har tips til å hjelpe han å roe seg i garden der han ellers liker å være. Anonymkode: af88d...6f7 Jeg tror ikke det finnes egentlig. Han vet dere er inne, og vil inn til dere... Du kan avlede han en stund med et nytt tyggebein e.l. men han sanser at dere er inne og det får du ikke gjort noe med. Anonymkode: e8311...c15
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #6 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hehe, jeg regner med noen slike lite konstruktive svar. Han må være ute i perioder fordi det passer best. Jeg spurte ikke hva dere mente om det, men om noen har tips til å hjelpe han å roe seg i garden der han ellers liker å være. Anonymkode: af88d...6f7 Det vil han neppe gjøre. Det er helt unaturlig. Anonymkode: bee40...14a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #7 Skrevet 26. august 2023 Stakkars hund . Omplasser han til noen som forstår hva det vil si å ha hund😔 Anonymkode: 7e4ab...f93
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #8 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Stakkars hund . Omplasser han til noen som forstår hva det vil si å ha hund😔 Anonymkode: 7e4ab...f93 Ikke sant 😂 Anonymkode: af88d...6f7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #9 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke det finnes egentlig. Han vet dere er inne, og vil inn til dere... Du kan avlede han en stund med et nytt tyggebein e.l. men han sanser at dere er inne og det får du ikke gjort noe med. Anonymkode: e8311...c15 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det vil han neppe gjøre. Det er helt unaturlig. Anonymkode: bee40...14a Ja, det er mulig vi bare må godta at han sutrer litt. Han er jo med oss mesteparten av dagen, men han er en nysgjerrig liten kar, så når vi driver med oppussing osv er det tryggest å ha han ute. hi Anonymkode: af88d...6f7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #10 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ja, det er mulig vi bare må godta at han sutrer litt. Han er jo med oss mesteparten av dagen, men han er en nysgjerrig liten kar, så når vi driver med oppussing osv er det tryggest å ha han ute. hi Anonymkode: af88d...6f7 Kan han ikke ha en "grind" inne? Vi har også akkurat pusset opp og jeg kjøpte sånne kompostgjerder på biltema og lagde en grind inne med senga hans og sånn i. Han gråt litt der også først, men så slo han seg til ro og lå og så på oss. Anonymkode: e8311...c15
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #11 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kan han ikke ha en "grind" inne? Vi har også akkurat pusset opp og jeg kjøpte sånne kompostgjerder på biltema og lagde en grind inne med senga hans og sånn i. Han gråt litt der også først, men så slo han seg til ro og lå og så på oss. Anonymkode: e8311...c15 Jeg tenker at det er viktig at han også lærer at noen ganger kan han ikke være med alle. Vi har familemedlemmer som er redd hund, så når de kommer på besøk må han også tåle å ‘bli holdt utenfor’. hi Anonymkode: af88d...6f7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #12 Skrevet 26. august 2023 Han forstår ikke hvorfor han ikke kan være med flokken, han vet kun at han blir stengt ute. Nå når dere pusser opp kan dere kanskje sende han til en hundepasser. Anonymkode: a5b28...f6d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #13 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Han forstår ikke hvorfor han ikke kan være med flokken, han vet kun at han blir stengt ute. Nå når dere pusser opp kan dere kanskje sende han til en hundepasser. Anonymkode: a5b28...f6d Hundepasser for noen få timer i løpet av en helg? Jeg tror folk er helt rusk! Det er en hund. En hund som er sammen med oss hele tiden når vi er hjemme, bortsett fra når vi gjør noe som det ikke passer å ha en nysgjerrig hund rundt. Da får han faktisk bare finne seg i å ikke skjønne hvorfor han må være ute. Det samme gjør vi jo med småbarn, de skjønner ikke hvorfor de må ha på sele i bilen, redningsvest i båt eller ikke hvorfor de ikke får være med når man bruker sirkelsag. Noen ganger er livet bare slik Jeg ser at ingen har svar på spørsmålet mitt, så da får vi bare fortsette å gi han leke/tyggebein og holde ut sutring den tide det tar. hi Anonymkode: af88d...6f7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #14 Skrevet 27. august 2023 Dere må nok holde ut sutringen. Og i den grad det er mulig, ikke gi han oppmerksomhet eller hent han når han piper. Feks ikke gå ut med tyggebein når han piper, da får han jo belønning. Sørg for at tyggebeinet alltid gis når dere går ut og setter han der. Anonymkode: ceef3...da0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #15 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dere må nok holde ut sutringen. Og i den grad det er mulig, ikke gi han oppmerksomhet eller hent han når han piper. Feks ikke gå ut med tyggebein når han piper, da får han jo belønning. Sørg for at tyggebeinet alltid gis når dere går ut og setter han der. Anonymkode: ceef3...da0 Ja, det gjør vi. Dvs han får tyggebein når vi setter han i garden, men han piper jo hele tiden, og til slutt henter vi han jo, fordi det er tid for å slippe han ut. I hans hode så er det da kanskje en reaksjon på pipingen, og det var det jeg søkte råd for å forhindre. hi Anonymkode: af88d...6f7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #16 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Hundepasser for noen få timer i løpet av en helg? Jeg tror folk er helt rusk! Det er en hund. En hund som er sammen med oss hele tiden når vi er hjemme, bortsett fra når vi gjør noe som det ikke passer å ha en nysgjerrig hund rundt. Da får han faktisk bare finne seg i å ikke skjønne hvorfor han må være ute. Det samme gjør vi jo med småbarn, de skjønner ikke hvorfor de må ha på sele i bilen, redningsvest i båt eller ikke hvorfor de ikke får være med når man bruker sirkelsag. Noen ganger er livet bare slik Jeg ser at ingen har svar på spørsmålet mitt, så da får vi bare fortsette å gi han leke/tyggebein og holde ut sutring den tide det tar. hi Anonymkode: af88d...6f7 Vi svarer utifra det vi leser. Min første tolkning var at dette er en hund som er mer i hundegårdenen enn med familien. Andre tolkningen var at dere bruker mye tid på oppussing og mindre tid på hund. Nå leser jeg at han føler seg ensom i hundegården, selv om det kun er for korte perioder. Dere kan kanskje bruke litt tid på å lære hunden å trives i hundegården, f. Eks. lære han at hundegården betyr mat og bein. Anonymkode: a5b28...f6d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #17 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Ja, det gjør vi. Dvs han får tyggebein når vi setter han i garden, men han piper jo hele tiden, og til slutt henter vi han jo, fordi det er tid for å slippe han ut. I hans hode så er det da kanskje en reaksjon på pipingen, og det var det jeg søkte råd for å forhindre. hi Anonymkode: af88d...6f7 Ville også prioritert å gi han en god lang tur før han settes i gården. Gjerne med litt hjernetrim på veien, sånn at han blir litt utslitt. Anonymkode: ceef3...da0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #18 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Hehe, jeg regner med noen slike lite konstruktive svar. Han må være ute i perioder fordi det passer best. Jeg spurte ikke hva dere mente om det, men om noen har tips til å hjelpe han å roe seg i garden der han ellers liker å være. Anonymkode: af88d...6f7 Hvorfor har du hund hvis den ikke "passer inn" i livet ditt? Ikke kall det lite konstruktive svar bare fordi du ikke liker dem. DU er ansvarlig for bikkja. Anonymkode: 4f1a0...852
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #19 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Vi svarer utifra det vi leser. Min første tolkning var at dette er en hund som er mer i hundegårdenen enn med familien. Andre tolkningen var at dere bruker mye tid på oppussing og mindre tid på hund. Nå leser jeg at han føler seg ensom i hundegården, selv om det kun er for korte perioder. Dere kan kanskje bruke litt tid på å lære hunden å trives i hundegården, f. Eks. lære han at hundegården betyr mat og bein. Anonymkode: a5b28...f6d Om du leser hi så står det «Han får to lange turer pluss en til to kortere tisseturee, får være inne og får lek/stimuli, men uansett hvor mye vi gir han så gråter han når han er ute alene. » hvordan klarer du å oppfatte det som han står mer i hundegården enn sammen med familien? hi Anonymkode: af88d...6f7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #20 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Ville også prioritert å gi han en god lang tur før han settes i gården. Gjerne med litt hjernetrim på veien, sånn at han blir litt utslitt. Anonymkode: ceef3...da0 Som sagt så får han 2 lange (minst en time) + 2-3 småturer i løpet av helgedagene, så han burde være sliten😅han er nok bare selskapssyk. hi Anonymkode: af88d...6f7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #21 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor har du hund hvis den ikke "passer inn" i livet ditt? Ikke kall det lite konstruktive svar bare fordi du ikke liker dem. DU er ansvarlig for bikkja. Anonymkode: 4f1a0...852 Å passe inn i familien betyr at hunden også må tilpasse seg. Eller legger du opp hele livet ditt etter hva et dyr ønsker (ikke trenger)? hi Anonymkode: af88d...6f7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #22 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Om du leser hi så står det «Han får to lange turer pluss en til to kortere tisseturee, får være inne og får lek/stimuli, men uansett hvor mye vi gir han så gråter han når han er ute alene. » hvordan klarer du å oppfatte det som han står mer i hundegården enn sammen med familien? hi Anonymkode: af88d...6f7 Jeg tolket det som at han får turene og er litt inne, men utenom turene er han mest ute i hundegården. Jeg skulle ha formulert meg tydeligere. Anonymkode: a5b28...f6d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #23 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Å passe inn i familien betyr at hunden også må tilpasse seg. Eller legger du opp hele livet ditt etter hva et dyr ønsker (ikke trenger)? hi Anonymkode: af88d...6f7 Du har valgt en spesifikk rase av en grunn regner jeg med, og da har du sikkert lest deg opp på hva denne typen hund trenger. Så vet du helt sikkert mye om hva hunder generelt trenger siden du har valgt å ha hund? Da vet du nok at ikke alle hunder kan tilpasse seg "alt". Anonymkode: 4f1a0...852
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #24 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Du har valgt en spesifikk rase av en grunn regner jeg med, og da har du sikkert lest deg opp på hva denne typen hund trenger. Så vet du helt sikkert mye om hva hunder generelt trenger siden du har valgt å ha hund? Da vet du nok at ikke alle hunder kan tilpasse seg "alt". Anonymkode: 4f1a0...852 Ja, vi har valgt hund nøye etter hva vi kan tilby, og et av kriteriene var at han er trygg og selvstendig. Det er han også, men etter sommerferien hvor han har tasset i hælene 24/7 så sliter han tydeligvis med å være alene når han vet at vi er hjemme. Før sommeren var ikke dette et problem og han valgte ofte å gå ut på eget inititativ. Derfor får vi bare stå i dette og lære han at noen ganger må han være litt borte fra oss. I dag har det gått mye bedre enn i går, så dette var kanskje bare et lite set back etter ferien. hi Anonymkode: af88d...6f7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #25 Skrevet 27. august 2023 Enkelt forklart, slik er det å ha en hund. En hund skjønner ikke hvorfor han må være ute. Hunder er flokkdyr, og det å bli plassert utenfor flokken er ikke alltid bra for enkelte. Husk dere er lederen. Anonymkode: b787f...516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå