Gå til innhold

Hvor vanlig er det å reise på hytteturer/weekend turer med venner/kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du gjort det og når var sist? 

Anonymkode: d8345...39d

Fortsetter under...

Skrevet

For et utrolig merkelig spørsmål. Jeg har selvsagt dratt på mange weekendturer med kjæresten min (som også er mannen min). Jeg har også dratt med venninner. 

Anonymkode: 44c23...ac1

Skrevet

Aldri med venner.

Hadde en plan om en storbyferie i året med gubben, det holdt til vi fikk unge nr tre, da var det ikke så lett med barnevakt lenger. Er vel en 10-15 år siden sist. Vi tenkte å ta det opp igjen snart nå, for ungene har blitt store.

Så jeg har en weekendtur i året og det er med min søster. Vi drar på hotell.

Anonymkode: ed63a...c30

Skrevet

Det er ikke så ofte mannen og jeg er på tur sammen. Det har vel bare skjedd to ganger siden vi fikk barn. Det blir lettere når barna blir gamle nok til å være alene en helg. 

Med venner flere ganger i året. I vennegjengen har vi tilgang til både hytte på Sørlandet, hus i Spania og hytte på fjellet. Blir vel kanskje fire-fem turer i løpet av året. 

Anonymkode: 1cbc4...956

Skrevet

Nei, ikke hos oss. Jeg og mannen var 1 natt i Oslo , det er alt.

Vi har vært sammen i 25 år..

Har 3 barn og ikke hatt lett med overnattingsbarnevakt, ikke alle er bortskjemt med slik.

Anonymkode: b366e...feb

Skrevet

Jevnlig. Sist for fjorten dager siden. Da var vi i Hemsedal. Vi pleier ha minst to i året til en storby, så blir det jevnt utover til steder i Norge. 

Regner med du aldri er HI?

Anonymkode: f4c1f...bd6

Annonse

Skrevet

Har en fast hyttetur i året med venninner. Ellers så prøver vi å få til en kjærestetur/helg i året. Men er ikke alltid det klaffer.  Har også en helg til en storby med mamma.

Anonymkode: e01ef...cc2

Skrevet

Et par turer i året med mannen, tidligere var det ofte en storby i Europa, de siste årene har en eller to vært til et av de historiske hotellene i Norge. To-tre turer i året med venninner, på hyttetur, spahotell eller i utlandet. 

Skrevet

Minst en gang i året med mannen, et par ganger i året med venninner. 

Skrevet

Jeg tror det er veldig vanlig for mange, men vi har nesten aldri gjort det. Vi har reist bort sammen, bare oss to, kanskje 2-3 ganger på de 21 årene vi har hatt barn. Jeg antar det vil bli litt oftere nå framover fordi barna har blitt eldre og trenger ikke lenger barnevakt. 

Anonymkode: e644b...660

Skrevet

Rart spørsmål. Jeg har vært på hyttetur med vennine,å mange hytteturer med kjæresten min så klart

Anonymkode: 4a120...27a

Skrevet

To stk påpeker det er rat spm. Hvorfor det? 

Skrevet

Det kommer helt an på det. For noen er det vanlig å reise på sånne turer hele tiden fra barna er små. Andre ikke. I min «gjeng» er det ikke vanlig å reise med barn eller reise bort en helg/natt i 30 årslag eller noe sånt. Men vi fikk alle barn ganske samtidig. Er vel noe sånt som 4-5 år fra første startet til soste startet, så har vært naturlig å ha med barna.

Nå er jeg alene, og har vært det i mange år. Men har vært barnevakt for noen av vennenes barn mens de har vært på kjærestetur. Barna til de fleste av oss begynner å bli store (tenåringer) og vi trodde det skulle bli så mye bedre tid til å reise på jenteturer, men med kamper, cuper og logistikk, så klarer vi å få til en helg i sommerferien og mulig en helg ellers i året. Men da på hytta til en av oss. Ikke utlandet. Vi ser ikke helt poenget med utenlandsturer lenger. 

Anonymkode: bd4e9...edc

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

For et utrolig merkelig spørsmål. Jeg har selvsagt dratt på mange weekendturer med kjæresten min (som også er mannen min). Jeg har også dratt med venninner. 

Anonymkode: 44c23...ac1

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Rart spørsmål. Jeg har vært på hyttetur med vennine,å mange hytteturer med kjæresten min så klart

Anonymkode: 4a120...27a

Gurimalla, ja. Kjemperart og utrolig merkelig spørsmål ass. Likevel svarer dere. 

Ærlig talt, er det noe som er rart her, er det at dere synes det er rart og merkelig 🙈

Anonymkode: 5235d...479

Skrevet

"Rart" betyr ikke lenger hva det en gang betydde.

Anonymkode: cc0d4...b27

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

"Rart" betyr ikke lenger hva det en gang betydde.

Anonymkode: cc0d4...b27

Hva betyr det nå? Har ikke fått med meg den endringen. 

Anonymkode: 5235d...479

Skrevet

Flere? 

Skrevet

Hele tiden. Venner spanderer og maser om å reise med meg. Gjør ikke annet! Er så populær. Reiser masse med kjæresten min også. Han elsker meg så høyt. Livet er heeelt fantastisk!!! 

Anonymkode: a6f09...4a0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hele tiden. Venner spanderer og maser om å reise med meg. Gjør ikke annet! Er så populær. Reiser masse med kjæresten min også. Han elsker meg så høyt. Livet er heeelt fantastisk!!! 

Anonymkode: a6f09...4a0

🤣

Anonymkode: 79aba...a44

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Flere? 

Hva skal du med den infoen, velte deg i elendigheten igjen?

Anonymkode: 79aba...a44

Skrevet

Vi gjør det aldri, men vi har et helt dødt forhold og bor sammen bare av praktiske og økonomiske grunner og ønsker ingen alenetid med hverandre. Men i et godt forhold tenker jeg at det er fint å ta seg noen weekendturer sammen. 

Anonymkode: 899a9...9cf

Skrevet

Det har vi ofte gjort og det er alltid veldig hyggelig. 

Skrevet

Vi gjør det sjelden/aldri. Vennene våre gjør det også sjelden/aldri. Det er ikke uvanlig med hytteturer, men da er barna med. Av og til inviterer jobben på julebord med overnatting en natt. Da er vi begge med om det passer seg slik, men da er det gjerne opplegg med sosialisering med de andre deltagerne. Ungene er aktive med aktiviteter slik at barnevakt en helg er vanskelig da det er mye logistikk. Mannen har i tillegg en kronisk sykdom slik at reise er vanskelig. Vennene våre har også utfordringer med logistikken. I tillegg koster det penger å dra bort en helg og man sparer pengene til barna kan dele opplevelsene. 

Anonymkode: e5df2...2ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jevnlig. Sist for fjorten dager siden. Da var vi i Hemsedal. Vi pleier ha minst to i året til en storby, så blir det jevnt utover til steder i Norge. 

Regner med du aldri er HI?

Anonymkode: f4c1f...bd6

Stemmer. Du har rett.  Aldri med kjæreste/mann eller venner. Verken hyttetur/hotell eller weekend. 

Skrevet

Er på ca 3 hytteturer i året med venner uten barn, ca. 1 med venninner, og mange hytteturer med venner og barn med. Har mange venner med hytter, og syns dette er en veldig hyggelig ting å gjøre 😊. Har også leid hytter via air bnb og jobben. 

Anonymkode: cc21e...caf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...