Gå til innhold

Hva i alle dager skal vi finne på i helgen?

Anbefalte innlegg

Får ikke sove siden jeg ligger og tenker på det.

Forrige helg lå jeg rett ut med feber, og uken her ikke vært spesielt bedre, klarte å tvinge meg på jobb torsdag og fredag.

Og selvfølgelig så måtte det ene barnet bli trukket ut til å ha klassebamsen denne helgen.
Alle finner på så utrolig mye når de har klassebamsen, lange fortellinger i boken.
Det eneste jeg ønsker er en rolig helg for å samle krefter til neste uke..

Så hva i alle dager kan vi finne på?

Anonymkode: 3c2e3...dcd

Fortsetter under...

Filmmaraton! Dra noen madrasser ut i stuen, dyner og puter, popp popcorn og trykk play. Hvilke filmer kommer jo an på barnets alder, selvfølgelig, og hva han eller hun «tåler».

Skriv om «kinoopplevelsen», om filmen, få barnet til å tegne en tegning (eller om du har polaroidkamera kan du bruke det), av at bamsen gjemmer seg litt bak en pute når det ble litt skummelt/trist i filmen f.eks.

Start skrivingen med noe sånt som «Siden xx og foreldre/søsken hadde vært syke hele uken var jeg litt redd for at det skulle bli kjedelig og kanskje ikke så mye lek, men hver du hva, vi kosa oss sååå mye med kino i egen stue» f.eks ;)

Anonymkode: 86478...1c2

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Filmmaraton! Dra noen madrasser ut i stuen, dyner og puter, popp popcorn og trykk play. Hvilke filmer kommer jo an på barnets alder, selvfølgelig, og hva han eller hun «tåler».

Skriv om «kinoopplevelsen», om filmen, få barnet til å tegne en tegning (eller om du har polaroidkamera kan du bruke det), av at bamsen gjemmer seg litt bak en pute når det ble litt skummelt/trist i filmen f.eks.

Start skrivingen med noe sånt som «Siden xx og foreldre/søsken hadde vært syke hele uken var jeg litt redd for at det skulle bli kjedelig og kanskje ikke så mye lek, men hver du hva, vi kosa oss sååå mye med kino i egen stue» f.eks ;)

Anonymkode: 86478...1c2

Dette! 

Den bamsen blir jo bare en forlengelse av «idyllen» på sosiale medier om alle hele tiden skal toppe hverandres historie. Dra det ned litt, heier på alle som tør det, fremfor å finne enda en arena hvor man blir pepret med hvor bra alle andre tilsynelatende har det. Ikke vær nr 113 i den dagboka som skal ut på tur. Du ser det på deg selv, nå ligger du våken fordi du tenker du må finne på noe spennende, når du egentlig trenger hvile. 

Hjemmekino var en glimrende ide. Du vet, de har kartlagt disse historiene i forskjellige land, det er bare en snikskrytbok. Kinesiske foreldre skryter av at ungene er så veloppdragne, gjør lekser og bruker tid på å tilegne seg kunnskap. Norske foreldre skryter av at de har det så fint ute på tur 😅

Anonymkode: 5a7d9...bdf

Annonse

Hvis dere kan bruke bilder, går det an å lage bilder av slike bamser der de poserer i ulike hverdagssituasjoner. Skjærer opp gulrøtter til middag, henger opp klesvask og så videre. Det kan bli et artig helgeprosjekt som krever lite innsats.

Anonymkode: 7a87a...23e

Hvis dere ønsker å slappe av, så gjør dere det. Ikke lag dere en stressende helg med planer pga en bamse. Gjem bamsen godt og så kan barnet lete etter den. Det kan barnet skrive om. 

Anonymkode: 256ca...bc5

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvis dere ønsker å slappe av, så gjør dere det. Ikke lag dere en stressende helg med planer pga en bamse. Gjem bamsen godt og så kan barnet lete etter den. Det kan barnet skrive om. 

Anonymkode: 256ca...bc5

Jeg liker ideen din 😄 Det kan jo bli ganske artig. 

Anonymkode: 5a7d9...bdf

Mye moro du kan finne på i egen stue som blir moro for klassekamerater å lese om.

Forslagene om hjemmekino, gjemsel og seigmenn som pålegg er gode.

Google etter tips til rampenisse og bruk noe gøy derfra. Enkle ting som å steke vafler med konditorfarge i røren kan være mye morsommere for ungene enn å lese om topptur nummer 20 i den boka.

Anonymkode: 831d4...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...