Gå til innhold

Hvilke konsekvenser kan snoking i journal føre til dersom man er sykepleier?

Anbefalte innlegg

Jeg var inne for å lese om en aktuell pasient jeg hadde jobbet med tidligere. Jeg vet nå at dette ikke er lovlig, men hadde ingen vonde intensjoner og gjør det aldri igjen. Hvilke konsekvenser kan dette få for meg?

Anonymkode: c56e5...a1c

Fortsetter under...

https://sykepleien.no/2018/03/helsepersonell-snoker-i-journaler

Du kan også gå inn på Helsenorge for å se hvem som har åpnet journalen din. Da står ditt navn der nå.

Anonymkode: d0deb...3a2

Annonse

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg var inne for å lese om en aktuell pasient jeg hadde jobbet med tidligere. Jeg vet nå at dette ikke er lovlig, men hadde ingen vonde intensjoner og gjør det aldri igjen. Hvilke konsekvenser kan dette få for meg?

Anonymkode: c56e5...a1c

Du kan bli oppsagt

Anonymkode: e7e39...7c7

Det går ikke an å få jobb i denne sektoren uten å få informasjon om håndtering av journal, innsyn og taushetsplikt. Hvordan kunne du ikke vite det, og samtidig ha innsyn i journal?

Anonymkode: ab198...c4e

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det går ikke an å få jobb i denne sektoren uten å få informasjon om håndtering av journal, innsyn og taushetsplikt. Hvordan kunne du ikke vite det, og samtidig ha innsyn i journal?

Skoleoppgave?

Anonymkode: 66581...c92

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Skoleoppgave?

Anonymkode: 66581...c92

Hæ? Skjønner ikke helt hva skoleoppgave skal vise til? Man klarer verken å fullføre spl-studiet eller få jobb som sykepleier uten å ha kjennskap til lovverket. Har man snoket er det pga nysgjerrighet, ikke uvitenhet. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...