Gå til innhold

Ønsker imponere i matveien

Anbefalte innlegg

Hvis jeg virkelig skal imponere i matveien og må lage noe av det jeg har hjemme, hva gjør jeg da?

Har kyllingfile, så tenker kyllingsalat? Har det meste til det. 

Foccaccia? 

Har fløte og vanilje saus og epler. 

Har gele. 

Pls hjelp :D kan kjøpe noen småting. 

Anonymkode: aaae7...52a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442405-%C3%B8nsker-imponere-i-matveien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kyllingsalat med hjemmelagd focaccia er kjempe godt. Hvis du har nok tørrvarer kan du lage denne: 

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/smuldrepai-med-epler-og-vaniljekrem

Den er sååå god ☺️

Anonymkode: a0313...bfb

Aaah ... har alt dette :D Takk 

Annonse

Én av favorittrettene til kafégjestene mine er kyllingfilet stekt i ovn med masse smør (jeg bruker melange) og krydder (jeg bruker grillkrydder, paprikapulver og hvitløkpulver), med en god hjemmelaget saus og tyrkisk ris. 

Hjemmelaget saus er alltid en slager og man tager det man haver. Smør, buljong, fløte/rømme/crème fresh, honning, soyasaus og sitron gir en supergod saus til kylling. 

Anonymkode: cf766...b4e

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Én av favorittrettene til kafégjestene mine er kyllingfilet stekt i ovn med masse smør (jeg bruker melange) og krydder (jeg bruker grillkrydder, paprikapulver og hvitløkpulver), med en god hjemmelaget saus og tyrkisk ris. 

Hjemmelaget saus er alltid en slager og man tager det man haver. Smør, buljong, fløte/rømme/crème fresh, honning, soyasaus og sitron gir en supergod saus til kylling. 

Oi så spennende! Jeg har det meste til dette.

Kan du forklare litt mer hvordan jeg gjør?

Grader og hvor lenge skal kyllingen stå? Steker du den i panna først?

Hvor mye av hvert til sausen? 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Oi så spennende! Jeg har det meste til dette.

Kan du forklare litt mer hvordan jeg gjør?

Grader og hvor lenge skal kyllingen stå? Steker du den i panna først?

Hvor mye av hvert til sausen? 

Steker filetene i ovn uten å brune dem i panna først. 180 grader i ca 20-30 min. 

Nå lager jeg store mengder, så bruker 2 kg melange og 7 kyllingbuljongterninger. Én boks rømme/fløte/crème fresh, en god sprut sitron, en dæsj soyasaus og et par gode spruter med akasiehonning (eller annen honning). Jevner ut til passe tykkelse med maizenna. Viktig å smake til underveis. Er den for salt, har du oppi litt mer honning. 

Lag en kyllingsaus du liker, om det er Toro bretagne eller en hjemmelaget som beskrevet over spiller ingen rolle.

Kutt kyllingen i terninger, kutt grønnsaker i terninger/strimler (f.eks sopp, squash, løk og paprika) og stek alt sammen i stekepannen. Jeg steker først kyllingen og legger i en ildfast form, så grønnsakene og har de over kyllingen, og til slutt heller jeg sausen over det hele. Litt ost på toppen og gratiner i ovnen til osten er smeltet og litt gyllen.

Server med ris og godt brød.

Jeg pleier krydre kyllingen når jeg steker den, salt, pepper, hvitløkskrydder, litt chili osv.

Blir veldig godt, både små og store her i huset liker det.

Anonymkode: 93366...cb9

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Lag en kyllingsaus du liker, om det er Toro bretagne eller en hjemmelaget som beskrevet over spiller ingen rolle.

Kutt kyllingen i terninger, kutt grønnsaker i terninger/strimler (f.eks sopp, squash, løk og paprika) og stek alt sammen i stekepannen. Jeg steker først kyllingen og legger i en ildfast form, så grønnsakene og har de over kyllingen, og til slutt heller jeg sausen over det hele. Litt ost på toppen og gratiner i ovnen til osten er smeltet og litt gyllen.

Server med ris og godt brød.

Jeg pleier krydre kyllingen når jeg steker den, salt, pepper, hvitløkskrydder, litt chili osv.

Blir veldig godt, både små og store her i huset liker det.

Hvilken saus bruker du`? Tenkte det kanskje var andre gode sauser som passer til kylling enn Bretagne, er fort den som brukes her og.

Anonymkode: 25932...c01

Annonse

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Denne retten blir nok god hvis du bytter ut margarin med smør. 

Melange er ikke smør. 

Anonymkode: ff967...f29

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Denne retten blir nok god hvis du bytter ut margarin med smør. 

Melange er ikke smør. 

Anonymkode: ff967...f29

Og fersk hvitløk, aner ikke hva grillkrydder kan byttes ut med, vet bare at det også bør byttes ut. 

Anonymkode: 713fa...5f7

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvilken saus bruker du`? Tenkte det kanskje var andre gode sauser som passer til kylling enn Bretagne, er fort den som brukes her og.

Anonymkode: 25932...c01

Jeg har laget denne flere ganger med stort hell. Dropper syltet pepper og bruker kyllingkraft istedenfor oksekraft.

https://meny.no/oppskrifter/Sauser-og-dressinger/Sauser/peppersaus/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...