Gå til innhold

Beste boken du har lest i sommer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har kun lest biografier, siste var Abida Raja sin.

Anonymkode: 06367...845

Den var fin, og ga et sterkt inntrykk av han. 

Jeg har vært igjennom Shardlake-serien. Satt i England under Tudor. Krim og historie i salig blanding. 

Og så har jeg hørt hele Milenniumserien, de er ujevne. Til tider brilliante, til tider kjedelige. Den siste havørnens skrik har igjen ny forfatter, og er usammenhengende og hoppende. Og litt usaklig. Vi flytter både helter og skurker til en bitte liten plass i Norrbotten. 

Annonse

Lest flere bra bøker i forskjellige sjangre. Biografien til Abida Raja var veldig bra, Afghaneren av Åsne Seierstad og Vanne blomster om kvelden - husker ikke forfatter i farta og selvfølgelig Historien om Pa Salt som avslutningen på syv søstre serien. 

Anonymkode: 75ba5...bcb

the amazing spidermamma skrev (5 minutter siden):

Gutten-trilogien av han islendingen som jeg aldri klarer å huske navnet på - på lydbok, hun var flink, hun som leste den inn også. 

Og så likte jeg godt Kniven i ilden av Ingeborg Arvola. 

Kniven i ilden var fantastisk litteratur!

Annonse

the amazing spidermamma skrev (35 minutter siden):

Gutten-trilogien av han islendingen som jeg aldri klarer å huske navnet på - på lydbok, hun var flink, hun som leste den inn også. 

Og så likte jeg godt Kniven i ilden av Ingeborg Arvola. 

Jón Kalman Stefánsson 🤩 En av mine favoritter!

Anonymkode: 11416...dba

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Leser alle virkelig bøker? Jeg hater å lese bøker 🙈🙈

Anonymkode: 1f3fb...fc4

Når det er en tråd om hvilke bok en har lest i sommer så vil jeg anta at bare de som faktisk leser svarer her :P

Men nei ikke alle liker å lese nei,så da har de nok funnet på andre ting i sommer regner jeg med.

Anonymkode: 2f5a5...5d8

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Leser alle virkelig bøker? Jeg hater å lese bøker 🙈🙈

Anonymkode: 1f3fb...fc4

Neida, men det var tema i tråden. Ellers er det selvfølgelig helt greit om en foretrekker å gå ut å stelle med planter i hagen eller polere bilen i stedet. Fritid er din tid. Lydbok er forresten utrolig kjekt hvis du ikke orker å lese boka fysisk, men synes det er greit med litt mental input. 

Anonymkode: 34ffd...462

Alf Prøysens selvbiografi/barndomsskildring, Det var da det og itte nå. Den ble utgitt etter at han var død og bærer litt preg av å ikke være helt ferdig, men det er fascinerende å lese om hverdagslivet i fattige familier på den tiden. I tillegg kommer der klart fram at selv om de hadde det stusslig, hadde generasjonen før det mye verre. 

Anonymkode: d908c...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...