Gå til innhold

For sen til time….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenåring som kommer for sent til første timen, hvilken konsekvens ville det hatt for deres barn?
Hun «skal bare» hele tiden.Jeg maser og maser uten at det nytter….

Anonymkode: d026c...8dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må hun stå opp tidligere.  Gjøre klart ting dagen før.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tenåring som kommer for sent til første timen, hvilken konsekvens ville det hatt for deres barn?
Hun «skal bare» hele tiden.Jeg maser og maser uten at det nytter….

Anonymkode: d026c...8dc

Konsekvensen hadde blitt anmerkning på skolen.

Skrevet

Den naturlige konsekvensen er jo at hun kom for sent og mest sannsynlig fikk en anmerkning for det. 

Da må hun lære at hun må stå opp tidligere.  

Anonymkode: f2300...a58

Skrevet

Det er jo litt forskjell på en 13 åring og en 17 åring, men i utgangspunktet er konsekvensen lik, anmerkning på skolen.

Er det snakk om en ungdomsskoleelev ville jeg nok sendt en melding til skolen og fortalt at jeg prøvde det jeg kunne hjemmefra for å få henne tidlig nok avgårde, og at de bare måtte ta på strengestemmen der også.

Anonymkode: 0e4e4...772

Skrevet

Anmerkning på skolen. Enkelte ting må de bare finne ut av selv. 

Anonymkode: 7ae50...c4c

Skrevet

Kommer man for sent får man anmerkning. Kan ikke forfølge ungene hele tida

Anonymkode: 4494c...9f8

Skrevet

Ingen konsekvens fra meg i hvert fall. Tenåringer ordner seg selv. 

Anonymkode: fc842...be8

Skrevet

Nedsatt i orden på skolen. Fra deg? Ingenting. Mulig bortfall av gode når nedsatt karakter kommer på halvårsvurdering. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ingen konsekvens fra meg i hvert fall. Tenåringer ordner seg selv. 

Anonymkode: fc842...be8

Hva?? Seriøst? Slutter da ikke å oppdra ungene når de blir tenåringer!! Å konsekvent komme for sent på skolen, lage seg slike uvaner, er alvorlig. Som forelder har man plikt til å sko barnet for samfunnet. 

Anonymkode: b6f0e...ad1

Skrevet

Hvis grunnen var at hun hadde vært våken til langt på natt med mobil hadde mobilen blitt inndratt om kvelden. Så det kommer vel an på hva den egentlige grunnen er.

Har hun bare problemer med å ordne seg bør man heller hjelpe med strategier enn å straffe. F eks en liste over alt som må gjøres, flere alarmer på mobilen, legge frem ting kvelden før, stå opp tidligere, osv. 

Skrevet

Ingenting. 

Ungdommen må legge seg litt før. 

Jeg selv er veldig tidspositiv. Kan være veldig treig. (kom aldri for sent til skole og jobb.) 

Gruer hun seg? 

Har et barn som sto opp kl 06.,men kom for sent likevel. 

Anonymkode: 6c7c9...0f1

Skrevet

Hun lærer det nok. Det blir anmerkning når hun kommer for seint på skolen, og mange nok av disse gir nedsatt karakter i orden. Ingen krise i 1. termin, og de fleste lærer seg da strategier for å komme tidsnok. 

Men er det mobil e.l. som er årsak, så ville den blitt inndratt ved sengetid. 

Anonymkode: 97990...693

Skrevet

Da hadde jeg begynt å bråke masse på morningen. Fulgt etter henne med støvsugeren, sunget høyt, vært ganske irriterende og veldig veldig blid 😂

Anonymkode: 9af80...075

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...