Gå til innhold

Spm om kjøp på finn

Anbefalte innlegg

Jeg har handlet en del på finn og alltid har jeg fått bilder av selgere hvor de tar bilde av det jeg har kjøpt på posten, da betaler jeg og de sender.

Vil kjøpe noe på finn men vedkommende vil at jeg skal vippse på forhånd. Og det vil jeg ikke, jeg skrev at jeg betaler når jeg har fått bilde av varen før hn sender. Er det for mye å forlange? Ingen av de andre har sagt noe på det.

Anonymkode: 08de8...bf9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442391-spm-om-kj%C3%B8p-p%C3%A5-finn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet med handel der varer skal sendes er at begge parter er redde for å bli svindlet. Hvis portoen ikke er høy. Kan du betle den i forkant? Og så må du sjekke at personen har en solid profil på finn så klart

Anonymkode: 0a3c9...bd7

Ja det får da være måte på! Jeg kjøper mye på finn.no å forskuddsbetaler selvsagt når varen må sendes i posten. Noen velger å  sende bildet etter den er sendt ,men det hadde absolutt ikke vært nødvendig for min del. 

Anonymkode: 7ee41...5a9

Det finnes så mange sleipinger der ute at jeg hadde aldri sendt noe før jeg hadde fått penger!

Slik du vil ha det har selger allerede sendt pakka da du vil betale. Om du da er en luring/sleiping så har selger sendt fra seg pakka og risikerer å ikke få betalt. 

Anonymkode: 3758c...d6a

Enten henter kjøper hos meg eller så forhåndsbetaler kjøper før jeg gjør noen ting. Som selgerctar jeg ikke risken økonomisk, jeg står heller ikke på posten med pakka og venter på at kjøper skal se et bilde og sette over penger. At kjøper ikke vil hente hos meg er kjøpers problem.

Anonymkode: 49074...0bb

Tja, når varen skal sendes kreves tillit fra begge, og om denne selgeren har brent seg tidligere og opplevd at betaling er stoppet eller ikke kommet for vater som er sendt gidder han ikke ta sjansen igjen.

Jeg sender heller ikke om pengene ikke kommer på forskudd, da selger jeg heller til noen som kan hente hos meg.

Anonymkode: f1313...f6d

Annonse

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Det finnes så mange sleipinger der ute at jeg hadde aldri sendt noe før jeg hadde fått penger!

Slik du vil ha det har selger allerede sendt pakka da du vil betale. Om du da er en luring/sleiping så har selger sendt fra seg pakka og risikerer å ikke få betalt. 

Anonymkode: 3758c...d6a

Jeg skiver jo at jeg vippser når jeg ser at varen er levert inn på posten. Hvordan risikerer selger da å ikke få betalt? 🤔

Elina skrev (6 minutter siden):

Det tryggeste er å gå igjennom finn sin egen betalingstjeneste, koster mer men da er du bedre sikkert. Mye kan skje, og om varen ikke kommer fram så får du pengene tilbake. 

Det er ikke mulig hos denne kjøperen ser jeg nå. Kun «sende melding».

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skiver jo at jeg vippser når jeg ser at varen er levert inn på posten. Hvordan risikerer selger da å ikke få betalt? 🤔

Men det vet jo ikke selgeren. Og med så mye svindel som det er nå for tiden, så skjønner jeg at folk vil ha betalt på forhånd 

Anonymkode: 0a3c9...bd7

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan mener du at dette skal gi deg trygghet? Hvis det er en selger som har planer om å svindle deg, sender han deg bare en tom eske i stedet. 

Det er helt vanlig å forskuddsbetale for slikt, med mindre det koster mange tusen - da hadde jeg brukt Finns betalingsløsning. 

Anonymkode: e3f1c...c7c

Du må først trykke på en knapp og be om å få kjøp med fiks ferdig. Det er noen det ikke går på med da kan du sende melding til henne og be om det som alternativ. Har opplevd at personer på Tise heller vil få penger på Vipps, men går vanligvis igjennom Tise eller Finn systemet. Om du går igjennom systemet er du sikret om pakken blir borte i posten, derfor er det sikrere for dere begge. Det er egentlig selger sitt ansvar at pakken kommer fram til deg, derfor har selger alt å tape på å ikke gå igjennom systemet.

Elina skrev (4 timer siden):

Det tryggeste er å gå igjennom finn sin egen betalingstjeneste, koster mer men da er du bedre sikkert. Mye kan skje, og om varen ikke kommer fram så får du pengene tilbake. 

Tror ikke det egentlig er dyrere pga frakten er billigere. Før når jeg har kjøpt bare en genser så har jeg betalt 79 eller 80 kr i frakt. Mens nå hadde jeg betalt 39 kr i frakt + 39 kr i gebyr for sikker betaling.

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har handlet en del på finn og alltid har jeg fått bilder av selgere hvor de tar bilde av det jeg har kjøpt på posten, da betaler jeg og de sender.

Vil kjøpe noe på finn men vedkommende vil at jeg skal vippse på forhånd. Og det vil jeg ikke, jeg skrev at jeg betaler når jeg har fått bilde av varen før hn sender. Er det for mye å forlange? Ingen av de andre har sagt noe på det.

Hadde aldri godtatt å bare få bilde og sende penger, bruk både bilde og postoppkrav!

Anonymkode: a177a...983

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ved at du ikke vippser?!

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hadde aldri godtatt å bare få bilde og sende penger, bruk både bilde og postoppkrav!

Leser du lite nyheter eller? Var en som hadde betalt flere tusen for en mobil å ble sendt i oppkrav,også var det bare en smørpakke inni pakken når han/hun hadde åpnet pakken.

Jeg gidder ikke dra på posten med en pakke, ta et bilde av hva jeg skal sende (ferdig frankert?) før jeg har fått penger.

Så enten må du stole på meg eller ikke. Foretrekker å gjøre det via Fiks ferdig. Da vippser kjøper før jeg sender, men jeg får ikke pengene før pakken er mottatt.

Anonymkode: 57f7a...a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...