Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #51 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men barna hennes har jo ikke noen alvorlige diagnoser, mor tenker at de burde hatt, men det er et barn som har diagnose, og ikke autisme så vidt jeg husker. Anonymkode: e41af...f56 Jo. Ene barnet har fått tourettes diagnose nå! Vær så vennlig å ikke vær bedreviter. Vet du hvordan jeg har det egentlig? Vet du hva tourettes er? Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #52 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvilket grep? Sutre på forum om hvor umulige barna er og hvor flink alle sier at du er? Du har ikke fortalt oss noe om grep som fungerer. Anonymkode: 9a79c...6ed Fordi det faktisk ikke fungerer! Forstår du egentlig hvordan jeg har det? Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #53 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvilket grep? Sutre på forum om hvor umulige barna er og hvor flink alle sier at du er? Du har ikke fortalt oss noe om grep som fungerer. Anonymkode: 9a79c...6ed Jeg har ALDRI sagt at de er umulig! Jeg har sagt at jeg ikke klarer å gi alle barna det de trenger! Jeg har sagt at jeg ser de trenger mer enn jeg har hender nok til å gi 😢😢 det er hjerteskjæende!! Dårlig gjort å skrive at jeg sutrer Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #54 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har ingen gode råd desverre, for jeg klarer ikke å sette meg inn hvor vanskelig situasjonen er for dere.Jeg vil bare gi deg en klem og si forhåpentligvis så blir ting bedre en dag, og at du ikke må la deg knekke av noen av de harde tilbakemeldingene du får her. ❤️ Anonymkode: f773b...7c2 Tusen takk kjære deg ❤️ ja, er ekstremt tungt ! Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #55 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Belønning? En liten godteri viss de klarer være greie i bilen. Endre måten de sitter på? Lydbok? iPader med øretelefoner så de ser film? Anonymkode: ff540...789 Jeg lover deg, det hjelper ikke. Har prøvd alt. To av de spyr hvis de ser ned på et nettbrett. Jeg har tilogmed byttet bil for å håpe på bedring Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #56 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg leser svarene her og skjønner at mange ikke greier å se for seg hvordan livet kan være med barn med diagnoser. Du har attpåtil flere. Dere som mener at det "bare er å tilrettelegge" eller "ta grep", ser dere for dere at det er en smal sak og at dere selv helt sikkert hadde fått det til uten problemer? Jeg kjenner en familie. De har to barn med autisme. Den ene går enkelte dager helt i lås om noe han skal er til venstre. Som at de må svinge til venstre for å komme til bilen eller at tallerkenen står litt til venstre for der han sitter. Da låser han seg fast i møbler, veiskilt eller hva som er i nærheten og det eneste de kan gjøre er å vente. Prøver de noe annet tar det lengre tid. Det andre barnet har ingen tålmodighet og løper sin vei om det ikke holdes i hånden og hyler og gråter om de må stå og vente f. eks ved rød mann. Dette går på et vis så lenge de er to voksne og de kan håndtere hver sin. Hvordan ville dere "tatt grep" her om dere var alene med to barn som over hode ikke fungerer sammen? Hva med to til på toppen? Hadde dere vært like verdensmestre da? HI. Noen ganger går det ikke. Det må være så vondt å være deg nå, men om barnevernet er enige med deg i at alt er prøvd, så er det ikke noe mer du kan gjøre. Det er selvsagt ikke noe å ønske seg at søskenflokken splittes opp, men de har det vel ikke bra når de er sammen. Du er bare én. Du kan ikke dele deg, klone deg eller være flere steder på en gang. Håper dette blir en løsning som vil fungere for alle. Anonymkode: 75169...c30 Tusen takk for svar ❤️❤️ ja, sånn er det. Det er sinnsykt krevende! Jeg kan ikke dele meg Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #57 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Fordi det faktisk ikke fungerer! Forstår du egentlig hvordan jeg har det? Anonymkode: 8f8ea...313 Nei, jeg forstår ikke hvordan en som får så mye støtte og hjelp ikke klarer å ta seg av barna sine. Det skjønner jeg bare ikke. Anonymkode: 9a79c...6ed
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #58 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg forstår ikke hvordan en som får så mye støtte og hjelp ikke klarer å ta seg av barna sine. Det skjønner jeg bare ikke. Anonymkode: 9a79c...6ed Det skjønner du ikke fordi du har helt normale barn. Ofte kan noe være komplett umulig å forstå før man selv står i situasjonen. Jeg skal love deg at mange som har barn på autismespekteret skjønner at det ikke går alene. Mange slike barn trenger en-til-en støtte hele dagen, hi er bare én på fire barn. Anonymkode: abea1...c52
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #59 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Nei, jeg forstår ikke hvordan en som får så mye støtte og hjelp ikke klarer å ta seg av barna sine. Det skjønner jeg bare ikke. Anonymkode: 9a79c...6ed Da er det noe galt med meg! Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #60 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det skjønner du ikke fordi du har helt normale barn. Ofte kan noe være komplett umulig å forstå før man selv står i situasjonen. Jeg skal love deg at mange som har barn på autismespekteret skjønner at det ikke går alene. Mange slike barn trenger en-til-en støtte hele dagen, hi er bare én på fire barn. Anonymkode: abea1...c52 Du vet ikke hva jeg har av utfordringer i livet! Men hva skal hi gjøre? Barna lever i et sant kaos med en mor som ikke klarer å ta seg godt nok av dem. Det er DE det er synd på her, hi er den voksne som faktisk må stå i det. Anonymkode: 9a79c...6ed
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #61 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Du vet ikke hva jeg har av utfordringer i livet! Men hva skal hi gjøre? Barna lever i et sant kaos med en mor som ikke klarer å ta seg godt nok av dem. Det er DE det er synd på her, hi er den voksne som faktisk må stå i det. Anonymkode: 9a79c...6ed Nei, det er klart jeg ikke vet det, men barn med autisme eller autistiske trekk er det helt åpenbart at du ikke har erfaring med. Ja, det er synd på barna, men det utelukker ikke at det også er synd på moren. Det er lov å ha flere tanker i hodet samtidig. Hi har stått i det lenge. Hvis man ikke har opplevd å leve med personer med autisme/autistiske trekk, er det nok ikke mulig å forstå hvor krevende det er, uansett hvilke andre utfordringer man måtte ha i livet. Anonymkode: abea1...c52
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #62 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Du vet ikke hva jeg har av utfordringer i livet! Men hva skal hi gjøre? Barna lever i et sant kaos med en mor som ikke klarer å ta seg godt nok av dem. Det er DE det er synd på her, hi er den voksne som faktisk må stå i det. Anonymkode: 9a79c...6ed Hun står jo i det! Hun har gjort hva hun klarer, nå tar hun imot råd fra Barnevernet (sakkyndige!) og splitter barna, selv om det gjør henne vondt. På hvilken måte står ikke hi i det?? Anonymkode: 34767...e54
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #63 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Hun står jo i det! Hun har gjort hva hun klarer, nå tar hun imot råd fra Barnevernet (sakkyndige!) og splitter barna, selv om det gjør henne vondt. På hvilken måte står ikke hi i det?? Anonymkode: 34767...e54 Ja, jeg står i det. Jeg gjør mitt aller beste. Men okei, er dette normalt og noe jeg ikke kan "klage" over? - måltider er utfordrende pga han med misfoni og tics. Han sier så mye stygt til søsken - De krangler sånn at de blir voldelig mot hverandre. - De er meget vanskelig å få de i seng. De klarer ikke å falle til ro. - de trenger alle min oppmerksomhet, det kan jeg ikke gi. Må lage middag, vaske og rydde. Vaske klær. Dusje de. Legge sammen klær..lage matpakker osv - lekser er no go. Har ikke sjans til å følge opp - de hyler vannvittig mye hvis noe går galt. Kan hyle og bli sint i 1 time - de ønsker ikke å sammarbeide. Krangling ved overganger. Går i lås. Jeg må ha ørepropper for å klare å holde meg rolig. Noe jeg ikke klarer i lengden. - skolevegring Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #64 Skrevet 27. august 2023 Iiiiik skrev (13 timer siden): Siden du har skrevet om dette mange ganger før, vet vi jo at det er forsøkt mange tiltak i hjemmet, det er satt i gang mye avlastning, og at barna fungerer tilfredsstillende i skole/barnehage. Jeg ser du skriver nå at du ikke har fått noen råd her inne, noe jeg vet ikke stemmer. Antar det betyr enten at de ikke fungerte, at du ikke klarte å følge dem, eller at du faktisk har glemt dem. Sannsynligvis gjelder dette også råd og veiledning fra barneverntjenesten, og annen kommunal oppfølging. Når det nå er helt uoverkommelig for deg igjen (eller fortsatt?) håper jeg du kan få hjelp til å vurdere totalsituasjonen i hjemmet, og at prosessen med å rekruttere fosterhjem til to, tre eller alle fire barna dine. Jeg skjønner at det er skrekkelig vondt å ikke klare å gi barna det de trenger, men nå er det nok på tide å konkludere med at dette ikke går lenger. Enig med deg. Husk at det ligger mye kjærlighet i å slippe tak og la noen andre ta over for en stund, når det blir for vanskelig. Det er kanskje en av de største, når en setter deres behov foran sitt eget. Så bruker du tiden på å komme deg på beina igjen. For det her er muligens ikke mulig å løse for en person alene, akkurat nå. Anonymkode: 13066...4e8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2023 #65 Skrevet 28. august 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Ja, jeg står i det. Jeg gjør mitt aller beste. Men okei, er dette normalt og noe jeg ikke kan "klage" over? - måltider er utfordrende pga han med misfoni og tics. Han sier så mye stygt til søsken - De krangler sånn at de blir voldelig mot hverandre. - De er meget vanskelig å få de i seng. De klarer ikke å falle til ro. - de trenger alle min oppmerksomhet, det kan jeg ikke gi. Må lage middag, vaske og rydde. Vaske klær. Dusje de. Legge sammen klær..lage matpakker osv - lekser er no go. Har ikke sjans til å følge opp - de hyler vannvittig mye hvis noe går galt. Kan hyle og bli sint i 1 time - de ønsker ikke å sammarbeide. Krangling ved overganger. Går i lås. Jeg må ha ørepropper for å klare å holde meg rolig. Noe jeg ikke klarer i lengden. - skolevegring Anonymkode: 8f8ea...313 Er dette helt innafor og ok oppvekst for barna? Jeg blir mye frustrert og sint ! Tror ikke det er helt bra.... Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 28. august 2023 #66 Skrevet 28. august 2023 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Er dette helt innafor og ok oppvekst for barna? Jeg blir mye frustrert og sint ! Tror ikke det er helt bra.... Anonymkode: 8f8ea...313 Det er selvsagt ikke bra og barna dine lever i et evig kaos med krangling, utagering og en sint og sliten mamma. Dette vet du selv etter dine utallige tråder. Hvorfor gjør du ikke noe som kan hjelpe barna dine? Anonymkode: 9a79c...6ed
Anonym bruker Skrevet 28. august 2023 #67 Skrevet 28. august 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Ja, jeg står i det. Jeg gjør mitt aller beste. Men okei, er dette normalt og noe jeg ikke kan "klage" over? - måltider er utfordrende pga han med misfoni og tics. Han sier så mye stygt til søsken - De krangler sånn at de blir voldelig mot hverandre. - De er meget vanskelig å få de i seng. De klarer ikke å falle til ro. - de trenger alle min oppmerksomhet, det kan jeg ikke gi. Må lage middag, vaske og rydde. Vaske klær. Dusje de. Legge sammen klær..lage matpakker osv - lekser er no go. Har ikke sjans til å følge opp - de hyler vannvittig mye hvis noe går galt. Kan hyle og bli sint i 1 time - de ønsker ikke å sammarbeide. Krangling ved overganger. Går i lås. Jeg må ha ørepropper for å klare å holde meg rolig. Noe jeg ikke klarer i lengden. - skolevegring Anonymkode: 8f8ea...313 Du er nå sykemeldt? Da kan du vaske, rydde (finne du ikke innvilget vaskehjelp eller husker jeg feil?), handle og lage klar middagen, gjøre klar klær til neste dag osv mens de er på skole og barnehage. skolegutten gir du mat rett etter skolen og setter deg ned med han og gjør leker før du henter de minste i barnehagen. matpakker lager du klar kvelden før når ungene er i seng. når du har hentet de minste i barnehagen gir du de maten (som er klar) og setter deg på gulvet og gir de oppmerksomhet. Jeg har diagnosebarn selv, sånn før du påpeker at det er enkelt hjemme hos oss. Det finnes masse hjelpemiddel man kan få. Feks dagtavle, tidsstav osv for å hjelpe med overganger. Anonymkode: ff540...789
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå