Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #26 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Nei, det er svært utfordrende når alle barna er hjemme. Desverre. Anonymkode: 8f8ea...313 Hvor mange timer pr dag har du dem alene da? Anonymkode: 9a79c...6ed
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #27 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvor mange timer pr dag har du dem alene da? Anonymkode: 9a79c...6ed Fra jeg henter de i bhg og skole. Ca 16 til leggetid. Legging er utfordrende! To må ha melatonin. Også er det morningene. Og kjøring til skole og bhg. De kan ikke sitte i samme bil. Krangling konstant. Hva tenkte du på da? Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #28 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Fra jeg henter de i bhg og skole. Ca 16 til leggetid. Legging er utfordrende! To må ha melatonin. Også er det morningene. Og kjøring til skole og bhg. De kan ikke sitte i samme bil. Krangling konstant. Hva tenkte du på da? Anonymkode: 8f8ea...313 Du har jo tidligere skrevet at du både har hjelp fra barnevern og avlasting. Derfor lurte jeg hvor mange timer det er igjen hvor du faktisk tar deg av barna dine selv. Anonymkode: 9a79c...6ed
Iiiiik Skrevet 27. august 2023 #29 Skrevet 27. august 2023 Siden du har skrevet om dette mange ganger før, vet vi jo at det er forsøkt mange tiltak i hjemmet, det er satt i gang mye avlastning, og at barna fungerer tilfredsstillende i skole/barnehage. Jeg ser du skriver nå at du ikke har fått noen råd her inne, noe jeg vet ikke stemmer. Antar det betyr enten at de ikke fungerte, at du ikke klarte å følge dem, eller at du faktisk har glemt dem. Sannsynligvis gjelder dette også råd og veiledning fra barneverntjenesten, og annen kommunal oppfølging. Når det nå er helt uoverkommelig for deg igjen (eller fortsatt?) håper jeg du kan få hjelp til å vurdere totalsituasjonen i hjemmet, og at prosessen med å rekruttere fosterhjem til to, tre eller alle fire barna dine. Jeg skjønner at det er skrekkelig vondt å ikke klare å gi barna det de trenger, men nå er det nok på tide å konkludere med at dette ikke går lenger.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #30 Skrevet 27. august 2023 Har du tenkt på avlastningsbolig? Kan det være noe for barna dine? Vet om noen som har flere barn med diagnoser, der er barna i avlastningsbolig, men ikke samtidig. Kanskje det kan være et alternativ at barna er i avlastningsbolig, men at de barna som ikke går overens ikke er i bolig samtidig, slik at når ene er i bolig er den andre hjemme også omvendt. Det kan vel løse litt på konfliktnivået hjemme. Anonymkode: 5faed...d35
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #31 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du tenkt på avlastningsbolig? Kan det være noe for barna dine? Vet om noen som har flere barn med diagnoser, der er barna i avlastningsbolig, men ikke samtidig. Kanskje det kan være et alternativ at barna er i avlastningsbolig, men at de barna som ikke går overens ikke er i bolig samtidig, slik at når ene er i bolig er den andre hjemme også omvendt. Det kan vel løse litt på konfliktnivået hjemme. Anonymkode: 5faed...d35 Hun har allerede avlastning til barna. Anonymkode: 6999a...96f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #32 Skrevet 27. august 2023 Du har skrevet før at du har mye avlastning. Der fungerer barna helt fint. De fungerer helt fint i både barnehage og på skolen. Nå er ikke jeg utdannet innen dette men vill gjetning tilsier at det er du som er problemet. Anonymkode: feec6...b72
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #33 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du har skrevet før at du har mye avlastning. Der fungerer barna helt fint. De fungerer helt fint i både barnehage og på skolen. Nå er ikke jeg utdannet innen dette men vill gjetning tilsier at det er du som er problemet. Anonymkode: feec6...b72 Nei. De fungerer ikke helt fint. Men de maskerer mye ute og tar igjen hjemme hvor de er trygg. Dessuten er de ikke sammen på avlastning Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #34 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du tenkt på avlastningsbolig? Kan det være noe for barna dine? Vet om noen som har flere barn med diagnoser, der er barna i avlastningsbolig, men ikke samtidig. Kanskje det kan være et alternativ at barna er i avlastningsbolig, men at de barna som ikke går overens ikke er i bolig samtidig, slik at når ene er i bolig er den andre hjemme også omvendt. Det kan vel løse litt på konfliktnivået hjemme. Anonymkode: 5faed...d35 Det var ikke et alternativ i vår kommune. Men takk for tips ❤️ Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #35 Skrevet 27. august 2023 Hvorfor responderer du ikke på @Iiiiiksitt gode innlegg? Anonymkode: 9a79c...6ed
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #36 Skrevet 27. august 2023 Hvor mange barn er det snakk om? Anonymkode: b787e...5cb
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #37 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Hvorfor responderer du ikke på @Iiiiiksitt gode innlegg? Anonymkode: 9a79c...6ed Jeg gikk tom for strøm. Er det svarfrist her? Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #38 Skrevet 27. august 2023 Iiiiik skrev (2 timer siden): Siden du har skrevet om dette mange ganger før, vet vi jo at det er forsøkt mange tiltak i hjemmet, det er satt i gang mye avlastning, og at barna fungerer tilfredsstillende i skole/barnehage. Jeg ser du skriver nå at du ikke har fått noen råd her inne, noe jeg vet ikke stemmer. Antar det betyr enten at de ikke fungerte, at du ikke klarte å følge dem, eller at du faktisk har glemt dem. Sannsynligvis gjelder dette også råd og veiledning fra barneverntjenesten, og annen kommunal oppfølging. Når det nå er helt uoverkommelig for deg igjen (eller fortsatt?) håper jeg du kan få hjelp til å vurdere totalsituasjonen i hjemmet, og at prosessen med å rekruttere fosterhjem til to, tre eller alle fire barna dine. Jeg skjønner at det er skrekkelig vondt å ikke klare å gi barna det de trenger, men nå er det nok på tide å konkludere med at dette ikke går lenger. Jeg har fått veldig mange tilbakemeldinger på at jeg er en god mor. Jeg ser barna mine og gjør mye riktig. De ser også at vi kjemper og at det er mye for 1 voksen å håndtere. Så nei, jeg glemmer ikke gode råd fra barnevernet. Men når det er snakk om diagnosebarn så er det ikke bare bare. En ting at jeg syns det er "overveldende", det er ikke det verste.. For meg er det utmattende å se barna sine lide. Er det som tar knekken på meg. Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #39 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg har fått veldig mange tilbakemeldinger på at jeg er en god mor. Jeg ser barna mine og gjør mye riktig. De ser også at vi kjemper og at det er mye for 1 voksen å håndtere. Så nei, jeg glemmer ikke gode råd fra barnevernet. Men når det er snakk om diagnosebarn så er det ikke bare bare. En ting at jeg syns det er "overveldende", det er ikke det verste.. For meg er det utmattende å se barna sine lide. Er det som tar knekken på meg. Anonymkode: 8f8ea...313 Da må du ta grep som gjør at barna får en god hverdag. Nå gir du dem ikke det. Anonymkode: 9a79c...6ed
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #40 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Da må du ta grep som gjør at barna får en god hverdag. Nå gir du dem ikke det. Anonymkode: 9a79c...6ed Ja, er det jeg har gjort! Tatt grep ! Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #41 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Ja, er det jeg har gjort! Tatt grep ! Anonymkode: 8f8ea...313 Hvilket grep? Sutre på forum om hvor umulige barna er og hvor flink alle sier at du er? Du har ikke fortalt oss noe om grep som fungerer. Anonymkode: 9a79c...6ed
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #42 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Fra jeg henter de i bhg og skole. Ca 16 til leggetid. Legging er utfordrende! To må ha melatonin. Også er det morningene. Og kjøring til skole og bhg. De kan ikke sitte i samme bil. Krangling konstant. Hva tenkte du på da? Anonymkode: 8f8ea...313 Du har ennå ikke svart på hvor lenge du faktisk er alene med de? Barnevernet var vel 1-2 ganger hver ettermiddag? Far hadde bittelitt samvær? Alle barna var på ulik avlastning og eldste har støttekontakt. Hva med å øke støttekontakt delen? Hvordan har du løst spisesitiasjonen? Anonymkode: ff540...789
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #43 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Du har ennå ikke svart på hvor lenge du faktisk er alene med de? Barnevernet var vel 1-2 ganger hver ettermiddag? Far hadde bittelitt samvær? Alle barna var på ulik avlastning og eldste har støttekontakt. Hva med å øke støttekontakt delen? Hvordan har du løst spisesitiasjonen? Anonymkode: ff540...789 Barnevernet er 1 ettermiddag I uken hos oss. De andre ettermiddagene er de hos meg. Noen av barna er på avlastning 2 helger i mnd. 1 barn er hos far hver helg. Kunne gjerne økt støttekontakttiden, vet ikke om det er mulig. Kan høre. Spisesituasjonen har jeg sagt til eldste at han kan spise etter de andre, han ønsker ikke dette. Han syns det er skummelt og rart. Jeg har sagt at han trenger det... noen ganger gjør han det likevel. Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #44 Skrevet 27. august 2023 Når de krangler i bilen, hvilke grep skulle jeg tatt da? Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #45 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Når de krangler i bilen, hvilke grep skulle jeg tatt da? Anonymkode: 8f8ea...313 Belønning? En liten godteri viss de klarer være greie i bilen. Endre måten de sitter på? Lydbok? iPader med øretelefoner så de ser film? Anonymkode: ff540...789
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #46 Skrevet 27. august 2023 Jeg leser svarene her og skjønner at mange ikke greier å se for seg hvordan livet kan være med barn med diagnoser. Du har attpåtil flere. Dere som mener at det "bare er å tilrettelegge" eller "ta grep", ser dere for dere at det er en smal sak og at dere selv helt sikkert hadde fått det til uten problemer? Jeg kjenner en familie. De har to barn med autisme. Den ene går enkelte dager helt i lås om noe han skal er til venstre. Som at de må svinge til venstre for å komme til bilen eller at tallerkenen står litt til venstre for der han sitter. Da låser han seg fast i møbler, veiskilt eller hva som er i nærheten og det eneste de kan gjøre er å vente. Prøver de noe annet tar det lengre tid. Det andre barnet har ingen tålmodighet og løper sin vei om det ikke holdes i hånden og hyler og gråter om de må stå og vente f. eks ved rød mann. Dette går på et vis så lenge de er to voksne og de kan håndtere hver sin. Hvordan ville dere "tatt grep" her om dere var alene med to barn som over hode ikke fungerer sammen? Hva med to til på toppen? Hadde dere vært like verdensmestre da? HI. Noen ganger går det ikke. Det må være så vondt å være deg nå, men om barnevernet er enige med deg i at alt er prøvd, så er det ikke noe mer du kan gjøre. Det er selvsagt ikke noe å ønske seg at søskenflokken splittes opp, men de har det vel ikke bra når de er sammen. Du er bare én. Du kan ikke dele deg, klone deg eller være flere steder på en gang. Håper dette blir en løsning som vil fungere for alle. Anonymkode: 75169...c30
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #47 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har fått veldig mange tilbakemeldinger på at jeg er en god mor. Jeg ser barna mine og gjør mye riktig. De ser også at vi kjemper og at det er mye for 1 voksen å håndtere. Så nei, jeg glemmer ikke gode råd fra barnevernet. Men når det er snakk om diagnosebarn så er det ikke bare bare. En ting at jeg syns det er "overveldende", det er ikke det verste.. For meg er det utmattende å se barna sine lide. Er det som tar knekken på meg. Anonymkode: 8f8ea...313 ❤️ Anonymkode: 462df...1d4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #48 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Barnevernet er 1 ettermiddag I uken hos oss. De andre ettermiddagene er de hos meg. Noen av barna er på avlastning 2 helger i mnd. 1 barn er hos far hver helg. Kunne gjerne økt støttekontakttiden, vet ikke om det er mulig. Kan høre. Spisesituasjonen har jeg sagt til eldste at han kan spise etter de andre, han ønsker ikke dette. Han syns det er skummelt og rart. Jeg har sagt at han trenger det... noen ganger gjør han det likevel. Anonymkode: 8f8ea...313 Jeg har ingen gode råd desverre, for jeg klarer ikke å sette meg inn hvor vanskelig situasjonen er for dere.Jeg vil bare gi deg en klem og si forhåpentligvis så blir ting bedre en dag, og at du ikke må la deg knekke av noen av de harde tilbakemeldingene du får her. ❤️ Anonymkode: f773b...7c2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #49 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg leser svarene her og skjønner at mange ikke greier å se for seg hvordan livet kan være med barn med diagnoser. Du har attpåtil flere. Dere som mener at det "bare er å tilrettelegge" eller "ta grep", ser dere for dere at det er en smal sak og at dere selv helt sikkert hadde fått det til uten problemer? Jeg kjenner en familie. De har to barn med autisme. Den ene går enkelte dager helt i lås om noe han skal er til venstre. Som at de må svinge til venstre for å komme til bilen eller at tallerkenen står litt til venstre for der han sitter. Da låser han seg fast i møbler, veiskilt eller hva som er i nærheten og det eneste de kan gjøre er å vente. Prøver de noe annet tar det lengre tid. Det andre barnet har ingen tålmodighet og løper sin vei om det ikke holdes i hånden og hyler og gråter om de må stå og vente f. eks ved rød mann. Dette går på et vis så lenge de er to voksne og de kan håndtere hver sin. Hvordan ville dere "tatt grep" her om dere var alene med to barn som over hode ikke fungerer sammen? Hva med to til på toppen? Hadde dere vært like verdensmestre da? HI. Noen ganger går det ikke. Det må være så vondt å være deg nå, men om barnevernet er enige med deg i at alt er prøvd, så er det ikke noe mer du kan gjøre. Det er selvsagt ikke noe å ønske seg at søskenflokken splittes opp, men de har det vel ikke bra når de er sammen. Du er bare én. Du kan ikke dele deg, klone deg eller være flere steder på en gang. Håper dette blir en løsning som vil fungere for alle. Anonymkode: 75169...c30 Men barna hennes har jo ikke noen alvorlige diagnoser, mor tenker at de burde hatt, men det er et barn som har diagnose, og ikke autisme så vidt jeg husker. Anonymkode: e41af...f56
Anonym bruker Skrevet 27. august 2023 #50 Skrevet 27. august 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Men barna hennes har jo ikke noen alvorlige diagnoser, mor tenker at de burde hatt, men det er et barn som har diagnose, og ikke autisme så vidt jeg husker. Anonymkode: e41af...f56 Aspergerdiagnose settes oftest ikke før godt opp i skolealder. Faren har asperger så vidt jeg husker, og det er veldig arvelig. Mener å huske at de har reguleringsvansker og språkforstyrrelse, vanlige komponenter i en autismespekterdiagnose. Ikke usannsynlig at en høytfungerende autismediagnose kommer etter hvert. De har i hvert fall lett gjenkjennelige autistiske trekk, etter hva hi har nevnt før. Anonymkode: abea1...c52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå