Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Jeg vet ikke hvem som kan trøste eller trylle. Men barna kan ikke bo under samme tak pga diagnose. Jeg aner ikke hvordan jeg skal fordele barna og hvor de må bo. HJERTESKJÆENDE 😢😢 Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #2 Skrevet 25. august 2023 Igjen? Du må ta deg av barna dine, du ødelegger hele barndommen deres. Anonymkode: 9a79c...6ed
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #3 Skrevet 25. august 2023 Sender deg en stor klem! Det må være ekstremt tøft å oppleve. Håper at du har gode mennesker rundt deg som du kan snakke med. ❤️ Klem fra en annen mamma som har barn med diagnoser og vet hvor tøft det er både for barnet, foreldre og søsken. Anonymkode: abea1...c52
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #4 Skrevet 25. august 2023 Klem til deg! Det høres virkelig tøft ut! Håper du får god hjelp, og har gode folk rundt deg så du slipper å stå i det alene. Anonymkode: b9b06...4ae
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 Noen ganger må barn skilles. Vet om et søskenpar hvor det endte med at den yngste, som da var 12 løp etter broren med en øks. Etter to forskjellige fosterhjem, som heller ikke gikk særlig bra, endte han på barnevernsinstitusjon. Nå er han på sin tredje institusjon, ruser seg og alt er bare elendighet. Mener ikke å ta alt mot fra deg, men det er slett ikke sikkert det beste for barn som har så mye problemer er å komme innunder barnevernet og fjernes fra hjemmet. Dessverre er selvmedisinering noe som appelerer veldig til de som har et så "slitsomt" hodet, eneste måten å få fred på er å ruse seg. Jeg skjønner at du har havnet i en veldig vanskelig situasjon, med fire små barn med en mann som selv er full av problemer og diagnoser så han ikke kan hjelpe. Men jeg håper for barnas skyld du klarer å håndtere dette hjemme, så de slipper å måtte flytte fra deg. Snakk med barnevern og nav igjen, kan du få omsorgslønn e.l. og være mer hjemme. Alenemor i full jobb, med så mange utfordringer på hjemmebane er jo litt dømt til å mislykkes. Anonymkode: df0e8...b41
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 Du har fått en haug av gode tips her inne, har du prøvd noen av de? Anonymkode: ff540...789
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Du har fått en haug av gode tips her inne, har du prøvd noen av de? Anonymkode: ff540...789 Jeg kan ikke huske at jeg har fått tips. Kjeft har jeg fått mye av Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Klem til deg! Det høres virkelig tøft ut! Håper du får god hjelp, og har gode folk rundt deg så du slipper å stå i det alene. Anonymkode: b9b06...4ae Tusen takk ❤️ jeg er helt alene 😔 Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #9 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg kan ikke huske at jeg har fått tips. Kjeft har jeg fått mye av Anonymkode: 8f8ea...313 Da må du finne alle trådene du har laget. Feks har du fått mange tips om å løse matsituasjonen, ha barna lenger i barnehagen istedenfor å hente tidlig og hjem til totalt kaos, sykemelde deg så du får nye energi og kan organisere unger og hjem bedre osv. Anonymkode: ff540...789
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #10 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Da må du finne alle trådene du har laget. Feks har du fått mange tips om å løse matsituasjonen, ha barna lenger i barnehagen istedenfor å hente tidlig og hjem til totalt kaos, sykemelde deg så du får nye energi og kan organisere unger og hjem bedre osv. Anonymkode: ff540...789 Jeg er sykemeldt og har vært det en stund. Vi deler oss opp ved middagsbordet. Jeg kan ikke hente senere enn jeg gjør. Jeg skrev ikke noe om hvilke tiltak jeg har gjort i denne tråden. Ønsket egentlig bare trøst Hi Anonymkode: 8f8ea...313
ostepop123 Skrevet 25. august 2023 #11 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): JJeg skrev ikke noe om hvilke tiltak jeg har gjort i denne tråden. Ønsket egentlig bare trøst Hi Anonymkode: 8f8ea...313 Det er supert å være tydelig på hva man trenger! Det er så lett for oss andre å gå inn i rådgiver-modus. Skjønner veldig godt at det er strevsomt, det du står i. Det er så absolutt lov å være sliten og ødelagt i hjertet. Heier på deg! ❤️
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #12 Skrevet 25. august 2023 Lykke til med fosterhjem. Tror det er det beste for barna. Anonymkode: feec6...b72
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #14 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Lykke til med fosterhjem. Tror det er det beste for barna. Anonymkode: feec6...b72 Alle skal ikke i fosterhjem. Så hjertet mitt er knust Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #15 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Klem ❤️ Anonymkode: b76be...fc9 Takk ❤️ Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #16 Skrevet 25. august 2023 ostepop123 skrev (8 timer siden): Det er supert å være tydelig på hva man trenger! Det er så lett for oss andre å gå inn i rådgiver-modus. Skjønner veldig godt at det er strevsomt, det du står i. Det er så absolutt lov å være sliten og ødelagt i hjertet. Heier på deg! ❤️ Tusen takk ❤️ Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #17 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Noen ganger må barn skilles. Vet om et søskenpar hvor det endte med at den yngste, som da var 12 løp etter broren med en øks. Etter to forskjellige fosterhjem, som heller ikke gikk særlig bra, endte han på barnevernsinstitusjon. Nå er han på sin tredje institusjon, ruser seg og alt er bare elendighet. Mener ikke å ta alt mot fra deg, men det er slett ikke sikkert det beste for barn som har så mye problemer er å komme innunder barnevernet og fjernes fra hjemmet. Dessverre er selvmedisinering noe som appelerer veldig til de som har et så "slitsomt" hodet, eneste måten å få fred på er å ruse seg. Jeg skjønner at du har havnet i en veldig vanskelig situasjon, med fire små barn med en mann som selv er full av problemer og diagnoser så han ikke kan hjelpe. Men jeg håper for barnas skyld du klarer å håndtere dette hjemme, så de slipper å måtte flytte fra deg. Snakk med barnevern og nav igjen, kan du få omsorgslønn e.l. og være mer hjemme. Alenemor i full jobb, med så mange utfordringer på hjemmebane er jo litt dømt til å mislykkes. Anonymkode: df0e8...b41 Tusen hjertelig takk for støtten på at dette faktisk er dømt til å misslykkes ❤️ Jeg har virkelig prøvd alt for å unngå at de må ut av hjemmet. Men det er virkelig ikke lett i hverdagen 😢 Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #18 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Tusen hjertelig takk for støtten på at dette faktisk er dømt til å misslykkes ❤️ Jeg har virkelig prøvd alt for å unngå at de må ut av hjemmet. Men det er virkelig ikke lett i hverdagen 😢 Anonymkode: 8f8ea...313 Har du prøvd å søke bpa? Har du sjekket om Home start finnes i kommunen din? Anonymkode: abea1...c52
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #19 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Alle skal ikke i fosterhjem. Så hjertet mitt er knust Anonymkode: 8f8ea...313 Er hjertet ditt knust fordi ikke alle skal i fosterhjem? Hvor mange skal, da? Anonymkode: 9a79c...6ed
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #20 Skrevet 26. august 2023 Bare overse dem som svarer deg ukoselig, ikke svar dem. Vi som selv har barn med diagnoser, skjønner hva du har stått i og står i alene og skjønner også hvorfor det kan være nødvendig å splitte søsken når man kun er en voksenperson og dermed ikke får skjermet barn som må skjermes. Skjønner at du har det grusomt nå, men du kommer til å klare deg gjennom det. Du er sterk som har stått i dette alene så lenge. Hvis du ikke har nære venner/familie å snakke med om dette, så snakk med fastlege (støttesamtaler), få henvisning til psykolog, kontakt kommunens lavterskeltilbud for psykisk helse e.l. Du trenger noen å snakke med i denne situasjonen. ❤️ Anonymkode: abea1...c52
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #21 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Er hjertet ditt knust fordi ikke alle skal i fosterhjem? Hvor mange skal, da? Anonymkode: 9a79c...6ed Hjertet er knust pga barna går ikke sammen. Det blir for mye for meg 😢 Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #22 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Har du prøvd å søke bpa? Har du sjekket om Home start finnes i kommunen din? Anonymkode: abea1...c52 Tror ikke vi kan få bpa Homestart har jeg hatt. Men det er 2 timer i uken, det er ingenting Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #23 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Bare overse dem som svarer deg ukoselig, ikke svar dem. Vi som selv har barn med diagnoser, skjønner hva du har stått i og står i alene og skjønner også hvorfor det kan være nødvendig å splitte søsken når man kun er en voksenperson og dermed ikke får skjermet barn som må skjermes. Skjønner at du har det grusomt nå, men du kommer til å klare deg gjennom det. Du er sterk som har stått i dette alene så lenge. Hvis du ikke har nære venner/familie å snakke med om dette, så snakk med fastlege (støttesamtaler), få henvisning til psykolog, kontakt kommunens lavterskeltilbud for psykisk helse e.l. Du trenger noen å snakke med i denne situasjonen. ❤️ Anonymkode: abea1...c52 Takk for forståelsen ❤️ det er så godt ! Ja, det er sinnsykt krevende! Jeg har hatt fast person i kommunen, men hun forstår ikke 😢 da er man like langt 😢 Anonymkode: 8f8ea...313
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #24 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Tror ikke vi kan få bpa Homestart har jeg hatt. Men det er 2 timer i uken, det er ingenting Anonymkode: 8f8ea...313 Men du har jo ikke bare 2 timer i uka? Har du ikke barnevernet hos deg 1-2 ettermiddager i uka? I tillegg har barna avlastning (men du valgte å la de få være hjemme noen timer selv om det var avlastning). Ungene går i barnehage og skole og husker jeg rett om de ikke var bittelitt hos faren sin og? Hadde du hjelp til vasking av hus og? alt i alt har du mye hjelp i hverdagen. Viss du nå er sykemeldt i tillegg (veldig fornuftig og på tide!) så burde det vært mulig å få til de få timene i uka du faktisk er alene med alle barna. Anonymkode: ff540...789
Anonym bruker Skrevet 26. august 2023 #25 Skrevet 26. august 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men du har jo ikke bare 2 timer i uka? Har du ikke barnevernet hos deg 1-2 ettermiddager i uka? I tillegg har barna avlastning (men du valgte å la de få være hjemme noen timer selv om det var avlastning). Ungene går i barnehage og skole og husker jeg rett om de ikke var bittelitt hos faren sin og? Hadde du hjelp til vasking av hus og? alt i alt har du mye hjelp i hverdagen. Viss du nå er sykemeldt i tillegg (veldig fornuftig og på tide!) så burde det vært mulig å få til de få timene i uka du faktisk er alene med alle barna. Anonymkode: ff540...789 Nei, det er svært utfordrende når alle barna er hjemme. Desverre. Anonymkode: 8f8ea...313
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå