Gå til innhold

Hva svarer man? (Jobbintervju)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ansatt hos et konsulentfirma, utleid til en bedrift. Jeg ble oppringt av et annet konsulentfirma (en konkurrent av firmaet jeg er ansatt hos)... De hadde sett cv'en min og ønsket å presentere meg til en annen bedrift... Hva svarer man da på jobbintervjuet hos bedriften som ønsker å leie inn en kandidat:

"Hvorfor søkte du på jobben?"

Anonymkode: a89f4...5c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ansatt hos et konsulentfirma, utleid til en bedrift. Jeg ble oppringt av et annet konsulentfirma (en konkurrent av firmaet jeg er ansatt hos)... De hadde sett cv'en min og ønsket å presentere meg til en annen bedrift... Hva svarer man da på jobbintervjuet hos bedriften som ønsker å leie inn en kandidat:

Fortell hva det var ved stillingen og bedriften som gjorde deg interessert 

Anonymkode: c7625...b77

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

De vil jo ikje spørre om det når det er konsulentfirmaet som har kontaktet deg!

Anonymkode: 38a9b...6ef

Skrevet

Du har jo ikke søkt på jobben. Det vet de jo. 

Anonymkode: 94778...ad5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har jo ikke søkt på jobben. Det vet de jo. 

Anonymkode: 94778...ad5

De vet ikke det. Skal på intervju hos bedriften, ikke hos konsilentbyrået

Skrevet

Da svarer du at du ble oppringt av rekrutteringsfirmaet de har hyret, det er de nok klar over at de har gjort, og at du synes stillingen virker interessant og derfor er du her. Du kan gjerne legge inn at du har lest deg opp litt om firmaet og at du tenker at dette er en plass du ønsker å jobbe. 

Skrevet

Du sier at du fikk en henvendelse. Si at det hender, men at denne var såpass interessant at du var nysgjerrig på arbeidsgiveren og at jobben virker veldig spennende fordi….. (noe du faktisk mener) . Så du valgte å søke. 

Anonymkode: de5bb...5a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Du sier at du fikk en henvendelse. Si at det hender, men at denne var såpass interessant at du var nysgjerrig på arbeidsgiveren og at jobben virker veldig spennende fordi….. (noe du faktisk mener) . Så du valgte å søke. 

Anonymkode: de5bb...5a7

Hun har ikke søkt

Anonymkode: 71c58...a61

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun har ikke søkt

Anonymkode: 71c58...a61

I det øyeblikket hun takker ja til intervju så regnes hun som søker. 

Anonymkode: c7625...b77

Skrevet

Du svarer ærlig, og sier sannheten.

"Jeg ble gjort oppmerksom på denne ledige stillingen av firma xx som hadde sett på min CV og mente den var så god match med hva dere ser etter. Jeg har lest litt om firmaet deres og stillingen som er ledig og synes det er veldig interessant/relevant for meg fordi....."

Anonymkode: 32609...7a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...