Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Jeg er ansatt hos et konsulentfirma, utleid til en bedrift. Jeg ble oppringt av et annet konsulentfirma (en konkurrent av firmaet jeg er ansatt hos)... De hadde sett cv'en min og ønsket å presentere meg til en annen bedrift... Hva svarer man da på jobbintervjuet hos bedriften som ønsker å leie inn en kandidat: "Hvorfor søkte du på jobben?" Anonymkode: a89f4...5c1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #2 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er ansatt hos et konsulentfirma, utleid til en bedrift. Jeg ble oppringt av et annet konsulentfirma (en konkurrent av firmaet jeg er ansatt hos)... De hadde sett cv'en min og ønsket å presentere meg til en annen bedrift... Hva svarer man da på jobbintervjuet hos bedriften som ønsker å leie inn en kandidat: "Hvorfor søkte du på jobben?" Anonymkode: a89f4...5c1 Fortell hva det var ved stillingen og bedriften som gjorde deg interessert Anonymkode: c7625...b77
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #3 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg er ansatt hos et konsulentfirma, utleid til en bedrift. Jeg ble oppringt av et annet konsulentfirma (en konkurrent av firmaet jeg er ansatt hos)... De hadde sett cv'en min og ønsket å presentere meg til en annen bedrift... Hva svarer man da på jobbintervjuet hos bedriften som ønsker å leie inn en kandidat: "Hvorfor søkte du på jobben?" Anonymkode: a89f4...5c1 De vil jo ikje spørre om det når det er konsulentfirmaet som har kontaktet deg! Anonymkode: 38a9b...6ef
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #4 Skrevet 25. august 2023 Du har jo ikke søkt på jobben. Det vet de jo. Anonymkode: 94778...ad5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #5 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du har jo ikke søkt på jobben. Det vet de jo. Anonymkode: 94778...ad5 De vet ikke det. Skal på intervju hos bedriften, ikke hos konsilentbyrået Anonymkode: a89f4...5c1
Himmel og hav Skrevet 25. august 2023 #6 Skrevet 25. august 2023 Da svarer du at du ble oppringt av rekrutteringsfirmaet de har hyret, det er de nok klar over at de har gjort, og at du synes stillingen virker interessant og derfor er du her. Du kan gjerne legge inn at du har lest deg opp litt om firmaet og at du tenker at dette er en plass du ønsker å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #7 Skrevet 25. august 2023 Du sier at du fikk en henvendelse. Si at det hender, men at denne var såpass interessant at du var nysgjerrig på arbeidsgiveren og at jobben virker veldig spennende fordi….. (noe du faktisk mener) . Så du valgte å søke. Anonymkode: de5bb...5a7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #8 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Du sier at du fikk en henvendelse. Si at det hender, men at denne var såpass interessant at du var nysgjerrig på arbeidsgiveren og at jobben virker veldig spennende fordi….. (noe du faktisk mener) . Så du valgte å søke. Anonymkode: de5bb...5a7 Hun har ikke søkt Anonymkode: 71c58...a61
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #9 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun har ikke søkt Anonymkode: 71c58...a61 I det øyeblikket hun takker ja til intervju så regnes hun som søker. Anonymkode: c7625...b77
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #10 Skrevet 25. august 2023 Du svarer ærlig, og sier sannheten. "Jeg ble gjort oppmerksom på denne ledige stillingen av firma xx som hadde sett på min CV og mente den var så god match med hva dere ser etter. Jeg har lest litt om firmaet deres og stillingen som er ledig og synes det er veldig interessant/relevant for meg fordi....." Anonymkode: 32609...7a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå