Gå til innhold

Er det lov å sove i bilen i parkeringshus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet om ei som måtte sone 3 år i fengsel for å ha sovet i bilen sin mens den sto i et parkeringshus. Hun slapp ut tidlig, egentlig skulle hun ha sonet i 5 år! Hun lærte seg at det ikke er lov i alle fall.

Har du betalt for å ha bilen stående der så har du betalt for å ha bilen stående der. Noen steder betaler en jo på veien ut. Uansett så kan det umulig være noe forbud mot det! Hvordan skulle det forbudet være? "Ikke lov å sitte i bilen sin i mer enn 27 minutter"? "Ikke lov å sovne i bilen sin mens den står parkert"? Jeg kan tenke meg at det ikke er lov å la bilen stå på tomgang i mer enn et par minutter altså, uavhengig av soving eller ikke soving.

Ellers er det ofte rasteplasser ikke langt unna, der det i hvert fall er lov å stoppe for å sove. Gratis.

Anonymkode: a822d...ec0

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vet om ei som måtte sone 3 år i fengsel for å ha sovet i bilen sin mens den sto i et parkeringshus. Hun slapp ut tidlig, egentlig skulle hun ha sonet i 5 år! Hun lærte seg at det ikke er lov i alle fall.

Har du betalt for å ha bilen stående der så har du betalt for å ha bilen stående der. Noen steder betaler en jo på veien ut. Uansett så kan det umulig være noe forbud mot det! Hvordan skulle det forbudet være? "Ikke lov å sitte i bilen sin i mer enn 27 minutter"? "Ikke lov å sovne i bilen sin mens den står parkert"? Jeg kan tenke meg at det ikke er lov å la bilen stå på tomgang i mer enn et par minutter altså, uavhengig av soving eller ikke soving.

Ellers er det ofte rasteplasser ikke langt unna, der det i hvert fall er lov å stoppe for å sove. Gratis.

Du vet om en som sonet tre år (!!!) for å sove i bilen, men du mener at det umulig kan være ulovlig? 

Anonymkode: 7c54d...58c

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Du vet om en som sonet tre år (!!!) for å sove i bilen, men du mener at det umulig kan være ulovlig? 

Jeg var sarkastisk. Beklager at jeg ikke var tydeligere på det.

Annonse

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg tror ikke det er lov, det er ikke beregnet som overnattingssted i forhold til brannregler. 

Anonymkode: 91293...36d

Hva mener du med overnattingssted sammenlignet med brannregler?

Anonymkode: d8b74...7ba

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hva mener du med overnattingssted sammenlignet med brannregler?

Det er strengere brannregler til bygninger som er beregnet for overnatting, stor forskjell på å være våken eller sovende når en brann oppstår. Dvs. strengere krav til rømningsveier, automatisk brannslokningsanlegg, materialbruk etc. Hoteller har strengere brannkrav enn boliger fordi man ikke er like godt kjent der som hjemme.

Viktig for brannvesenet å vite  ved en utrykning på natten om det sover folk i bygget eller ikke. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er strengere brannregler til bygninger som er beregnet for overnatting, stor forskjell på å være våken eller sovende når en brann oppstår. Dvs. strengere krav til rømningsveier, automatisk brannslokningsanlegg, materialbruk etc. Hoteller har strengere brannkrav enn boliger fordi man ikke er like godt kjent der som hjemme.

Viktig for brannvesenet å vite  ved en utrykning på natten om det sover folk i bygget eller ikke. 

Du kan fortsatt ikke sammenligne bil og regler som overnattingssted

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Skjønner ikke helt hva du mener? 

"Jeg tror ikke det er lov, det er ikke beregnet som overnattingssted i forhold til brannregler." Skrev du.

I forhold til betyr "sammenlignet med". Med andre ord så skriver du at det er ikke beregnet som overnattingssted sammenlignet med brannregler. Og det gir ingen mening

Kanskje klønete formulert av meg, det jeg prøvde å si var at parkeringshus ikke bygges etter like strenge brannregler som bygg som er beregnet for overnatting. Basert på det tror jeg at det ikke er lov å overnatte i parkeringshus, understreker tror, jeg vet det ikke sikkert.

Håper det ga mer mening. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

"Jeg tror ikke det er lov, det er ikke beregnet som overnattingssted i forhold til brannregler." Skrev du.

I forhold til betyr "sammenlignet med". Med andre ord så skriver du at det er ikke beregnet som overnattingssted sammenlignet med brannregler. Og det gir ingen mening

Men du skjønte hva hun mente, gjorde du ikke? Du følte bare for å vise deg litt 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...