Gå til innhold

Hender det at du blir skikkelig flau over noe som en annen gjør?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sitter i er styre med ei som stadig skal fortelle om energier og krystaller. Ingen trenger medisiner faktisk. Hender jeg blir litt flau på styremøtene, men hun gjør en god jobb ellers 

Anonymkode: 86f5c...fee

Jeg har en kollega som slenger ut av seg de rareste ting i møter. Hun har ingen brems så når hun først har starta så er det som å se ei tønne rulle ned en skråning. Hun tar ingen innspill om å stoppe, at dette ikke er tid og sted, at dette ikke er relatert til temaet el. Har hun grepet ordet så skal hun snakke ferdig og det kan ta noen minutter. Hun skjener gjerne sidelengs også, så om hun begynner på tema så er det garantert ikke der det slutter. Hun ender alltid på å klage på egen arbeidsmengde. På teammøter er det kjedelig, men når hun gjør det på andre type møter så blir jeg faktisk flau på hennes vegne. 

Vi har også en sjef som kan finne på å sitte som en tenåring/banan i stolen og glane på mobilen i møter når det er eksterne som står og snakker. Da blir jeg også flau og får lyst til å dytte han i sida og be han legge bort mobilen, rette seg opp og se interessert ut. Han sitter jo tross alt alltid på første rad. 

Anonymkode: fe519...c9e

Blir flau når voksne folk her inne ikke klarer å snakke norsk. Mange her skriver som om de skulle vært 14 år gamle. I tillegg blir jeg flau over at voksne folk, også her inne følger bloggere og influencere. 

Anonymkode: c96f5...f08

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Blir flau når voksne folk her inne ikke klarer å snakke norsk. Mange her skriver som om de skulle vært 14 år gamle. I tillegg blir jeg flau over at voksne folk, også her inne følger bloggere og influencere. 

Bør jeg skjems pga jeg skriver dårlig? 

Anonymkode: 78457...35f

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men har man en tenåring, så kan det være lurt å ha en viss informasjon om hva de ser på og følger med på da. Ikke følge med så mye at man blir opphengt og gjerne lan det meste om personen, men følge med og ja en viss peiling.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hold deg unna engelske ord, så er du på god vei... 

Skjems er ikke engelsk. Det er gammel slang for «skamme seg» husker oldemor og mormor brukte det. 

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Men har man en tenåring, så kan det være lurt å ha en viss informasjon om hva de ser på og følger med på da. Ikke følge med så mye at man blir opphengt og gjerne lan det meste om personen, men følge med og ja en viss peiling.

Skjems er ikke engelsk. Det er gammel slang for «skamme seg» husker oldemor og mormor brukte det. 

👍

Anonymkode: 78457...35f

Jeg har vært flau ett par ganger på vegne av barna mine. Den alderen før de får filter hvor de kan finne på å si, oi, du har ikke noen tenner 🙈 I tenårene også var det noen episoder med kanskje litt bråkjekk holdning. 

Blir ikke flau på vegne av andre, ikke på lin kappe at de tråkker i salaten. Skjer at jeg får meg en god latter da. 

Anonymkode: 2ffdb...09e

Syns snikskryt er flaut, og det er mye av det. Fks hvis noen spør hva man er glad for i livet og svaret blir fks : jeg er mest av alt glad for jeg har god helse. Gullmedalje i turn, at jeg fikk en viktig utmerkelse på jobb og er gift med en rik mann betyr ingenting i forhold. 

Sånt snikskryt er pinlig å lese, men jeg tror vi alle gjør en sånn flause iblandt. 

Anonymkode: b37d7...d9d

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Et snev av leseforståelse er heller ikke så dumt. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Syns snikskryt er flaut, og det er mye av det. Fks hvis noen spør hva man er glad for i livet og svaret blir fks : jeg er mest av alt glad for jeg har god helse. Gullmedalje i turn, at jeg fikk en viktig utmerkelse på jobb og er gift med en rik mann betyr ingenting i forhold. 

Sånt snikskryt er pinlig å lese, men jeg tror vi alle gjør en sånn flause iblandt. 

Jeg blir mest flau av andres fattigmannsbitterhet, ser jeg nå. Man får altså ikke si hva man er stolt av i wn tråd om hva man er stolt av, for det er skryt? For et innsnevra lite menneske du er.

Anonymkode: 9b63b...e8f

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg blir mest flau av andres fattigmannsbitterhet, ser jeg nå. Man får altså ikke si hva man er stolt av i wn tråd om hva man er stolt av, for det er skryt? For et innsnevra lite menneske du er.

Anonymkode: 9b63b...e8f

Hva er det du blir så sur for? Spørsmålet var om vi ble flaue over andre noen ganger og jeg blir flau av snikskryt. Jeg skrev til og med at vi alle gjør det iblandt, og da medberegnet meg. Da blir jeg flau over det også. Du må jo tåle svarene her uten å ta det personlig. 

Jeg har dessverre en Facebook-venn på min alder (40-årene), som legger ut utfordrende bilder av seg selv. Kan feks se trusa, dyp utringning, forførerisk blikk. Hun har også lagt ut bilder der hun er helt naken, så hele rumpa vises bar. Hun har en flott kropp, skjønner jo at hun er stolt av den. Men jeg synes likevel det er flaut.

Ellers synes jeg det er veldig flaut med folk som skryter av seg selv og blåser seg opp (nesten alltid menn). Det er så åpenbart at de er usikre. 

Anonymkode: b2b37...f2e

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke slang, det er vel en dialektvariant. Men jeg tror ikke Annie siktet til dette, men mer å unngå engelsk generelt.

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg har en kollega som slenger ut av seg de rareste ting i møter. Hun har ingen brems så når hun først har starta så er det som å se ei tønne rulle ned en skråning. Hun tar ingen innspill om å stoppe, at dette ikke er tid og sted, at dette ikke er relatert til temaet el. Har hun grepet ordet så skal hun snakke ferdig og det kan ta noen minutter. Hun skjener gjerne sidelengs også, så om hun begynner på tema så er det garantert ikke der det slutter. Hun ender alltid på å klage på egen arbeidsmengde. På teammøter er det kjedelig, men når hun gjør det på andre type møter så blir jeg faktisk flau på hennes vegne. 

Vi har også en sjef som kan finne på å sitte som en tenåring/banan i stolen og glane på mobilen i møter når det er eksterne som står og snakker. Da blir jeg også flau og får lyst til å dytte han i sida og be han legge bort mobilen, rette seg opp og se interessert ut. Han sitter jo tross alt alltid på første rad. 

Anonymkode: fe519...c9e

"som å se ei tønne rulle ned en skråning"  - godt beskrevet! Kjenner typen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...