Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #1 Skrevet 22. august 2023 Jeg bruker den kun til å tine mat i. Anonymkode: 9a128...a9a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #2 Skrevet 22. august 2023 Varme rester, varme tacolefser og ungene lager en sjelden gang popkorn i den. Eldste sønn jobber av og til noen rare vakter og da varmer han av og til en Fjordland i den. Tror aldri jeg har tint noe i den. Anonymkode: 06f61...a64
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #3 Skrevet 22. august 2023 Til ulike ting. Av og til tine noe, ofte til å varme opp rester, varme tacolefser, lunke glutenfri gjærbakst (stor forskjell etter 10 sekunder i mikroen), lage osteskiver osv. Den er mye i bruk her. Anonymkode: bdff9...de0
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #4 Skrevet 22. august 2023 Tine. Og så bruker barna den til ostesmørbrød. Anonymkode: 62a8d...494
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #5 Skrevet 22. august 2023 Ingenting så den kvittet jeg meg med. Gidder ikke bruke strøm på tining og ostesmørbrød blir soggy. Anonymkode: f62e4...79c
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #6 Skrevet 22. august 2023 Ikke til så mye etter jeg fikk airfryer Anonymkode: 4ff92...d9b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #7 Skrevet 22. august 2023 Mye! Brukes hver dag. Varme rester, har alltid rester. Lager ekstra middag for å ha varm lunsj dagen etter. Popcorn. Barna lager ostesmørbrød og andre enkle ting. Havregrøt hver morgen. Tar 2 minutter tilsammen. Koke poteter. Tar ca 5 minutter sammenlignet med 30-40 minutters koking. Datteren min varmer melk i mikroen, enten bare for varm melk eller en gang i blant for varm sjokomelk. Jeg varmer iblant kaffen min (latte), fordi jeg lager en og glemmer den. I stedet for å helle den ut fordi jeg hater den kald, så er det 1 minutt i mikroen og den er som ny. Lager knekkebrød, sånne frøknekkebrød. Tar ca 2 minutter. Ja, mer... Men kommer ikke på nå. Sjelden jeg tiner noe da. Anonymkode: 88713...b25
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #8 Skrevet 22. august 2023 Lite, særlig etter airfryer'n fikk plass på kjøkkenbenken. Anonymkode: f3db6...00e
Pobie Skrevet 22. august 2023 #9 Skrevet 22. august 2023 Varme opp rester, tine mat, varme mat, f eks frossenmåltider og havregrøt, varme opp igjen kaffe og te. Bruker den gjerne flere ganger om dagen.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #10 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Mye! Brukes hver dag. Varme rester, har alltid rester. Lager ekstra middag for å ha varm lunsj dagen etter. Popcorn. Barna lager ostesmørbrød og andre enkle ting. Havregrøt hver morgen. Tar 2 minutter tilsammen. Koke poteter. Tar ca 5 minutter sammenlignet med 30-40 minutters koking. Datteren min varmer melk i mikroen, enten bare for varm melk eller en gang i blant for varm sjokomelk. Jeg varmer iblant kaffen min (latte), fordi jeg lager en og glemmer den. I stedet for å helle den ut fordi jeg hater den kald, så er det 1 minutt i mikroen og den er som ny. Lager knekkebrød, sånne frøknekkebrød. Tar ca 2 minutter. Ja, mer... Men kommer ikke på nå. Sjelden jeg tiner noe da. Anonymkode: 88713...b25 Ohh, koke poteter! Kan du forklare meg framgangsmåte her? Jeg vil gjerne lære 😊 Anonymkode: bdff9...de0
Himmel og hav Skrevet 22. august 2023 #11 Skrevet 22. august 2023 Det samme som de fleste over her: Tining og oppvarming av rester. En sjelden gang til å smelte sjokolade eller poppe popcorn.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #12 Skrevet 22. august 2023 På hurtigruten har de flere mikrobølgeovner på kjøkkenet. Jeg har alltid lurt på hva noen med kokkeutdanning bruker mikrobølgeovn til? Anonymkode: c079d...4ad
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #13 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): På hurtigruten har de flere mikrobølgeovner på kjøkkenet. Jeg har alltid lurt på hva noen med kokkeutdanning bruker mikrobølgeovn til? Anonymkode: c079d...4ad Fisk blir visst bra i mikro, aldri prøvd selv, men hver høst anbefaler jo div kokker det til nye hybelboere og studenter Ellers kan du putte rå løk 30 sekunder i mikro før du kutter, da svir det ikke i øynene. Sitron 30 sekunder i mikro gjør den lettere å presse så det kommer mer saft fra den. Kanskje det er slike ting? Anonymkode: 06f61...a64
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #14 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Fisk blir visst bra i mikro, aldri prøvd selv, men hver høst anbefaler jo div kokker det til nye hybelboere og studenter Ellers kan du putte rå løk 30 sekunder i mikro før du kutter, da svir det ikke i øynene. Sitron 30 sekunder i mikro gjør den lettere å presse så det kommer mer saft fra den. Kanskje det er slike ting? Anonymkode: 06f61...a64 Meget mulig. Jeg har bare lagt merke til de og til at de lager faktisk god mat. Så hvorfor i huleste har de da mikrobølgeovner der?! De kan tydelig faget sitt! Men jeg vet ikke. Jeg trodde det bare var til å lage mat i, eventuelt tine opp mat. Men samme hva får det så seig (eller uttørket) form i så fall. Anonymkode: c079d...4ad
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #15 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Meget mulig. Jeg har bare lagt merke til de og til at de lager faktisk god mat. Så hvorfor i huleste har de da mikrobølgeovner der?! De kan tydelig faget sitt! Men jeg vet ikke. Jeg trodde det bare var til å lage mat i, eventuelt tine opp mat. Men samme hva får det så seig (eller uttørket) form i så fall. Anonymkode: c079d...4ad Kanskje de lager maten i mikroen og det er derfor den er så god Anonymkode: 4ff92...d9b
Iiiiik Skrevet 22. august 2023 #16 Skrevet 22. august 2023 Varmer opp rester i den, det er vel viktigste bruk hos oss. Damper også grønnsaker med mikro, slipper ihjelkokte grønnsaker. Og så bruker jeg den til å smelte sjokolade når jeg lager konfekt. Får perfekt temperert sjokolade hver gang. Smelter smør til baking, blir mindre oppvask av å sette en liten skål i mikroen enn hvis jeg smelter i en kjele.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #17 Skrevet 22. august 2023 Kjøpte den gangen vi hadde baby siden jeg ikke hadde nok melk og brukte den på å varme opp erstatning. I dag brukes den til å varme opp middagsrester til lunsj når vi har hjemmekontor og tining av mat. Brukes egentlig ganske skjeldent så tror ikke vi kommer til å kjøpe ny når den vi har går i stykker. Anonymkode: 87131...8f0
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #18 Skrevet 22. august 2023 Den står i en bod i kjelleren, og har ikke vært brukt siden vi skulle varme flaske til babyen. Som nå snart er 12 år 😂 Anonymkode: 973f3...59a
tante grusom master of law Skrevet 22. august 2023 #19 Skrevet 22. august 2023 Vi bruker microen daglig - til alt som nevnes i tråden, bortsett fra flasker til baby siden det ikke er aktuelt lenger.
ReneRene Skrevet 22. august 2023 #20 Skrevet 22. august 2023 Bake poteter. Oppvarming av mat som rester og vafler osv.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #21 Skrevet 22. august 2023 Popcorn, tining, varme opp matrester, lage eggerøre. Anonymkode: 30b22...a6a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #22 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Mye! Brukes hver dag. Varme rester, har alltid rester. Lager ekstra middag for å ha varm lunsj dagen etter. Popcorn. Barna lager ostesmørbrød og andre enkle ting. Havregrøt hver morgen. Tar 2 minutter tilsammen. Koke poteter. Tar ca 5 minutter sammenlignet med 30-40 minutters koking. Datteren min varmer melk i mikroen, enten bare for varm melk eller en gang i blant for varm sjokomelk. Jeg varmer iblant kaffen min (latte), fordi jeg lager en og glemmer den. I stedet for å helle den ut fordi jeg hater den kald, så er det 1 minutt i mikroen og den er som ny. Lager knekkebrød, sånne frøknekkebrød. Tar ca 2 minutter. Ja, mer... Men kommer ikke på nå. Sjelden jeg tiner noe da. Anonymkode: 88713...b25 Blir ikke grøten veldig flytende? Anonymkode: 4726f...570
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #23 Skrevet 22. august 2023 Det meste av det som er nevnt ovenfor + at jeg har en med grill så jeg får stekeskorpe på div. Lager også ostesnacks. Anonymkode: 5819e...323
Iiiiik Skrevet 22. august 2023 #24 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Blir ikke grøten veldig flytende? Anonymkode: 4726f...570 Det kommer jo an på hvor mye melk du har oppi det.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #25 Skrevet 22. august 2023 Tine mat, varme middagsrester, varme ferdigmiddager, ostesmørbrød, popcorn, koppkake, varme fylte horn og hjemmelagede rundstykker. Anonymkode: e7b0f...979
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå