Gå til innhold

Ta med hund til begravelse? Svigermor

Anbefalte innlegg

Har ikke helt forstått meg dette med å ta med seg kjæledyr til slike sermonier.

Min manns  bestevenn døde brått  :( som familien hans kjente godt også. Når vi  dukket opp i kirken var svigermor med sin malteser/bichon i fanget, hun måtte ut noen ganger pga huden bjeffer og er helt utrent.. jeg synes det var veldig uhøflig av min svigers og tenke at det var en lur ide å ta med hunden.. på en BEGRAVELSE.. tror ikke jeg var den eneste som reagerte på hundens oppdragelse eller hvorfor det var en hund der. At folk ikke kan la hundene sine være hjemme..

Anonymkode: e2872...22c

Fortsetter under...

Ikke engang min uføre svoger som har med seg hunden overalt, virkelig til alt og alle, uansett, og alltid løs, lar den være hjemme når det er begravelse.

Aldri hørt om noen som har med hund i begravelse. Er det i det hele tatt lov å ha hund med inn i kirken? Tenker på allergi og sånt.

Anonymkode: f7471...e7d

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke engang min uføre svoger som har med seg hunden overalt, virkelig til alt og alle, uansett, og alltid løs, lar den være hjemme når det er begravelse.

Aldri hørt om noen som har med hund i begravelse. Er det i det hele tatt lov å ha hund med inn i kirken? Tenker på allergi og sånt.

Oi, ble en rar setning... Ikke engang svogeren min tar hunden med i begravelse skulle det stå. Han mangler mange sosiale antenner, men har tydeligvis noen da.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det viktig at han er ufør?

Anonymkode: e8339...b0d

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det viktig at han er ufør?

Fordi han har et litt uvanlig hundehold. Han forlater aldri hunden, han har den med overalt. Andre drar jo på jobb, på butikken osv. Det gjør ikke han, han er sammen med hunden 24/7 og har barnevakt til den om han skal til tannlegen liksom. Det er bare hjemmeværende eldre og yngre uføre som har den typen hundehold.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Fordi han har et litt uvanlig hundehold. Han forlater aldri hunden, han har den med overalt. Andre drar jo på jobb, på butikken osv. Det gjør ikke han, han er sammen med hunden 24/7 og har barnevakt til den om han skal til tannlegen liksom. Det er bare hjemmeværende eldre og yngre uføre som har den typen hundehold.

Det er vel fortsatt uvesentlig at han er ufør. Finnes mange som jobber og fortsatt har et uvanlig hundehold

Anonymkode: 4d294...eb3

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er verre med de som tar med seg småbarn eller spedbarn som bare skriker og bærer seg ad. En hund holder seg i alle fall i ro.

Anonymkode: 6732b...fe2

For det gjorde ikke denne hunden😂

Anonymkode: e2872...22c

Anonym bruker skrev (På 21.8.2023 den 21.02):

Det vi andre lurer på er om han tar med seg hunden i begravelser eller ei - for setningen din mangler den informasjonen 🙂  Du starter med Ikke engang - slik at det høres ut som: Ikke engang han tar med hunden i begravelse og så avslutter du med: Lar den være hjemme.. Så hva mener du?

Anonymkode: 4ea36...f2a

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det vi andre lurer på er om han tar med seg hunden i begravelser eller ei - for setningen din mangler den informasjonen 🙂  Du starter med Ikke engang - slik at det høres ut som: Ikke engang han tar med hunden i begravelse og så avslutter du med: Lar den være hjemme.. Så hva mener du?

Det ble jo forklart under.

Anonymkode: 1d209...e26

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det lurer vi da ikke på. Vi skjønner hva hun mener. 

Anonymkode: 82aa9...830

Hund i begravelse er uakseptabelt med mindre det er en hjelpehund, men selv da er det tvilsomt. Begravelser bør være inkluderende for alle, uansett allergi eller andre ting. Men jeg opplever at de som har hjelpehunder er langt mer følsomme for sånne ting enn vanlige hundeeiere. 

Lektor Doppler med tillegg skrev (1 minutt siden):

Hund i begravelse er uakseptabelt med mindre det er en hjelpehund, men selv da er det tvilsomt. Begravelser bør være inkluderende for alle, uansett allergi eller andre ting. Men jeg opplever at de som har hjelpehunder er langt mer følsomme for sånne ting enn vanlige hundeeiere. 

Klart at en hjelpehund kan og skal være med i begravelse.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Klart at en hjelpehund kan og skal være med i begravelse.

Hvis avdødes mindreårige barn har alvorlig allergi mot hund? Jeg har troen på skjønn. 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ser ikke problemet 

Anonymkode: fff8d...b68

Ser ikke problemet? 

Ei gneldrebikkje har overhodet ikke noe i en kirke å gjøre, verken i begravelse eller egentlig uansett anledning. Bikkja er heller definitivt ikke velkommen i minnestunda etter begravelse. Bikkjer holdes hjemme på slike dager. 

Anonymkode: 9c0ec...cee

Danida skrev (12 timer siden):

Gæren kjerring. 
Jeg elsker hundene mine, men i begravelse hører de slett ikke til!

Det er jo litt forskjell på en liten hund på fanget og det å komme med to Huskyer da! 

Det sagt så syns jeg bare hjelpehunder skal være i kirken.

Anonymkode: 781aa...577

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo litt forskjell på en liten hund på fanget og det å komme med to Huskyer da! 

Det sagt så syns jeg bare hjelpehunder skal være i kirken.

Fikk du med deg dette: hun måtte ut noen ganger pga huden bjeffer og er helt utrent. (Klippet direkte fra HI.)

Godt oppdratte bikkjer ligger rolig og holder fred, altfor mange småhunder er gneldrete og uoppdratte. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fikk du med deg dette: hun måtte ut noen ganger pga huden bjeffer og er helt utrent. (Klippet direkte fra HI.)

Godt oppdratte bikkjer ligger rolig og holder fred, altfor mange småhunder er gneldrete og uoppdratte. 

Ja jeg skrev at det kun bør være hjelpehunder i begravelse. Jeg tenkte bare at to Huskyer ville ha skremt flere i tillegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...