Gå til innhold

Hvilke trinn pleier man bytte sekk?

Anbefalte innlegg

Tenkte at jenta mi kunne få ny sekk neste år når hun begynner i 4. klasse, den hun fikk når hun begynte er fortsatt stor nok til bøkene, og stor på henne. Men, "alle' i klassa har fått nye sekker... når er det vanlig å bytte? 

Anonymkode: f8e1c...abc

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144442327-hvilke-trinn-pleier-man-bytte-sekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det varierer veldig. Min yngste startet i 5 i år. Ikke spurt etter eller fått ny sekk, men ser flere har ny i år.

Eldste fikk ny i 5.trinn og nå til ungdomsskolen. Dette mest fordi hun syns de hun hadde var veldig barnslige.

Anonymkode: 2f3dc...89e

En gang mellom 3. og 5. klasse er vanlig.

Eldste min vokste som et uvær første årene på skolen, og var lengst i klassen i 3.klasse. Førsteklassesekken så ut som et egg midt på ryggen hans 🙈 Han fikk ny.

De to neste mine fikk til 4.klasse.

Anonymkode: 4cef7...89e

Min fikk ny til 4.klasse fordi den andre var barnslig. Så han fikk en grå nøytral (han valgte selv) og den passer ut barneskolen. Egentlig ut ungdomsskolen og, men kan hende han får en ny når han begynner der

Anonymkode: d9843...4d2

Annonse

Her får alle sekk av kommunen når de starter i 1.klasse. eldste fikk ny sekk i 3.klassr, mens minste fikk i 2.klasse da sekken han hadde i 1.klasse var ødelagt. Håper at sekken eldste har, varer til 7 trinn.

Anonymkode: 915a6...153

Yngste fikk ny sekk kort tid inn i førsteklasse, fordi den vi hadde kjøpt var så ufattelig tung. Kjøpte da en berganssekk som er helt aldersnøytral og han har den fortsatt nå i sjette klasse. 

Elsdte har hatt den samme sekken siden 5 klasse og går nå på vgs. En helt aldersnøytral sort berganssekk. 

Vasker sekkene i maskinen med jevne mellomrom og de er ikke slitt. Ungene ønsker heller ikke nye sekker, så ser ikke behovet for å kjøpe nye. 

Anonymkode: 2f63c...774

Min fikk ny nå i fjerde. Flere byttet i løpet av 3 klasse, men det var jo fordi sekken begynte å bli liten. De største jentene er STORE nå altså. Så himla lange liksom. Jenta mi er en av de minste. Men kjøpte ny fordi hun synes sekken hun har er litt barnslig nå. 

Anonymkode: 0cbb7...6d9

Våre har fått i 3. klasse. Da har de syntes førsteklassesekkene har vært barnslige. Neste sekk har vært svært nøytral og varer ut barneskolen, minst. Om de bytter i 3. eller 4. trinn er igrunn irrelevant. De må ha ny sekk rundt da uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...