Gå til innhold

Mislykket

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg får ikke noe hjelp. Det var ikke hjelp å få. Lege er ute av bildet. Gitt opp det. Bare meg selv. 

Anonymkode: 4dd54...d12

Da må du gå et annet sted. Bytt fastlege. Og hvis du ikke har vært ærlig med legen, så er det ikke rart du ikke får hjelp. 

Anonymkode: 8ff6c...ef1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Nei, du bør ALDRI skrive "tanker" her. Du har aldri noen tanker som er annet enn depping og furting og selvmedlidenhet. Det er tanker du bør øve deg på å hoppe over, og fjerne fra hodet ditt. Bruk en joggetur, en fin film eller en skikkelig runde med husvask for å få sånne tanker vekk. Ikke tillat dem å skape seg så stor plass i hodet at du faktisk formulerer dem skriftlig! nei, nei, nei!

Anonymkode: 44087...b42

Så jeg bør slutte å tenke på situasjoner i livet som skjer da? 

Skrevet

Nei, jeg får ikke noe hjelp. Det var ikke hjelp å få. Lege er ute av bildet. Gitt opp det. Bare meg selv. 

Der er ikke hjelp å få hvis du juger for legen. 

Men når det er sagt, der er hundrevis av hjelpende innlegg her på forumet som du har fått i dine tråder. Du bare velger å overse dem. Eller si "setter pris på!" når sannheten er at du driter i dem og bare venter på noen sure innlegg du kan gasse deg i.

Skrevet

Det du beskriver i hovedinnlegget er ikke "situasjoner i livet som skjer". Du har aldri skrevet om faktiske situasjoner. Alt du har skrevet om her er dine egne forvrengte oppfatninger av situasjoner og hvordan noen andre krenker deg gjennom disse situasjonene. Det starta med at det var dårlig gjort av foreldrene dine å låne deg hytta, for du fikk den ikke i den uka du ønsket. Så har du forvridd en hel masse andre nøytrale hendelser til å bli fornærmelser. Selv positive ting i livet kan du vrenge til å bli noe dumt. Når noen ber deg på middag, vil du ikke gå på den i fall de gjør det "bare fordi", når noen ber deg på konsert vil du ikke gå fordi det var slemt å tilby deg en billett som ble til overs. Og så videre og så videre. Ikke noe av dette er "situasjoner", det er vrangforestillinger. Og dem skriver du om og dyrker og vanner til de blir store og uoverkommelige, og til slutt tror du at du lever verdens verste liv og at alle er slemme. Men det er vås.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du må slutte lage stakkars meg tråder for å fore elendigheten.

Anonymkode: 808f9...bd7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Du overtenker og overtolker. Lag deg avbrudd. Hver gang du vil skrive noe her feks at ingen er glad i deg fordi du ikke har fått sms på tre dager, gå ut. Bestem deg for at du sa skal gå i 15 minutter feks. Ungen kan bli med på tur. Hør lydbok. Hekle. Puss tenna. Vask under senga. Bak en kake. Men ikke bli sittende i ditt eget tankekjør. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da bytter du fastlege i det minste, så prøver du igjen å få hjelp, for du er ikke frisk. Du er jo helt tydelig deprimert, ingenting ved dine tråder gjør deg noe som helst bedre. Ingen her kan gjøre deg eller livssituasjonen din bedre, du må slutte å legge det på folk her inne.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Der er ikke hjelp å få hvis du juger for legen. 

Men når det er sagt, der er hundrevis av hjelpende innlegg her på forumet som du har fått i dine tråder. Du bare velger å overse dem. Eller si "setter pris på!" når sannheten er at du driter i dem og bare venter på noen sure innlegg du kan gasse deg i.

Skal jeg slutte å si jeg setter pris på det? Og det er ikke sant at jeg driter i dem. Blir glad for dem. Det ang de sure innleggene føler jeg blir bekreftelser. 

Skrevet

Det du beskriver i hovedinnlegget er ikke "situasjoner i livet som skjer". Du har aldri skrevet om faktiske situasjoner. Alt du har skrevet om her er dine egne forvrengte oppfatninger av situasjoner og hvordan noen andre krenker deg gjennom disse situasjonene. Det starta med at det var dårlig gjort av foreldrene dine å låne deg hytta, for du fikk den ikke i den uka du ønsket. Så har du forvridd en hel masse andre nøytrale hendelser til å bli fornærmelser. Selv positive ting i livet kan du vrenge til å bli noe dumt. Når noen ber deg på middag, vil du ikke gå på den i fall de gjør det "bare fordi", når noen ber deg på konsert vil du ikke gå fordi det var slemt å tilby deg en billett som ble til overs. Og så videre og så videre. Ikke noe av dette er "situasjoner", det er vrangforestillinger. Og dem skriver du om og dyrker og vanner til de blir store og uoverkommelige, og til slutt tror du at du lever verdens verste liv og at alle er slemme. Men det er vås.

Hva mener du med at det ikke er situasjoner som skjer? Det skjer jo. Enig i at jeg ser det som jeg lever verdens verste liv og at folk er mot meg. 

Skrevet

Du må slutte lage stakkars meg tråder for å fore elendigheten.

Prøver å ikke gjøre det. 

Skrevet
Lektor Doppler med tillegg skrev (1 time siden):

Ja. Du overtenker og overtolker. Lag deg avbrudd. Hver gang du vil skrive noe her feks at ingen er glad i deg fordi du ikke har fått sms på tre dager, gå ut. Bestem deg for at du sa skal gå i 15 minutter feks. Ungen kan bli med på tur. Hør lydbok. Hekle. Puss tenna. Vask under senga. Bak en kake. Men ikke bli sittende i ditt eget tankekjør. 

Takk for gode tips der for å unngå. 

Skrevet

Da bytter du fastlege i det minste, så prøver du igjen å få hjelp, for du er ikke frisk. Du er jo helt tydelig deprimert, ingenting ved dine tråder gjør deg noe som helst bedre. Ingen her kan gjøre deg eller livssituasjonen din bedre, du må slutte å legge det på folk her inne.

Krise med fastleger her. Har ikke hatt noen fast på lenge. Jeg skylder ikke på noen. Hva mener du med å legge det på folk her? Et hyggelig ord kan gjøre dagen litt bedre osv. 

Skrevet
Danida skrev (2 timer siden):

Når du "lufter" tanker, hva skjer med tankene da? Får de ny luft og blir store og sterke? 

Hva mente du her? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Krise med fastleger her. Har ikke hatt noen fast på lenge.

Du står vel på venteliste til ny fastlege? Jeg har ikke fastlege selv heller, men står på venteliste. Kommunen plikter å gi deg legehjelp, om du så må gå til noen som ikke er fastlegen din.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med å legge det på folk her?

Hvis du ikke får de svarene du vil ha, så sier du at ingen vil ha deg her, ingen her liker deg, alle vil ha deg vekk, alle er i mot deg, kommer med passiv aggressive kommentarer  osv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du står vel på venteliste til ny fastlege? Jeg har ikke fastlege selv heller, men står på venteliste. Kommunen plikter å gi deg legehjelp, om du så må gå til noen som ikke er fastlegen din.

Hvis du ikke får de svarene du vil ha, så sier du at ingen vil ha deg her, ingen her liker deg, alle vil ha deg vekk, alle er i mot deg, kommer med passiv aggressive kommentarer  osv.

Ja, har vært hos lege. Men blir forskjellige. 

Ja, vet jeg har skrevet sånne kommentarer. Det er unødvendig. Når jeg er der er alt trist og føler meg angrepet og mislikt. 

Skrevet

Står du på venteliste til ny fastlege?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, vet jeg har skrevet sånne kommentarer. Det er unødvendig. Når jeg er der er alt trist og føler meg angrepet og mislikt. 

Jeg gjør mye dumt! 

Skrevet (endret)

Nei, jeg får ikke noe hjelp. Det var ikke hjelp å få. Lege er ute av bildet. Gitt opp det. Bare meg 

Endret av Rafaella
Skrevet

Hvordan hadde du og sønnen det på ferie i sommer da, var oppførselen hans mot deg bedre?
Er det hverdagen som ikke fungerer for dere?

Jobber du?

Anonymkode: bd4d9...47a

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Skal jeg slutte å si jeg setter pris på det? Og det er ikke sant at jeg driter i dem. Blir glad for dem. Det ang de sure innleggene føler jeg blir bekreftelser. 

Du skal slutte å si noe som helst, ikke skriv, ikke svar! Det du svarer veier null og niks, for du juger jo bare, du endrer ikke på livet. DU ELSKER LIDELSEN. Og det må du gjerne fortsette med, men dine tråder om den, er et gnagsår her på forum.

Skrevet

Hva mener du med at det ikke er situasjoner som skjer? Det skjer jo. Enig i at jeg ser det som jeg lever verdens verste liv og at folk er mot meg. 

Nei, det som skjedde var ikke at mora di ødela ferien din. Det som skjedde var at du fikk et hyggelig tilbud om å låne ei hytte, men da du selv ikke sa "kan jeg heller bli med dere på hytta enn å låne den aleine?" så fikk du ikke maksimalt utbytte av det tilbudet. Dumt av deg. Det som skjedde var ikke at en venn sendte deg kake på morgenen for å drive gjøn med deg, det var en hyggelig gest, som du her på forum klarte å gjøre om til at det var et angrep og gjort for å holde deg for narr. Det som skjedde var heller ikke at noen venner stakk fra deg på byen, de faktiske forhold var at du prata så lenge med en fyr i baren at de antok du hadde fått napp, og da gikk de hjem. Men her på forum forma du det til at du var et offer og de andre hadde krenka deg. Og ikke minst så observerte du to kjenninger drikke kaffe på en kafé, og da fikk du det til å bli at de hadde rottet seg sammen for å utestenge deg - ikke at de har en selvstendig relasjon seg imellom som de har rett til å dyrke.

Så nei, de tingene har ikke SKJEDD ute i den objektive virkeligheten. De har skjedd inni hodet ditt, og du NYTER tanken på å være det ynkelige offeret for alle disse fæle fornærmelsene!

Skrevet

Har du gitt oss noe vi kan like? 

Ville du ha blitt venn med en person som aldri åpner munnen uten at det er for å klage på noe?

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.8.2023 den 21.58):

Dette svaret var ut i fra at barnet kan vise forakt mot meg som det ble skrevet. Ja, har noen ganger lurt på om barnet burde bodd hele tiden hos far fordi jeg ikke kan prestere på det med økonomi og stadige diskusjoner på ting. Og fordi barnet ikke er sånn der. Jeg vet ikke. Synes dette er tøft. Og det å ikke føle meg god nok som mor. 

Uten å ha lest resten av tråden, så synes jeg dette er en VELDIG god ide. Få gutten til å flytte til far og bo der fast. Så kan han komme på samvær hos deg feks en natt i uka og innom når han ønsker.

Gutten din bør bo hos noen som kan ivareta han og bygge han opp, ikke noen som gir han dårlig samvittighet.

Du har mer enn nok med å fokusere på deg selv å få til et liv med rutiner og selvtillit. Du bør jobbe for å få en hverdag utenom jobb, få noen venner, delta på aktiviteter som gir deg glede og sosial omgang med andre folk.

Anonymkode: c6a76...3d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hva med frisklivssentralen, har du kontaktet de?

Anonymkode: c6a76...3d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvordan hadde du og sønnen det på ferie i sommer da, var oppførselen hans mot deg bedre?
Er det hverdagen som ikke fungerer for dere?

Jobber du?

Anonymkode: bd4d9...47a

Vi hadde en fin ferie sammen. Noe små plukk, men bra. 

Generelt vil han ikke at jeg skal bry meg. Og gjør gjerne ikke det jeg ber han om. Og ønsker gjerne ting jeg ikke har råd til. Både å gjøre og i henhold til klær. 

Ja, jobber. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...