Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #26 Skrevet 22. august 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (13 timer siden): Folk har skrevet side opp og side ned til deg her med råd, tips og metoder for å snu negative tankemønstre. Men du faller alltid tilbake i samme sporet. - Ingen er glad i meg - Ingen ringer meg - Alle andre har det bedre enn meg Jeg vet ikke om du ikke evner å ta til deg alt som skrives, eller om du bare ikke er moden for endring. Det å skrive her inne forsterker bare problemene dine. En endring må skje. Og du må gjøre den. Hele verden kommer ikke til å endre seg. Det er jeg klar over og vært glad for, men som du skriver klarer jeg ikke å snu det. Sklir sagt, men sikkert til gammelt mønster hver gang. Hva er grunnen? Samme som med slanking eller annet. Klarer det visst ikke. Nå har jeg vel slutte å prøve litt og. Jobb, hjem og sove. Og engasjere meg minst mulig rundt. Du har rett. Verden kommer ikke til å endre seg. Anonymkode: 4dd54...d12
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #27 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ikke ofte jeg er enig med Rene, men her er hun faktisk inne på noe. Du er ikke et offer, du er sjef i eget liv. Det er ikke barns dine sin jobb å sørge for at du har et godt liv, herregud, de er barn! Jeg er den mammaen som ble veldig syk da yngste barnet var baby, som nå et ufør med ganske store begrensninger. Skal jeg legge meg til å synes synd på meg selv fordi jeg ikke får gjort alt jeg ønsker med dem, eller tror du de får den beste oppveksten om jeg fokuserer på det positive, at jeg alltid har tid, at armkroken min alltid er der, at jeg kan lytte, støtte, hjelpe med lekser og kjøre til skøytebanen osv, og være glad for at de har en frisk og økonomisk sterk far som kan ta de med på ferie og gi dem mange aktive og gode opplevelser i hverdagen? Joda, klart en 8 åring gleder seg mer til å reise på fjellet å stå på slalåm med pappa enn å lese en bok i armkroken til mamma, men når den 8 åringen blir voksen og ser tilbake, tror du ikke begge deler har en verdi og har formet han til mennesket han har blitt? Anonymkode: 33f4a...85d Nei, barn har ikke det ansvaret. Fint å være den mammaen som du er! For mitt vedkommende med en 16 åring merker jeg veldig på dette og med dyre ønsker og svært lite interesse av meg annet enn å få penger eller diskutere om det er noe jeg mener ikke bør gjøres osv. Anonymkode: 4dd54...d12
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. august 2023 #28 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er jeg klar over og vært glad for, men som du skriver klarer jeg ikke å snu det. Sklir sagt, men sikkert til gammelt mønster hver gang. Hva er grunnen? Samme som med slanking eller annet. Klarer det visst ikke. Nå har jeg vel slutte å prøve litt og. Jobb, hjem og sove. Og engasjere meg minst mulig rundt. Du har rett. Verden kommer ikke til å endre seg. Anonymkode: 4dd54...d12 Saboterende tanker. Ett kakestykke skader ikke Ingen har ringt meg, ingen liker meg Jeg er den eneste i verden som har det sånn Finn ut hva du er verst på, hvorfor spiser du? Jeg fortjener noe godt? Du fortjener ikke overvekt. Kontre de tankene som du vet er dine fiender. Du er en god nok mamma. Punktum. Det er folk som liker deg, ingen er likt av alle.
ReneRene Skrevet 22. august 2023 #29 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hva mente du her? Hvordan mener du jeg påfører skam og følelsen av å ikke være god nok? Det er fordi jeg ikke hat penger til alle ønsker, har ikke lappen osv. Burde jeg gjerne kutte kontakten? Ja, føler jeg er mislykket. Anonymkode: 4dd54...d12 Fordi du får dem til å bli et problem fordi DU føler deg mislykket.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #30 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Nei, barn har ikke det ansvaret. Fint å være den mammaen som du er! For mitt vedkommende med en 16 åring merker jeg veldig på dette og med dyre ønsker og svært lite interesse av meg annet enn å få penger eller diskutere om det er noe jeg mener ikke bør gjøres osv. Anonymkode: 4dd54...d12 Altså. En 16-åring som ikke viser interesse for mor er helt normalt. Forventer du at ungdommen skal sørge for at du har det ok? Du er virkelig ute å kjøre. Anonymkode: 8ff6c...ef1
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #31 Skrevet 22. august 2023 Lektor Doppler med tillegg skrev (19 minutter siden): Saboterende tanker. Ett kakestykke skader ikke Ingen har ringt meg, ingen liker meg Jeg er den eneste i verden som har det sånn Finn ut hva du er verst på, hvorfor spiser du? Jeg fortjener noe godt? Du fortjener ikke overvekt. Kontre de tankene som du vet er dine fiender. Du er en god nok mamma. Punktum. Det er folk som liker deg, ingen er likt av alle. Tusen for saklig og fint innlegg. Setter pris på det. Anonymkode: 4dd54...d12
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #32 Skrevet 22. august 2023 ReneRene skrev (19 minutter siden): Fordi du får dem til å bli et problem fordi DU føler deg mislykket. Det vet ikke barnet mitt. Anonymkode: 4dd54...d12
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #33 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Hva mente du her? Hvordan mener du jeg påfører skam og følelsen av å ikke være god nok? Det er fordi jeg ikke hat penger til alle ønsker, har ikke lappen osv. Burde jeg gjerne kutte kontakten? Ja, føler jeg er mislykket. Anonymkode: 4dd54...d12 Er du helt blåst? Du vurderer å kutte kontakten med ditt eget barn fordi han er en typisk tenåring? Herregud. Jeg er målløs. Anonymkode: 06ace...748
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #34 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Altså. En 16-åring som ikke viser interesse for mor er helt normalt. Forventer du at ungdommen skal sørge for at du har det ok? Du er virkelig ute å kjøre. Anonymkode: 8ff6c...ef1 Nei, forventer absolutt ikke det. Det at jeg ikke kan bidra med det jeg ikke kan er det jeg sliter med og at jeg føler jeg ikke blir hørt på. Anonymkode: 4dd54...d12
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #35 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Nei, barn har ikke det ansvaret. Fint å være den mammaen som du er! For mitt vedkommende med en 16 åring merker jeg veldig på dette og med dyre ønsker og svært lite interesse av meg annet enn å få penger eller diskutere om det er noe jeg mener ikke bør gjøres osv. Anonymkode: 4dd54...d12 Men kjære deg, du er veldig selvsentrert. En 16 åring er selvsentrert, og det vet vi er pga alderen. Jeg har to tenåringer selv (16 og 19 år) så jeg vet absolutt litt om å ha tenåringer i hus. For dem går denne selvopptattheten over, for det er en utviklingsfase. Du derimot er voksen, du burde vite bedre enn dette. Man kutter ikke ut kontakten med tenåringen sin fordi de er vanskelige altså, man mister heller ikke all selvtillit som mamma fordi tenåringen ikke tar imot dine synspunkter og gode råd med glede og entusiasme. Det er helt normalt. Anonymkode: 33f4a...85d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #36 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Men kjære deg, du er veldig selvsentrert. En 16 åring er selvsentrert, og det vet vi er pga alderen. Jeg har to tenåringer selv (16 og 19 år) så jeg vet absolutt litt om å ha tenåringer i hus. For dem går denne selvopptattheten over, for det er en utviklingsfase. Du derimot er voksen, du burde vite bedre enn dette. Man kutter ikke ut kontakten med tenåringen sin fordi de er vanskelige altså, man mister heller ikke all selvtillit som mamma fordi tenåringen ikke tar imot dine synspunkter og gode råd med glede og entusiasme. Det er helt normalt. Anonymkode: 33f4a...85d Dette svaret var ut i fra at barnet kan vise forakt mot meg som det ble skrevet. Ja, har noen ganger lurt på om barnet burde bodd hele tiden hos far fordi jeg ikke kan prestere på det med økonomi og stadige diskusjoner på ting. Og fordi barnet ikke er sånn der. Jeg vet ikke. Synes dette er tøft. Og det å ikke føle meg god nok som mor. Anonymkode: 4dd54...d12
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #37 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Dette svaret var ut i fra at barnet kan vise forakt mot meg som det ble skrevet. Ja, har noen ganger lurt på om barnet burde bodd hele tiden hos far fordi jeg ikke kan prestere på det med økonomi og stadige diskusjoner på ting. Og fordi barnet ikke er sånn der. Jeg vet ikke. Synes dette er tøft. Og det å ikke føle meg god nok som mor. Anonymkode: 4dd54...d12 Men har ikke gjort det for vil ikke velge vekk og prøver å stå i det. Og at jeg sliter stort med diverse gjør det ikke bedre. Dette er ikke barnets skyld! Hadde jeg valgt å gjøre det hadde barnet helt sikkert følt jeg valgte det vekk. Og det vil jeg ikke! Anonymkode: 4dd54...d12
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #38 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Dette svaret var ut i fra at barnet kan vise forakt mot meg som det ble skrevet. Ja, har noen ganger lurt på om barnet burde bodd hele tiden hos far fordi jeg ikke kan prestere på det med økonomi og stadige diskusjoner på ting. Og fordi barnet ikke er sånn der. Jeg vet ikke. Synes dette er tøft. Og det å ikke føle meg god nok som mor. Anonymkode: 4dd54...d12 Selvfølgelig burde han bo kun hos far... Anonymkode: fff51...d3a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #39 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er du helt blåst? Du vurderer å kutte kontakten med ditt eget barn fordi han er en typisk tenåring? Herregud. Jeg er målløs. Anonymkode: 06ace...748 Hvorfor svarer du meg ikke? Skal jeg lage en tråd om at du hater meg? Anonymkode: 06ace...748
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #40 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor svarer du meg ikke? Skal jeg lage en tråd om at du hater meg? Anonymkode: 06ace...748 Kan kopiere samme svar til deg som jeg skrev om du vil det. Anonymkode: 4dd54...d12
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #41 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig burde han bo kun hos far... Anonymkode: fff51...d3a Hvorfor? Anonymkode: 4dd54...d12
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #42 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det vet ikke barnet mitt. Anonymkode: 4dd54...d12 Beklager, men barnet ditt vet nok mye mer om det enn du du tror selv. Anonymkode: 808f9...bd7
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #43 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Men seriøst. Hva kan vi svare for at det skal hjelpe deg? Anonymkode: 2dc20...ff6 Du hopper elegant over dette spørsmålet. Hva vil du oppnå med alle disse trådene dine? Du må ha en tanke bak det når du poster. Vil du at folk skal kjefte på deg, slik at du får (enda) en grunn til å rope stakkars meg? Anonymkode: 2dc20...ff6
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #44 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Kan kopiere samme svar til deg som jeg skrev om du vil det. Anonymkode: 4dd54...d12 Ingen av svarene du har gitt er svar på hvorfor du vurderer å misbruke barnet ditt ved å kutte ham ut. Anonymkode: 06ace...748
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #45 Skrevet 22. august 2023 Dont feed the troll. Anonymkode: b5bb6...805
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #46 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du hopper elegant over dette spørsmålet. Hva vil du oppnå med alle disse trådene dine? Du må ha en tanke bak det når du poster. Vil du at folk skal kjefte på deg, slik at du får (enda) en grunn til å rope stakkars meg? Anonymkode: 2dc20...ff6 Har prøvd å svare alle, men denne har jeg oversett. Beklager. Ønsker konstruktive tilbakemeldinger på temaet mitt. Som jeg sitter alene og tenker på. Ingen å prate med. Nei, trenger ikke stygge kommentarer bare for å være stygg. De kan jeg spares for. Anonymkode: 4dd54...d12
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #47 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ingen av svarene du har gitt er svar på hvorfor du vurderer å misbruke barnet ditt ved å kutte ham ut. Anonymkode: 06ace...748 De to svarene er svar på hvorfor jeg spurte spm. Anonymkode: 4dd54...d12
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #48 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Har prøvd å svare alle, men denne har jeg oversett. Beklager. Ønsker konstruktive tilbakemeldinger på temaet mitt. Som jeg sitter alene og tenker på. Ingen å prate med. Nei, trenger ikke stygge kommentarer bare for å være stygg. De kan jeg spares for. Anonymkode: 4dd54...d12 Men hvorfor skal folk her bruke tid til å skrive lange fine svar til deg. Det er jo ingenting som endrer seg, det er akkurat samme visa fra deg neste gang du poster en tråd. Anonymkode: 808f9...bd7
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #49 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor skal folk her bruke tid til å skrive lange fine svar til deg. Det er jo ingenting som endrer seg, det er akkurat samme visa fra deg neste gang du poster en tråd. Anonymkode: 808f9...bd7 Det må folk velge selv, men spar meg for stygt det trenger jeg ikke. Anonymkode: 4dd54...d12
Anonym bruker Skrevet 22. august 2023 #50 Skrevet 22. august 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men hvorfor skal folk her bruke tid til å skrive lange fine svar til deg. Det er jo ingenting som endrer seg, det er akkurat samme visa fra deg neste gang du poster en tråd. Anonymkode: 808f9...bd7 Mener du at jeg aldri bør skrive tanker her? Anonymkode: 4dd54...d12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå