Gå til innhold

Du som har erfaring med å jobbe i dyreklinikk ol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke blitt bitt, men har flere kollegaer som er det. 
hva skjedde? Stort sett er det eiers feil. Ikke kontroll på dyret, håndterer det feil, viser engstelse som gjør at dyret blir usikker osv. 

Anonymkode: 3cf42...bbf

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har ikke blitt bitt, men har flere kollegaer som er det. 
hva skjedde? Stort sett er det eiers feil. Ikke kontroll på dyret, håndterer det feil, viser engstelse som gjør at dyret blir usikker osv. 

Hva skal vi eiere gjøre? Gjelder dette katt eller hund forresten? 

Anonymkode: ffc16...c32

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva skal vi eiere gjøre? Gjelder dette katt eller hund forresten? 

De fleste bitt er fra hund. 
Begynne tidlig med å lære hunden at det er normalt og ufarlig å bli tatt på ører, poter, hodet, klemt på magen osv. Øv på det hjemme fra dag 1, få besøkende til å øve på det så hunden blir vant til at andre enn eier håndterer den. 

Når veterinæren sier at hold hunden/dyret på denne måten, da holder du, ikke slipp når dyret begynner å vri seg, det er da uhellet oftest skjer. Veterinæren kommer stort sett forlag til måter å holde på som hindrer at både veterinær og eier blir bitt. Og det er ekstremt sjelden at en hund vil bite eieren sin. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De fleste bitt er fra hund. 
Begynne tidlig med å lære hunden at det er normalt og ufarlig å bli tatt på ører, poter, hodet, klemt på magen osv. Øv på det hjemme fra dag 1, få besøkende til å øve på det så hunden blir vant til at andre enn eier håndterer den. 

Når veterinæren sier at hold hunden/dyret på denne måten, da holder du, ikke slipp når dyret begynner å vri seg, det er da uhellet oftest skjer. Veterinæren kommer stort sett forlag til måter å holde på som hindrer at både veterinær og eier blir bitt. Og det er ekstremt sjelden at en hund vil bite eieren sin. 

Tusen takk for svar.

Jeg har katt, så da er det ikke noe jeg kan gjøre?  Katten min er ikke helt fornøyd når jeg tar på han på ørene osv, da klorer den og biter meg.. men aldri hardt..

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for svar.

Jeg har katt, så da er det ikke noe jeg kan gjøre?  Katten min er ikke helt fornøyd når jeg tar på han på ørene osv, da klorer den og biter meg.. men aldri hardt..

Men hos dyrlegen gjør den ikke mye motstand 🤔🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...