Gå til innhold

En arbeidsplass med bare kvinner..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, tvert i mot! En arbeidsplass med bare kvinner er en arbeidsplass som du beskriver så godt, som er varm, trivelig, hyggelig, koselig, der det er fritt for drama, sjalusi, skadelig konkurranse, og annet ødeleggende som menn er så opptatt av.

Anonymkode: c8b63...a9c

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, tvert i mot! En arbeidsplass med bare kvinner er en arbeidsplass som du beskriver så godt, som er varm, trivelig, hyggelig, koselig, der det er fritt for drama, sjalusi, skadelig konkurranse, og annet ødeleggende som menn er så opptatt av.

Jamen kan du spøke...

Anonymkode: f7052...004

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jamen kan du spøke...

Anonymkode: f7052...004

Det er akkurat sånn hos oss. Varme, omtanke, alle bidrar. Alt er helt topp, men er vant til å jobbe med med menn og savner akkurat det.

hi

Anonymkode: 47b3f...979

Annonse

Jeg har jobbet med bare damer, med bare menn og med en god blanding, og alle arbeidsplassene har vært fine. Den verste sjefen jeg har hatt var mann - smilende og høflig mot kunder, tyrann mot de ansatte. 

Anonymkode: 12a55...c9a

Det kommer mer an på personer enn kjønn, men kvinner har en tendens til å snakke mye om personlige ting, om antrekk, stress på hjemmefronten og har noen ganger så fjollete humor. Mye fjas syns jeg. Menn kan ofte være veldig obs på at man er kvinne, sånn at samtaler blir litt stive, og de har mer pubertetshumor og dårlige spøker om kona og ekteskap pluss svigers 

Jeg tror et miljø med begge kjønn er best, og at samtaler handler mer om samfunn og sak uten at det må blir så altfor seriøst og ihvertfall ikke diskusjoner om synspunkter på alt. Prat om interesser, bøker osv er hyggelig. Det er det ideelle. 

Endret av ReneRene

Har jobba på avdeling med berre kvinner og er no på avdeling der eg er einaste kvinne. Begge deler er heilt fint. For å sei det slik; Menn kan også «fjase» og snakke om «stress på hjemmefronten», og eg har endå ikkje opplevd at nokon blir stivare eller veldig obs på at eg er kvinne, som nokon over her hevdar å ha fasiten på. 

I kvinnemiljøet var det heller ikkje noko fokus på antrekk og meir fjolling, vi hadde like stort fokus på fag der. Folk var profesjonelle nok til å ikkje lage drama verken her eller der.

Så nei, ville ikkje skygga unna enten det eine eller det andre både faglig og miljømessig.

Anonymkode: 023a2...f37

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Har jobba på avdeling med berre kvinner og er no på avdeling der eg er einaste kvinne. Begge deler er heilt fint. For å sei det slik; Menn kan også «fjase» og snakke om «stress på hjemmefronten», og eg har endå ikkje opplevd at nokon blir stivare eller veldig obs på at eg er kvinne, som nokon over her hevdar å ha fasiten på. 

I kvinnemiljøet var det heller ikkje noko fokus på antrekk og meir fjolling, vi hadde like stort fokus på fag der. Folk var profesjonelle nok til å ikkje lage drama verken her eller der.

Så nei, ville ikkje skygga unna enten det eine eller det andre både faglig og miljømessig.

Brukte du omtrent hele kommentaren din på å motsi det jeg har erfart og kun tre setninger på hva du selv har erfart? Det vil jeg si at går under nettopp fjas- som jeg skrev - personlige synsinger. Så alt du gjorde var å underbygge akkurat det jeg skrev. 

Det var heller ikke noen fasit jeg kom med, og apropos menn så blir de nok mer oppmerksomme på at noen er kvinner enn andre, og det har også vært innrømmelser fra noen menn om akkurat det- uten at det er fasit for alle steder. 

Det var heller ikke snakk om drama, men hvis du har fått med deg flere tråder her, så er det nettopp mye drama på flere arbeidsplasser. Og det er i 99% i kvinnedominerte yrker. 

Endret av ReneRene

Annonse

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Brukte du omtrent hele kommentaren din på å motsi det jeg har erfart og kun tre setninger på hva du selv har erfart? Det vil jeg si at går under nettopp fjas- som jeg skrev - personlige synsinger. Så alt du gjorde var å underbygge akkurat det jeg skrev. 

Det var heller ikke noen fasit jeg kom med, og apropos menn så blir de nok mer oppmerksomme på at noen er kvinner enn andre, og det har også vært innrømmelser fra noen menn om akkurat det- uten at det er fasit for alle steder. 

Det var heller ikke snakk om drama, men hvis du har fått med deg flere tråder her, så er det nettopp mye drama på flere arbeidsplasser. Og det er i 99% i kvinnedominerte yrker. 

😂Pepsi-ut-av-nesen-kommentar😂du er så morsom!

Anonymkode: 12a55...c9a

ReneRene skrev (24 minutter siden):

Jeg mins å huske at det man selv erfarer basert på de man kjenner ikke telles som argumentasjon….?

Anonymkode: b31ee...055

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ville det ha vært dealbreaker for deg? Det er en veldig fin gjeng, spennende arbeidsoppgaver og god lønn, men jeg savner altså mannlige kollegaer. 

Hadde ikke vært noen Avtalebryter for meg, nei. 

Anonymkode: 77cf0...127

ReneRene skrev (8 timer siden):

Ja, motsa ganske mykje av det du skreiv BASERT på min eigen erfaring. Er det fjas og synsing fordi eg har andre erfaringar enn deg? 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ville det ha vært dealbreaker for deg? Det er en veldig fin gjeng, spennende arbeidsoppgaver og god lønn, men jeg savner altså mannlige kollegaer. 

Jobber med bare kvinner, og vi har det helt topp. Vi kan være ærlige med hverandre og støtter hverandre. Det spørs jo hva jobb det er og..

Anonymkode: 25ef4...776

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja, motsa ganske mykje av det du skreiv BASERT på min eigen erfaring. Er det fjas og synsing fordi eg har andre erfaringar enn deg? 

Nei, men det folk her inne faktisk er ganske flinke på, er å la andre komme med sine syn og erfaringer uten å motsi deres opplevelser og heller komme med sine. Det er faktisk noe av det jeg syns er veldig bra her. Selvfølgelig hender det at noen kommer med påstander andre reagerer på, men her delte jeg kun mine erfaringer og kom heller ikke med noe fakta som du påsto. Syns jo det blir rimelig spesielt å kun motsi mine erfaringer gjennom hele kommentaren din. 

Kommer an på miljøet da. Det er rom for masse dritt men kan også være superbra. 
Erfaringsmessig er det lavt utdannede (uten formell utdannelse) kvinner som oftest skaper drama så er det mange av disse er sjansen stor for drittmiljø. 

Anonymkode: 9b4dc...07e

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er akkurat sånn hos oss. Varme, omtanke, alle bidrar. Alt er helt topp, men er vant til å jobbe med med menn og savner akkurat det.

hi

Hvis alt er helt topp så skjønner jeg ikke hva du savner med å savne menn?

Jeg har jobbet som eneste kvinne i prosjekt, og da har jeg savnet andre kvinner må jeg innrømme. Kun kvinner eller kun menn er ingen dealbreaker for meg,men tror det er sunt med balanse.

Anonymkode: 5e295...516

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hvis alt er helt topp så skjønner jeg ikke hva du savner med å savne menn?

Jeg har jobbet som eneste kvinne i prosjekt, og da har jeg savnet andre kvinner må jeg innrømme. Kun kvinner eller kun menn er ingen dealbreaker for meg,men tror det er sunt med balanse.

Anonymkode: 5e295...516

Hvorfor?

ReneRene skrev (1 time siden):

Nei, men det folk her inne faktisk er ganske flinke på, er å la andre komme med sine syn og erfaringer uten å motsi deres opplevelser og heller komme med sine. Det er faktisk noe av det jeg syns er veldig bra her. Selvfølgelig hender det at noen kommer med påstander andre reagerer på, men her delte jeg kun mine erfaringer og kom heller ikke med noe fakta som du påsto. Syns jo det blir rimelig spesielt å kun motsi mine erfaringer gjennom hele kommentaren din. 

Ja, veldig spesielt å diskutere i eit forum… Ein må vel tåle at folk har andre erfaringar, og når dine var så vidt forskjellige frå mine, så var det greitt å bruke det som eit utgangspunkt. For du skriv jo stort sett alltid som om du har fasiten på alt.

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Jeg har jobbet på arbeidsplasser med mange menn. Jeg spøker ikke jeg vet av erfarenhet at menn er drama.

Er min erfaring også bare ved å lytte. 

Forskning har også tydelig indikert at mannsdominerte arbeidsplasser har mest mobbing, konflikter og intriger. 

Anonymkode: 43341...ecc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...